תג מחיר – "הקלאן בשיא פריחתו", חמאס – "ארגון גרילה לגיטימי"

מה שיותר מעניין מהקביעות שבכותרת, זה איך הצליחו כותבי 'הארץ' לקבוע אותן. (רמז: באמצעות שקרים גסים)

"כמו ה"קלאן" בשיא פריחתו" הלינץ' הפומבי של הקלאן בנער השחור, הנרי סמית'. טקסס, 1893.(קרדיט: הארכיון הלאומי האמריקאי)

בסוף השבוע האחרון התפרסמו ב'הארץ' שני מאמרי ביקורת אנטי ישראליים, שהתבססו על שקרים גסים.

בראשון קבע קובי ניב שפיגוע הטרור הרצחני בצומת גבעת אסף בשבוע שעבר הוא "פעולה לגיטימית לגמרי, לפי כל אמת מוסר ומשפט", וזאת כיוון שלטענת ניב הוא כוון נגד "חיילי הצבא הכובש".

ניב כמובן משקר. מדיווח בעיתונו, 'הארץ', עולה שבפיגוע בצומת גבעת אסף לא הותקפו רק "חיילי הצבא הכובש",  אלא גם אזרחית צעירה שעמדה בתחנה, שגם היא נורתה על ידי המחבל מטווח אפס ונפצעה קשה.

מאותו דיווח ב'הארץ' עולה גם שאותם מחבלים, שלטענת ניב פעולתם "לגיטימית לגמרי", כי כוונה "נגד חיילי הצבא הכובש", הם המחבלים שתקפו ימים אחדים קודם לכן את האזרחים שעמדו בתחנת ההסעה בצומת עפרה, כזכור פיגוע בו נרצח תינוק בן שלושה ימים.

מה שהופך את המאמר של ניב לחמור אפילו יותר, היא המסקנה שהוא מסיק מהקביעה השקרית הזו:

ארגון חמאס וארגוני "הטרור" הפלסטיניים האחרים אינם טרוריסטים אלא לוחמי גרילה לכל עניין ודבר, שכן הם "נלחמים בכוחות צבא סדירים חזקים מהם בהרבה… דווקא אנחנו הן אלו שיש להם את כל מגוון כלי הנשק המכוונים והמדויקים ביותר בעולם, והנה אנחנו הורגים בהם הרבה יותר אזרחים, כולל ילדים, מאשר הם הורגים בנו.

אז מי הם כאן לוחמי הגרילה ומי הטרוריסטים?

כך, במחי הלבנה שערורייתית של פשעי תקיפת האזרחים חסרת האבחנה של חוליית הטרור מצומת עפרה וצומת גבעת אסף, קבע ניב מסקנה לפיה חמאס הוא ארגון גרילה "לגיטימי לגמרי".

חיילי צה"ל לעומתו, לגביהם כבר קבע משקיף ביטחוני חיצוני שמה שעשו כדי למנוע פגיעה באזרחים לא עשה מעולם אף צבא אחרת בהיסטוריה של המלחמות, הם הטרוריסטים, שלפי ניב "הורגים בהם (בפלסטינים) הרבה יותר אזרחים, כולל ילדים, מאשר הם הורגים בנו."

בצילום: זירת פעולתם של "לוחמי גרילה לכל עניין ודבר". מלון פארק, פסח 2002 (צילום: עמוד הטוויטר של דביר גופשטיין)

קובי ניב בתגובה: כנראה שלא הבנת את המאמר ואני לא מתכוון להסביר לך אותו. קרא שוב, אולי תצליח להבין 

במאמר השני, בעקבות מקרים אחדים של ריסוס כתובות גרפיטי על קירות בתים ערביים וניקוב צמיגי מכוניות חונות, קבע עו"ד מיכאל ספרד, כי מדובר בקו קלוקס קלאן יהודי:

צריך להישיר מבט אל המציאות: אנו עדים לפריחתה של תנועת קו קלוקס קלאן יהודית. כמו אחותה האמריקאית, גם זו היהודית שותה ממימיה העכורים של הקנאות והבדלנות הדתית, ורק האיקונוגרפיה הנוצרית התחלפה אצלה ביהודית. כמו שיטת הפעולה של הגזענות הלבנה, גם זו היהודית מתבססת על הפחדה ואלימות כלפי השחורים שלה — הפלסטינים. כמו חברי הקלאן, גם הפורעים היהודים מיידים אבנים, יורים ושורפים בתים, ובמקרה אחד אף שרפו אותו על יושביו. וכמו הקלאן האמריקאי בשיא פריחתו, גם הקלאן היהודי נהנה מהעלמת עין בפועל של רשויות אכיפת החוק.

האומנם ניתן בכלל להשוות את מעשי "הקלאן האמריקני בשיא פריחתו" למעשיהם של פרחחי 'תג מחיר'?

נזכיר: בשיא "פריחתו" רצח הקלאן האמריקני אלפי חפים מפשע, בעיקר אפרו אמריקנים ופעילים רפובליקנים. את מעשיו נהג לעשות בכיכרות וברחובות מרכזיים, לעיני המון מוסת ובדרך של לינץ' המוני או תליית קורבנותיו מגרדומים מאולתרים או מענפי עצים.

מיכאל ספרד בתגובה – ההשוואה במקומה מבחינת המצע האידאולוגי ומבחינת סוג ההתנכלות. שניהם יונקים מאותה גזענות דתית ועוסקים בשנאה. אף פעם תופעות היסטוריות הן לא אותו דבר, אלא רק תהליכים דומים. בוודאי שיש דברים שהם שונים. לא כתבתי שהכל זהה

וכך, בסוף שבוע אחד, קראנו על עצמנו ב'הארץ' בעקבות פיגועי טרור בהם נרצחו חיילים ואזרחים שחמאס הוא ארגון גרילה לגיטימי לגמרי, בעוד חיילי צה"ל הם טרוריסטים, ובעקבות ריסוס גרפיטי וניקוב צמיגים, קראנו שבישראל פורח "קלאן יהודי" הדומה ל"קלאן" האמריקני "בשיא פריחתו".

מה יהיה עם השנאה העצמית הזו?

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. התבלבלתם קצת, אין כאן שום שנאה עצמית: אנחנו שונאים אתכם, לא את עצמנו.
    אתם לא רק שכחתם מה זה להיות יהודים, אלא גם עיוותתם וכיערתם את היהדות עד לבלי הכר. תתביישו לכם! תאוות הנדל"ן שלכם העבירה אתכם על דעתכם.

  2. ניב מייצג תופעה נרחבת בשמאל, בה הם פשוט מסרבים לדבר עם אנשים שאינם כמותם, תוך שהם מטיפים לאחרים להיות פתוחים לדעות שונות. זה כבר מעבר לעצוב או טראגי, אלא רק עוד נדבך, בנוסף לשקרנות המוצגת במאמר, על נחיתותם המוסרית. הצווחות הפראיות בהן הם מאשימים אחרים בכל מיני דברים, נועדו לחפות, לא יותר.

  3. הקריטריון של מספרי ההרוגים הוא מטומטם. האם העובדה שנהרגו יותר אזרחים גרמנים מבריטים הופכת את גרמניה לצד הצודק במלחמת העולם השנייה ? האם יפן היא הצד הצודק מול ארה"ב ?

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות