הסטנדרט הכפול של 'ישראל היום'

ב'ישראל היום' תוהים בסרקסטיות מדוע מפלגת בני גנץ טרם פרסמה מצע. מוזר, ריצה שלישית ברציפות של הליכוד בלי מצע, ואין להם שום בעיה

כתבתו של אסף גולן

האם מפלגה המתמודדת בבחירות נדרשת לפרסם מצע המפרט את עמדותיה, או שמא מדובר בעניין שולי שאין כל צורך לעסוק בו?

לקראת הבחירות התעניין כתב 'ישראל היום' אסף גולן מדוע מפלגת 'חוסן לישראל' בראשות רא"ל במיל' בני גנץ טרם פרסמה מצע. גולן התקשר למוקד גיוס המתנדבים של המפלגה, הזדהה כפעיל השוקל לסייע בהתנדבות וביקש מהמוקדנית לדעת מהו מצע המפלגה, כדי לוודא שהוא אכן מזדהה עם עמדות המפלגה, ועל מנת שיוכל לשווק את עמדותיה למצביעים הפוטנציאליים.

המוקדנית השיבה לגולן שהמצע יתפרסם בהמשך, וכי הוא טרם פורסם עד כה "משיקולים פוליטיים". התשובה הפכה לכותרת גדולה בעמוד 7 של גיליון סוף השבוע של העיתון.

תהיית 'ישראל היום' לגבי מצע 'חוסן לישראל' בהחלט מובנת. מה שפחות מובן זן אמת המידה הכפולה של מערכת 'ישראל היום'. הרי בישראל קיימת עוד לפחות מפלגה אחת חסרת מצע: הפעם האחרונה ש'הליכוד' התמודד בבחירות עם מצע אירעה בשנת 2009. אי אז בשנת 2013 הכריזו אנשי המפלגה כי "איננו רואים חשיבות לעניין", ומאז מתמודד ה'ליכוד' ללא מצע בבחירות 2013, 2015, ובינתיים אין כל סימן שבחירות 2019 יחרגו מהכלל הזה.

סביר שגם במסדרונות 'ישראל היום' יסכימו שהליכוד היא מפלגה לא פחות חשובה ממפלגתו של גנץ. למה אל מוקד המתנדבים שלה לא התקשר אף כתב העיתון?

חיפשנו התייחסות כלשהי של העיתון להיעדר מצע של הליכוד בכל אחת ממערכות הבחירות הנ"ל. החיפוש העלה חצי משפט במאמר דעה מלפני 6 שנים. מעבר לכך, לא חשבו שם לעשות את מה שנראה כל כך מתבקש במקרה של 'חוסן לישראל'- לשאול מי מאנשי המפלגה מה קורה עם המצע שלהם.

פנינו למערכת 'ישראל היום' ולעורך בועז ביסמוט ושאלנו מה השיקולים להבליט את היעדרו של מצע במפלגה אחת, ולהתעלם מכך כשמדובר במפלגה אחרת. התשובה תפורסם כאן אם יבחרו להגיב.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. יכול להיות שישראל היום פשוט לא עשו עבודה עיתונאית רצינית ופשוט לא בדקו והשוו למי מהמפלגות הקיימות יש מצע? כי אני לדוגמא לא הייתי מודע להיעדר מצע של הליכוד…
    פשוט תת רמה של עיתונות בכל מקרה.

  2. יופי, מצאתם דוגמא לעתונות מוטה בישראל היום. עכשיו כתבה על היחס המוטה של טמקא, חדשות 2, 10, כאן.. מדי יום בעשר השנים האחרונות. עצם העובדה שאמנון אברמוביץ' בן כספית או דרוקר מכונים פרשנים/עתונאים ולא פעילי שמאל זה הטעית הציבור!

  3. כשאתה מצביע לליכוד, אתה פחות או יותר, יותר מאשר פחות, יודע מה תקבל. וכשאתה מצביע למפלגת גנץ?

    • כשאין מצע ואין יעדים איך תדע לאן המפלגה הולכת?
      אני לא יודע מה החזון המדיניות שיש כרגע בנוגע לסכסוך..

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות