אנטישמים משמיצים את איפא"ק בשקרים, התקשורת הישראלית מאמצת בהתלהבות

האמנם הדחת ג'מאל באומן מהפריימריס הדמוקרטיים נבעה מהשתלטות הכסף של איפא"ק על הפוליטיקה האמריקנית?

ועידת איפא"ק בוושינגטון. צילום: חיים צח/לע"מ

התעניינות חסרת תקדים נרשמה סביב הבחירות המקדימות שהתקיימו בשבוע שעבר במפלגה הדמוקרטית האמריקנית, למועמד המפלגה לייצוג המחוז ה-16 של מדינת ניו-יורק בבית הנבחרים. בדרך כלל, התמודדויות פנים-מפלגתיות מקומיות שכאלה אינן מעוררות עניין מחוץ למחוז הבחירה הרלוונטי להן. הפעם המקרה היה שונה: הפריימריז במחוז ה-16 זכו לתשומת לב רבה בכל רחבי ארה"ב וגם מחוצה לה – ובמיוחד בישראל, שהתקשורת בה סיקרה את ההתמודדות בהרחבה.

 אם במקרה פספסתם את הדרמה, הנה מה שאתם צריכים לדעת:

  • שאלת היחס לישראל – ובמיוחד המדיניות הנכונה בנוגע למלחמה בעזה – הייתה לסלע מחלוקת מרכזי במרוץ.
  • המפסיד בבחירות, שקיבל 41.4% בלבד מקולות הבוחרים, הוא ג'מאל באומן, חבר קונגרס רדיקלי ואנטי-ישראלי קיצוני. מאז פרוץ המלחמה הוא מאשים את ישראל ברצח עם וטיהור אתני מעל כל במה, והתנגדות לאיפא"ק (AIPAC) הייתה מוטיב מרכזי בקמפיין שלו.
  • עם 58.6% מהקולות, ניצח הפוליטיקאי הניו-יורקי הוותיק ג'ורג' לאטימר, הנחשב לפרו-ישראלי ומתון בענייני מדיניות פנים וחוץ. לאחר שניצח, הוא עתיד להתמודד על ייצוג המחוז בבית הנבחרים בבחירות שיתקיימו בנובמבר.
  • מדובר בבחירות המקדימות היקרות ביותר שהתקיימו אי-פעם לקונגרס האמריקני: כ-25 מיליון דולר בסך הכל שולמו על פרסום מודעות לטובת שני המועמדים. מתוכם, כ-15 מיליון דולר הוצאו על ידי השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק לטובת לאטימר, שאכן ניצח לבסוף.

חברו את כל הנקודות שלעיל – במיוחד את האחרונה שבהן – ותבינו את הטענה הנשמעת שוב ושוב מאז ספירת הקולות: הכסף היהודי הפרו-ישראלי קנה בחירות באמריקה. ג'מאל באומן האנטי-ישראלי היה המועמד המועדף, אך אז איפא"ק החלה להזרים מיליונים שהיטו את הכף והשיגו לה נציג נוח וממושמע בקונגרס. מדובר בטענה המשותפת לשמאלנים פרוגרסיבים ולאנשי 'אלט-רייט' אנטישמים מוצהרים.

מדובר באמירה שגויה לחלוטין. אכן, לשדולת איפא"ק היה חלק גדול בקמפיין, אך אין בסיס לקביעה שהיא "קנתה" מועמד שניצח בבחירות תודות לכסף שהוציאה. לאטימר היה המועמד המועדף על חברי המפלגה הדמוקרטית במחוז ה-16 גם בלי איפא"ק.

כיצד אנו יודעים זאת? ובכן, סקר עומק שנערך כבר בתחילת אפריל על ידי Mellman Group, יותר מחודש לפני שאיפ"ק הוציאה דולר אחד על מודעת קמפיין, חזה כי לאטימר עתיד לנצח את באומן בבחירות בפער גדול (52%- 35% לטובת לאטימר). הפער היה אף גדול יותר בקרב בעלי הסיכוי הרב יותר לצאת ולהצביע בפועל. הסקר זיהה שני גורמים מרכזיים ליתרונו של לאטימר: ראשית, אי-שביעות רצון מביצועיו של באומן בתפקיד, לעומת הערכה ציבורית חיובית לתפקודו של לאטימר; ואי-הסכמה של מצביעים דמוקרטים עם הקו האנטי-ישראלי הקיצוני של באומן.

וכך, הפער בין שני המועמדים נשמר, ושבועיים לפני הבחירות המקדימות סקר של אתר The Hill חזה גם הוא ניצחון של לאטימר בפער של 17% – אותו פער בו הוא אכן ניצח לבסוף. לא פלא, אם כן, שבמפלגה הדמוקרטית החלו להישמע לאחרונה קולות ביקורת כלפי איפא"ק ששפכה סכומים מוגזמים כדי להפיל את באומן, וכי הוא היה נופל בין כה וכה.

למרבה הצער, כל האמור לעיל לא עניין כלל את רוב התקשורת הישראלית, שהצטרפה לאנטישמים מימין ומשמאל והכתירה את ניצחונו של לאטימר כהישג בלעדי של איפא"ק.

למשל, יואב קרני כתב ב'גלובס':

ג'מאל באומן… נחל תבוסה ניצחת לאחר שהשדולה הפרו-ישראלית השקיעה מיליוני דולרים במערכה נגדו…

…בכך, עלה יפה מאמץ גדול ממדים של השדולה הפרו-ישראלית להביסו, במימון חסר תקדים.

בחדשות 12 דווח:

תבוסתו של ג'מאל באומן לג'ורג' לטימר מגיעה בעקבות קמפיין אגרסיבי של שדולת איפא"ק נגד חבר הקונגרס…

ב'ידיעות אחרונות' ו-YNET ציפי שמילוביץ כתבה:

התוצאה הסופית היא מכה קשה מאוד לפלג הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית וניצחון גדול לארגון איפא"ק, השדולה הישראלית רבת העוצמה בוושינגטון, שסימן את באומן לפני חודשים והשקיע סכומים עצומים במרוץ.

ב'מעריב' כותרת הדיווח בישרה:

איפא"ק גוברת על הפרוגרסיבים: הניצחון של הפרו-ישראלים בניו יורק

(למען ההגינות נציין כי הכתבה, מאת ד"ר קובי ברדה, מלאת מורכבות ודקויות ואינה מכילה את הטענה הפשטנית שבכותרת)

וכמובן, איך ניתן בלי עיתון 'הארץ', שם דווח:

הפסדו של באומן, החבר ב"סקווד" – קבוצה של מחוקקים פרוגרסיבים במפלגה הדמוקרטית, הוא הפעם הראשונה שאיפא"ק מצליחה להדיח נבחר ציבור פרוגרסיבי מכהן

ובפרשנות מאת נתנאל שלומוביץ, תחת הכותרת "איפא"ק ניצחה בקרב על הקול הדמוקרטי":

איפא"ק יכולה לחגוג את ניצחונה בקרב, אך ייתכן שתרמה להפסד במלחמה.

לא, חברים. איפא"ק לא "ניצחה" את באומן אלא הצטרפה למאבק שכלל גם את הקהילה היהודית במחוז ועוד עשרות אלפי מצביעים דמוקרטים שמאסו ברדיקליות ובאנטי-ישראליות, והחליטו להחליפן בפנים מתונות יותר.

להצטרפות לרשימת התפוצה וקבלת עדכונים שוטפים במייל לחצו כאן.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות