ה'דיילי מייל': חמאס ירה רקטות על ישראל? מדובר ב"טענות"

גם אם תשימו לעיתון הבריטי בפרצוף צילומים שמוכיחים את הירי מעזה על ישראל, מבחינתו מדובר ב"טענה" הטעונה הוכחה שטרם ניתנה. ירי התגובה הישראלי? זו לא טענה. זו עובדה

 

ב'דיילי מייל' לא בטוחים אם פלסטינים מרצועת עזה אכן ירו 180 רקטות ופצצות מרגמה לישראל בתוך 24 שעות בשבוע שעבר. במאמר מיום שישי האחרון, העיתון הבריטי התייחס שלוש פעמים להתקפות אלה כאל "טענות" בלבד, כאילו לעובדה שחמאס שיגר את הרקטות והפצצות עדיין אין הוכחה חד משמעית.

בנוסף, הכתבת שרה מאלם מטילה ספק בהתקפות של חמאס כשהיא שמה את הדיווח עליהן במירכאות, כאילו מדובר בטענה ישראלית גרידא. יש לציין שאת הדיווח אודות התקפות חיל האוויר הישראלי היא אינה ממסגרת כ"טענות", וגם אינה מגדרת אותן במירכאות. שני האירועים- התקפת הרקטות של חמאס נגד ישראל, והתגובה האווירית הישראלית – התרחשו ללא ספק. אין על כך כל מחלוקת, ויש לדווח על שניהם כעובדות.

אם מאלם לא הייתה מסוגלת לנסוע לדרום הישראלי המופצץ בכדי לראות את הנזק במו עיניה, לבקר את הפצועים, ולפגוש את הילדים המבלים את חופשת הקיץ במקלטים, היא בוודאי הייתה יכולה לבדוק את התיעוד הוויזואלי הרב של התקפות הטילים של חמאס, אשר זמין לכל. תמונה דרמטית אחת שכזו מאת רויטרס, המתעדת יירוט של רקטה על ידי מערכת כיפת ברזל, מעטרת את הכתבה של מאלם.

מסגור מתקפת הטילים נגד ישראל- עובדה שאין עליה עוררין- כטענה שאין לה אישור, היא עיוות מוחלט של המציאות.

 

תקיפות ישראליות (ללא מירכאות) לצד "רקטות" של חמאס. מתוך הכתבה

 

 

מאלם כותבת:

הערותיה [של השרה מירי רגב, לפיהן יש לחסל מנהיגי חמאס] באו לאחר שני ימי לחימה, שהחלו בטענות על '180 רקטות ופצצות מרגמה' שנורו מרצועת עזה הנשלטת על ידי חמאס ברביעי, שעליהן ישראל הגיבה בתקיפות אוויריות

שימו לב לחוסר העקביות. מאלם אינה כותבת: "נטען כי ישראל הגיבה בתקיפות אוויריות".

בהמשך, הסטנדרט הכפול חוזר על עצמו:

במהלך הלחימה השבוע, ישראל פגעה בכ-150 מתקנים של חמאס בתגובה ל'180 רקטות ופצצות מרגמה' אשר נטען כי נורו מן הרצועה בליל רביעי

 שוב, מאלם מסווגת את התקפות חמאס בלבד ככאלה ש'נטענו' ושמה אותן במירכאות, בעוד היא מדווחת על התקיפות הישראליות כעובדה, חרף העובדה שפעולות שני הצדדים הן נכונות במידה שווה ואינן נתונות במחלוקת.

בפעם השלישית מאלם מסווגת את התקפות הרקטות של חמאס כ"טענות":

בשלישי בערב, לפחות שתי רקטות אשר נטען כי נורו מרצועת עזה נחתו בישראל…

סוכנות הידיעות AFP מצוינת כמי שתרמה לכתבה לצד שמה של שרה מאלם, אולם בדיווחיה AFP חזרה וסיפרה על התקפות הרקטות של חמאס כעל עובדה מוגמרת.

קיימת בעיה נוספת בדיווח של ה'דיילי מייל'. מתוך 23 תמונות המלוות את הכתבה אודות הלחימה בין ישראל וחמאס, בה הפלסטינים ירו 180 רקטות ופצצות לעבר ישראל וישראל פגעה בכ-150 מטרות של חמאס, רק שתי תמונות מציגות התקפות של הפלסטינים על ישראל. אחת מהן היא התמונה מרויטרס של היירוט ע"י כיפת ברזל. השנייה מציגה נזק שנגרם בהתקפות בחודש שעבר. שאר התמונות- 21 במספר- מציגות תקיפות ישראליות מהימים האחרונים. זה כולל 8 תמונות מהתקיפה על מרכז התרבות אל-מסחאל, שישראל זיהתה כאתר המשמש את חמאס למטרות צבאיות – מידע שאינו מופיע כלל בכיתובי התמונות.

 

אחת משמונה תמונות שהדיילי מייל פרסם של בניין אל-מסחאל. באוסף התצלומים נמצאו רק שני תצלומים המציגים את ההתקפות הפלסטיניות על ישראל

 

מה הסיבה לחוסר האיזון המשווע בגרפיקה של הכתבה? ואם ב'דיילי מייל' בחרו לשים דגש על מרכז אל-מסחאל, מדוע לא לציין כי לטענת ישראל מדובר בבניין ששימש את כוחות חמאס?

CAMERA, עמותת האם של 'פרספקטיבה', פנתה לעורכי ה'דיילי מייל' וביקשה להסיר את העמימות בנוגע לתקיפות חמאס ולאזן את מצאי התמונות שלהם. אנחנו נמשיך לעקוב.

 

לקריאת המאמר המקורי באנגלית באתר של CAMERA

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות