מה רוצים מנועה ארגמני?

לפי מגי אוצרי, החברה הישראלית בכלל והמחנה הלאומי בפרט אינם מאפשרים ליהנות מהחיים, גם לא לחטופה שחזרה מהשבי. מדובר בקשקוש

נועה ארגמני. צילום: אבשלום ששוני/פלאש90

מגי אוצרי זועמת. לאחר שבסוף השבוע פורסמו תמונות מרגשות מהמסיבה לכבוד נועה ארגמני, היו ברשתות החברתיות כאלו שהעזו לבקר את החטופה המשוחררת. כך כתבה אוצרי ב'הארץ':

התגובות המזועזעות ברשתות לא איחרו לבוא. החל מ"יש שם עוד חטופים", דרך האשמתה בדריכה על זכרו של ארנון זמורה ז"ל… המשך בפסיקות של מומחי הלכה מטעם עצמם בדיני אבלות וכלה בנזיפות על כך שהיא לא נאמנה לבן זוגה שעדיין כלוא במרתפי חמאס. היו אפילו שטענו כי התנהלותה של ארגמני פוגעת בהסברה הישראלית

מהתגובות שהיא קראה ברשת, מגי אוצרי מגיעה למסקנות סוציולוגיות מרחיקות לכן – ושגויות לחלוטין – באשר לימין הישראלי והחברה הישראלית בכלל:

היחס לארגמני… הוא עוד ביטוי לתיעוב המוחלט של המחנה הלאומי שתופס עצמו כ"עגלה המלאה" כלפי התל אביבים ה"מנותקים" ש"יושבים בבתי קפה".

בעיני המחנה הזה, הנאה מן החיים היא מגונה… שאיפה מוצהרת להנאה או לנוחות שחורגת אל תחומי החול, היומיום והשגרה היא לא רק אסורה, אלא גם נלעגת, ומעידה על רדידותו ועל ריקניותו של השואף.

האמת היא שנועה ארגמני היא בכלל תושבת באר שבע, אך זו הבעיה הקטנה בטקסט של אוצרי. הבעיה הגדולה יותר היא העובדה שרבות מהתגובות שביקרו את ארגמני – אולי אפילו רובן – באו דווקא מהמחנה של אוצרי. שיטוט ברשת X (לשעבר טוויטר) מעלה עשרות פוסטים של אנשים המזדהים כאנשי שמאל נאורים המתנגדים לממשלה, שתוקפים את נועה ארגמני על הדרך בה בחרה לחגוג.

למעשה, כשאוצרי כתבה על המסיבה ב-X, חלק מעוקביה החלו להתווכח איתה ולתקוף את ארגמני על כך שהיא מעזה לחגוג ולשמוח, ועוד בביקיני.

במילים אחרות, הביקורת נגד ארגמני באה משמאל לפחות כמו שהיא באה מהמחנה הלאומי. אך כאן לא מסתכמות טענותיה של אוצרי, והיא פונה לבקר את החברה הישראלית כולה:

ישראל היא מדינה ששונאת כשהאזרחים שלה נהנים ואוהבת אותם רק כשהם סובלים, וגם אז, אסור להם להתלונן…

… וככה, ישראל היא המדינה היחידה בעולם שבה לרצות משהו יחסית אלמנטרי כמו להנות מהחיים זו חרפה שצריך להצניע.

איך אנחנו יודעים שמדובר בשטויות? כי בכל מקום שבו שותפו סרטונים מהמסיבה של נועה ארגמני, או דברי פרגון ושמחה בשמחתה, אלה זכו לאלפי ועשרות אלפי לייקים ותגובות חיוביות ונרגשות. כל פוסט כזה לבדו עולה במאות מונים בחשיפתו על כל התגובות והציוצים העוקצניים והביקורתיים.

כי האמת היא שהחברה הישראלית כולה – מימין ומשמאל – התרגשה לראות את נועה רוקדת שוב, והמצקצקים מכל צד הם מיעוט קטן. מי שיחפש ברשת יוכל למצוא אנשים שבטוחים שאלביס עדיין חי, שכדור הארץ שטוח, או שנועה ארגמני חייבת להם דין וחשבון. והם עדיין מיעוט, גם אם התקשורת בוחרת להעצים את קולם הרבה מעבר למה שמגיע להם, או להפכם למייצגים של החברה הישראלית.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות