AP: יו"ר הרשות עבאס "תמיד התנגד לאלימות"

לסוכנות הידיעות איי.פי, אחת מספקי החדשות הגדולים בעולם. הטייה אנטי ישראלית כרונית. מאות מיליוני משתמשי הקצה שלה ברחבי העולם קיבלו ממנה זיוף נוסף של המציאות

בתמונה: פציפיסט ידוע. מקור: ויקימדיה, www.kremlin.ru

סוכנות הידיעות Associated Press (ולהלן AP), אשר ב-2018 טענה ש"איראן מעולם לא איימה לתקוף את ישראל" (ולאחר מכן הבהירה כי מדובר בעניין של תפיסה), שוב מוחקת איומים נגד ישראל ומזייפת את המציאות: לאחרונה היא טענה כי יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד "עבאס תמיד התנגד לאלימות".

הטענה הזו, מתוך כתבתו של מוחמד דאראגמה, היא שגויה מעבר לכל ספק. כך, בנאום מה-14 לינואר 2018, עבאס ביטא את תמיכתו בפלסטינים המשתמשים בנשק שברשותם (דקה 15:40 בסרטון):

למי שיש (נשק) – לכו ותעשו זאת. אני אומר זאת בגלוי. אם יש לך כלי נשק, אז קדימה. אני איתך, ואני אסייע לך. כל מי שיש לו נשק יכול להתקדם.

בנוסף, בספטמבר 2015, עבאס שיבח את האלימות:

מסגד אל-אקצא הוא שלנו… ואין להם כל זכות לטמא אותו ברגליהם המטונפות. אנו לא נרשה להם זאת, ונעשה כל שביכולתנו להגן על ירושלים…

אנו מברכים כל טיפה של דם שנשפכה למען ירושלים, זהו דם זך וטהור, דם שנשפך למען אללה, רצון אללה. כל שאהיד יגיע לגן עדן, וכל מי שנפצע יתוגמל בידי אללה.

בנאום ב-2014 שפורסם בעמוד הפייסבוק של פת"ח, עבאס אמר:

"[למאמינים] אשר יוצאים עליהם למלחמה ניתנת בזאת רשות להשיב מלחמה, כי נגרם להם עוול. אללה יכול יוכל לחוש לעזרתם"

ארגון הפת"ח, שעבאס עומד בראשו, מאמץ את האלימות לחיקו לעתים קרובות. למשל, ל"הרשות להשיב מלחמה" של עבאס נלווה סרטון של הפת"ח המהלל את מתקפות הרקטות נגד אזרחי ישראל ומאיים: "אנו נהפוך את תל אביב לכדור של אש!"

 ב-2013, עבאס העניק את עיטור "כוכב הכבוד" לנאיף חוואתמה, שעמד בראש החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין, " מתוך הערכה לתפקידו הלאומי החשוב בשירות הסוגיה הפלסטינית והעם הפלסטיני". כפי שדיווח מכון גייטסטון, החזית הדמוקרטית אחראית לפיגועי טרור קטלניים רבים:

…כולל הריגתם של 22 תלמידי בית ספר וארבעה מבוגרים לאחר שהם נלקחו כבני ערובה במעלות, הריגתם של 9 ילדים ו-3 מבוגרים במתקפה על אוטובוס בית ספר, הריגתם של שבעה בפיגוע בירושלים, הריגתם של 4 בני ערובה בבניין דירות בבית שאן, כל אלה בוצעו בשנות השבעים. בנוסף, החזית הדמוקרטית השתתפה ולקחה אחריות על עשרות פיגועי טרור נוספים, כולל פיגוע התאבדות ליד תל אביב שהרג ארבעה ב-2003.

במרץ 2016, עבאס הילל מחבלת שניסתה להרוג חייל ישראלי בפיגוע דריסה:

אנו רואים בה קדושה שהשקתה בדמה את אדמת פלסטין הקדושה.

ב-2014, עבאס שלח מכתב תנחומים למשפחת המחבל שירה ופצע את פעיל הר הבית יהודה גליק, לימים חבר כנסת.

עבאס כתב על המתנקש:

בכעס, אנו קיבלנו את הידיעה על הפשע המרושע שבוצע על ידי הטרוריסטים של צבא הכיבוש הישראלי נגד בנכם מוע'תז איברהים חליל חיג'אזי, שיגיע לגן עדן כקדוש המגן על זכויותיו של עמנו ומקומותיו הקדושים.

ביולי 2017, עבאס עודד את העימותים האלימים שהתקיימו על הר הבית, גם לאחר שישראל פירקה את גלאי המתכות שהותקנו לאחר ששלושה מחבלים ירו למוות בשני שוטרים ישראליים ופצעו שלישי במקום. עבאס הילל את האלימות:

אנחנו תמכנו בכם במה שעשיתם ובמה שאתם עושים. אנחנו עמכם בכל מה שעשיתם ואתם עדיין עושים, כיוון שאתם גורמים לנו לחוש גאווה, ואתם דואגים למסגד אל-אקצה, לאדמתכם, לכבודכם, לעמכם, לדתכם ולאתרים הקדושים לכם. ירושלים היא שלנו… לפיכך, מה שאתם עושים הוא נכון.

עבאס נפגש עם משפחות של מחבלים כגון בהאא' עליאן ובילאל גאנם, שתקפו ורצחו בנוסעי אוטובוס בארמון הנציב בעזרת סכין ואקדח, ותאאר אבו גזאלה, שדקר חמישה ישראלים במברג. כיצד זה שלהיפגש עם משפחות מחבלים ולהציע להן פיצויים מהווה התנגדות לאלימות? באופן דומה, התשלומים שמעבירה הרשות הפלסטינית למחבלים היושבים בכלא ולמשפחותיהם של מחבלים מתאבדים ורוצחים אחרים שביצעו התקפות נגד ישראל, אין ולא כלום בינם לבין "התנגדות לאלימות".

עבאס, שלכאורה "תמיד התנגד לאלימות", גם השתתף ב-2010 בהלוויה והניח זר לכבודו של אמין אל-הינדי מתכנן טבח הספורטאים במינכן, בו נרצחו 11 ספורטאים ישראלים ב-1972. באותה שנה הוא שלח מכתב תנחומים למשפחתו של מוחמד עודה, עוד אחד מהאחראים לטבח במינכן. באוטוביוגרפיה שלו, עודה טען כי עבאס אף סיפק את המימון לטבח.

אנו ב-CAMERA יצרנו קשר עם סוכנות AP בנוגע לשגיאה החמורה שפורסמה על ידה. אנחנו נמשיך לעדכן.

תרגם ועיבד מהמקור באנגלית: שלומי בן מאיר.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות