'אולפן שישי' מציג: ככה מבשלים לכם את התודעה

השוואה בין שני דיווחים של הכתב יגאל מוסקו – מכנס הליכוד ומהפגנת השמאל בפ"ת, מעלה את השאלה אם ב'אולפן שישי' מתווכים לכם את המציאות, או מעצבים לכם אותה לפי טעמם

יגאל מוסקו שומר על ריחוק עיתונאי, נחשו לבד אם בפתח תקווה או בגני התערוכה (צילומסך מאתר מאקו)

לפני כשלושה שבועות העביר הכתב יגאל מוסקו דיווח צבע מ"התוועדות הימין" – כנס התמיכה בראש הממשלה שארגן הליכוד בגני התערוכה.

כעבור שבועיים, ביום שישי האחרון, העביר מוסקו דיווח צבע מקביל מ"התוועדות השמאל" – הפגנת מוצ"ש בפתח תקווה.

מקביל? הצחקתם את יגאל מוסקו ואת מערכת אולפן שישי. הפער העצום בין שני הדיווחים, כמעט בכל פרמטר מקצועי, מוביל למסקנה שאנשי 'אולפן שישי' לא נמצאים על המסך שלכם בשביל לתווך לכם את המציאות. הם כאן בשביל לבשל לכם אותה לפי טעמם.

וטעמם חד משמעי: הם בזים מעומק הלב לכינוס הימין ומשתמשים בכל טכניקה אפשרית כדי להגחיכו, ונסחפים בהתלהבות אמפתית בכינוס השמאל וגם כאן, עושים שימוש בכל כלי אפשרי כדי לחבבו על לב הצופים.

זה מתחיל בכותרות: לדיווח על הפגנת הימין נבחר משפט אידיוטי ששמע מוסקו מאחד הנוכחים, ושמציגם כחבורה פרימיטיבית המשתוקקת למשטר מלוכני:

 

 

גם לכותרת הדיווח על הפגנת השמאל נבחר משפט ששמע מאחד הנוכחים, אבל הוא מאפיין תכונה חיובית (נחישות) ומלווה בהסבר תומך, למען הסר ספק:

 

 

(הכותרת של הדיווח מפ"ת יכולה היתה, בהקבלה, להיות "ביבי, יא אפס אחד", משפט שאמרה למוסקו אחת המפגינות. ואשר נבלע והשתלב היטב באווירת הקרנבל השמחה של הכתבה כולה. אבל הוא לא הפך לכותרת. תחת זאת, בתגובה לו, החמיא מוסקו למי שאמרה אותו: "זה בסדר אם אגיד שאת נראית ילדת פרחים? איך את שומרת על הנעורים שלך?")

זה נמשך בדברי הפתיחה של מוסקו: בהפגנת השמאל בפ"ת, הוא מספר בחביבות ובאמפתיה על פ"ת שהפכה ל"אטרקטיבית", על אריק איינשטיין והבלדה על יואל מוישה סלומון, על "שמחה וצהלה, סמבה, עצורים ובג"צים".

בכינוס הליכוד, לעומת זאת, הוא מדווח בלגלגנות ובעוינות על "זעם", "שנאה" "הערצה לאליל", על אנשים ש"באו מחוממים מהבית", ועל ה"הדרן" ההכרחי – "רעייתי".

וזה מתבלט אף יותר  בבחירת המרואיינים ובנימת הראיונות:

בכנס הליכוד בחר מוסקו בעיקר מרואיינים עילגים, הציג אותם רק בשמותיהם, דיבר אליהם במבטאים לועגים, צילם אותם בתקריבי פנים מעוררי רתיעה ובזוויות לא מחמיאות ושאל אותם שאלות קשות (ספרתי לפחות 5 שאלות קשות, מכולן עלתה הנחת מוצא של מוסקו שנתניהו מושחת וקושי להבין את התמיכה בו)

בהפגנת השמאל בפ"ת בחר מוסקו מרואיינים רהוטים, הציג אותם בשמותיהם ובמשלחי ידיהם (עורכי דין, רפתן, אחות מיילדת, אמנית וכד'), דיבר אליהם בגובה שווה, צילם אותם בזוויות מחמיאות ונמנע מלשאול שאלות קשות (ספרתי אחת וגם היא לא באמת קשה: "ההפגנה הזו משרתת את רה"מ. הוא אומר וואללה זו רדיפה פוליטית")

את הדיווח מכנס הליכוד בגני התערוכה סיכם מוסקו בדברי שטנה והתנשאות נוספים על "משיח" "נצלב" ו"נרדף" ששכנע את "מאמיניו".

את הדיווח מהפגנת השמאל בפ"ת סיכם במעקב כן ונוגע ללב אחר סיפור אישי שארז את הדיווח כולו – לידה של כלתה של אחת המפגינות המתפתחת בבית החולים סורוקה בבאר שבע. לידה שאותה הסכימה החמות החביבה לפספס ובלבד שלא תחמיץ את "ההצגה הכי טובה בעיר". מוסקו מתמוגג וסוגר את הדיווח בריצה אחריה, לשמוע אם היתה כבר לידה ואיזה שם ינתן לתינוקת.

שמתי כאן למעלה קישורים לשני הדיווחים ומומלץ לכל אחד לצפות ולשפוט בעצמו. הלקח שלי: ב'אולפן שישי' לא מעוניינים להביא בפניכם את המציאות כמות שהיא, אלא לשטוף את מוחותיכם בתעמולה שקופה, ובסיוע כל הכלים המקצועיים הנדרשים לכך.

יגאל מוסקו העדיף שלא להגיב

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. זו היתממות ודמגוגיה לטעון שהפגנות הן נגד השחיתות. אלו הפגנות שמנסות להפעיל לחץ על היועץ המשפטי, מתוך רצון להביא לסיום כהונתו של נתניהו כראש ממשלה, והן נערכות בהשראת השמאל שאחוז באובססיה נגד נתניהו.

  2. לא הבנתי, פרספקטיבה הפך לטור דיעות (פרשנות של זויות צילום)? הייחוד של הפרסומים כאן הוא שהם מציבים אמירות של עיתונאים כנגד העובדות בפועל – איפה זה כאן?

    • זה בדיוק העיניין, להראות את העובדות והמציאות מול המציאות שאותה מנסה הכתב הכושל לצייר ולהעביר לך בשעה שאת צופה בטלויזיה ומקבלת שטיפת מוח.

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות