"פעילת זכויות אדם"

ההרוגה האמריקאית-טורקית מאש צה"ל בהתפרעויות בשומרון בסוף השבוע האחרון, הוצגה בתקשורת כפעילת זכויות אדם. אין בהגדרה שמץ אמת

איישנור אזגי אייגי. צילום: נאסר אישתייה/פלאש90

מותה של הפעילה האנטי-ישראלית האמריקנית-תורכית, איישנור אזגי אייגי, ככל הנראה מאש צה"ל בעת הפרת סדר בשומרון ביום שישי שעבר, עוררה תרעומת בינלאומית תקשורתית ומדינית. נשיא תורכיה ארדואן קרא להקמת ברית אסלאמית נגד ישראל, ומחלקת המדינה האמריקנית האיצה בישראל לחקור את המקרה ולפרסם את ממצאיה. ובינתיים, כלי תקשורת רבים בעולם זעקו נגד הרג של "פעילת זכויות אדם" שוחרת שלום.

ולא רק כלי תקשורת בינלאומיים. ערוצים ואתרים ישראלים רבים כינו את אייגי "פעילת זכויות אדם", או את הארגון שלה "ארגון זכויות". זה נכון בין השאר לגבי I24News, מעריב, ישראל היום, הארץ, ערוץ 13 וגלובס. ואם זה המצב אצלנו, מה לנו כי נלין על התקשורת הזרה?

ניאלץ להמתין לתוצאות תחקיר צה"ל כדי לקבל פרטים נוספים על נסיבות הירי שהרג את איישנור אזגי אייגי. עם זאת, עובדה אחת אנחנו יכולים לקבוע כבר כעת:

אייגי לא הייתה "פעילת זכויות אדם", משום שהארגון שהיא הייתה חברה בו איננו ארגון זכויות אדם.

אייגי הגיעה לכאן כחלק מפעילותו של 'תנועת הסולידריות הבינלאומית' (International Solidarity Movement, ולהלן ISM). ארגון ISM טוען כי הוא דוגל ב"התנגדות בלתי אלימה", אולם ההפך הגמור הוא הנכון.

הארגון וחבריו פרסמו לאורך 20 השנים האחרונות הודעות תמיכה בפעולות כגון התפרעויות אלימות על גדר הגבול בעזה; השלכת אבנים ופיגועי ירי נגד אזרחים ישראלים; והכרה בזכותם של הפלסטינים "להתנגד בכל דרך שיבחרו", כולל רצח חסר אבחנה של ישראלים בפיגועי התאבדות.

לפרקים, הארגון התגלה כבעל קשרים הדוקים לארגוני טרור, פעולות טרור ופעילויות אלימות נוספות. ב-2008, בכיר בארגון הורשע בבית משפט פדרלי אמריקני בהעברת כספים לארגון החמאס; אנשיו מעורבים בהתפרעויות האלימות בנעלין נגד גדר ההפרדה; חברת הארגון הצהירה בריאיון כי היא עובדת עם נציגים מהחמאס והג'יהאד האסלאמי; בעת המצור על כנסיית המולד בבית לחם ב-2002, פעילי ISM הגיעו לשמש כמגנים אנושיים למחבלים; ב-2003, בכיר בג'יהאד האסלאמי נעצר על ידי צה"ל כשהוא מסתתר במשרדי ISM בג'נין; ובאותה שנה, המחבלים שביצעו את הפיגוע במייקס פלייס בתל אביב, בו נרצחו שלושה אזרחים, הגיעו לארץ כפעילי ISM.

דוח של משרד החוץ על האירוע קבע כי:

חברי ISM לוקחים חלק פעיל בפעולות בלתי-חוקיות ואלימות נגד חיילי צה"ל. לעתים, פעילותם נעשית תחת חסותם של ארגוני טרור פלסטינים.

אין פלא שמייסדת הארגון, הווידה עראף, העבירה את יום השבעה באוקטובר בסדרת ציוצים נלהבים ותומכים בטבח שביצע חמאס.

יומיים לאחר השבעה באוקטובר, פרסם הארגון הודעה בה נכתב בין היתר:

בשבת, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הכריז כי ישראל נתונה במלחמה. המשמעות האמיתית  היא שבפעם הראשונה מזה עשורים, הפלסטינים אינם היחידים המתמודדים עם ההשלכות של מדינת האפרטהייד הקולוניאלי של ישראל.

הטבח הנורא בעוטף בשבת השחורה מכונה שם "המתקפה של ההתנגדות הפלסטינית ביום שבת". אין כל אזכור של קורבנות ישראלים או קריאה להימנע מפגיעה באזרחים ישראלים. זאת משום ש"זכויות אדם" אינן מעניינות את ISM. והסיבה לכך ברורה – הוא לא ארגון זכויות אדם, ופעיליו הם אינם פעילי זכויות אדם.

להצטרפות לרשימת התפוצה וקבלת עדכונים שוטפים במייל לחצו כאן.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות