'הארץ': ישראל היא ארגנטינה של חונטת הגנרלים

'הארץ' מעליל על ישראל, גם באנגלית, שהיא פושעת כמו חונטת הגנרלים בארגנטינה. או שהוא שובר שיאי טירוף ושקר, או שהוא שובר שיאי בורות. כי זה מה שעשו הגנרלים:  

פסל ה-Pirámide de Mayo ב-Plaza de Mayo (כיכר מאי) שבבואנוס איירס, מכוסה בתמונות הנעלמים

בסוף השבוע התפרסם ב'הארץ' מאמר של יוסי קליין, כמובן גם באנגלית, שכל העולם יקרא, ולפיו מעצר האזרחית שזרקה "קובבת" חול על השר לביטחון פנים, הוא עדות לכך שישראל הפכה דומה לארגנטינה.

תחת הכותרת "המשטרה היא אויב", כותב קליין כך:

ראיתם מה עשינו לזאת שזרקה חול? אז תחשבו מה נעשה לאלה שיחלקו עלונים נגד השר. ישפילו אותם, ימנעו מהם עו"ד. יעלימו אותם. יעלימו? כן, כמו בארגנטינה.

כן, כמו בארגנטינה?

ובכן הנה מה שהיה בארגנטינה, כפי שמפורט בערך 'המלחמה המלוכלכת' באנציקלופדיית 'בריטניקה'.

קראו את השורות הבאות וזכרו ש'הארץ' מעליל על ישראל, כאמור גם באנגלית, שכזו היא:

החטיפות: כ-30,000 בני אדם, נחטפו, עונו, ונרצחו בידי חונטת הגנרלים ששלטה במדינה. רבים מהם היו פעילים פוליטיים, סטודנטים, עיתונאים, חברי קהילת הלהט"ב, עובדים ואנשי איגודים מקצועיים, או כל אדם שנחשד בהתנגדות לשלטון.

רבים מהנחטפים הועברו למרכזי מעצר חשאיים, שם עברו עינויים קשים, שנועדו לחלץ מהם מידע על התנגדות לשלטון או לשבור את רוחם. חלקם נרצחו ונטמנו בקברי אחים, אחרים הוטבעו ב"טיסות מוות" מעל האוקיינוס האטלנטי.

טיסות המוות: מתנגדי משטר (מסוג זו שזרקה חול על השר בים?) סוממו בלי ידיעתם בסמי הרגעה והרדמה כדי שלא יוכלו להתנגד, הופשטו עירומים, הועלו על מטוסים והושלכו אל מותם מגובה רב מעל האוקיינוס האטלנטי או נהר ריו דה לה פלאטה, מתוך כוונה שגופותיהם ייאכלו או יירקבו במים ובכך ייעלמו בלי להותיר עקבות.

חטיפות הילדים: ילדים רבים שנולדו לנשים שהיו עצורות במהלך תקופת השלטון נלקחו ונמסרו לאימוץ למשפחות המזוהות עם השלטון הצבאי, מבלי ליידע את קרובי משפחותיהם. המאבק של הסבתות מכיכר מאיו (Abuelas de Plaza de Mayo) לחשוף את זהותם האמיתית של אותם ילדים נמשך עד היום.

דיכוי חופש הביטוי והעיתונות: בארגנטינה של הגנרלים היו עיתון 'הארץ' ויוסי קליין מתקשים מעט יותר לפרסם את פרסומם המופרע מסוף השבוע, כיוון שהחונטה שלטה במדינה בצורה אוטוריטרית ודיכאה את חופש העיתונות, את חופש הביטוי ואת חופש ההתאגדות. כל צורה של ביקורת על המשטר נתפסה כהתנגדות פוליטית והובילה לעונשים חמורים.

בכל זה מאשימים קליין ו'הארץ' את ישראל של שנת 2024. וכל כך למה? בגלל שאזרחית שזרקה על שר בממשלה בחוף הים כדור בוץ קשיח, ואז גם נמלטה מהשוטרים, נעצרה ללילה אחד.

והשאלה היא מדוע מוציא 'הארץ' לישראל את השם כה רע הזה בעולם, באמצעות פרסום המאמר גם במהדורת האנגלית של העיתון. האם מתוך טירוף התיעוב למדינת ישראל, או מתוך בורות וחוסר ידע באשר לפשעי חונטת הגנרלים?

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות