בכל שנה בסתיו

אריה גולן טופל על נתניהו ביומן הבוקר אותה אשמת שווא נדושה כאילו שיקר. שישדר הבהרה? "לא יודע. זה מלאכותי בעיני"

הבהרה? לא יודע. כשזה יעלה בפעם הבאה. אריה גולן. (צילום: יחצ)

 

אבן אחת שזורק עיתונאי רשלן לבאר, מסתבר שגם אלף ביקורות תקשורת לא יוכלו להוציא. כמעין יבלית עיקשת, המרוססת, נתלשת וצומחת כל פעם מחדש, נטענת שוב ושוב בתקשורת הטענה הכוזבת לפיה נתניהו טען שראה חיילים בריטיים בילדותו בירושלים, כהוכחה לשקרנותו. שהרי נולד לאחר סיום המנדט הבריטי בארץ ישראל.

לפני כשלושה חודשים היה זה יוסי שריד שטען זאת במאמר ב'הארץ', ובדיעבד, בתשובה לשאלת 'פרספקטיבה', טען ש"לא נראה לו סביר" שנתניהו לא אמר את הדברים. הבוקר חזר על כך מגיש יומן הבוקר של קול ישראל, העיתונאי אריה גולן. (כאן, בדקה 1:34:57).

כפתיח לשיחה עם ח"כ ציפי לבני על התבטאות נתניהו בעניין המופתי והיטלר, אמר גולן כך:

מזכירים לנו ולא שכחנו גם, שכמו שעכשיו ציטט מר נתניהו שיחה, או דו שיח שלא התקיים, או לא מופיע בפרוטוקולים בין היטלר לחאג' אמין אל חוסייני, בעבר הוא סיפר שהוא זוכר את החיילים הבריטיים בארץ ישראל מטיולים עם אמא שלו כילד בירושלים למרות שהוא נולד אחרי הקמת המדינה וגירוש הבריטים בסיום המנדט. מה קורה פה?

מקור הטענה בראיון שהעניק נתניהו לכתב '7 ימים' גדי בלום, בו הופיע ציטוט מפי נתניהו, לפיו הוא זוכר מילדותו בירושלים את "השוטרים הבריטיים שנראו לו כענקים".

אבל נתניהו לא אמר "שוטרים בריטיים", אלא "מתקנים בריטיים", אותם ראה גם ראה. כמו שרואים עד היום ילדי שכונת גאולה הירושלמית למשל, בהביטם על מחנה שנלר. 'ידיעות אחרונות' אכן מיהר להודות בטעותו ולפרסם הבהרה ותיקון למה שהגדיר כ"טעות סופר" שנפלה בהכנת הראיון.

'פרספקטיבה': מה באמת קורה פה, אריה גולן?

אריה גולן: לא ראיתי את כל זה. לא ידעתי שזה לא נאמר ושפורסמה הבהרה בעניין. זה נעלם מעיני לצערי.

'פרספקטיבה': תשדר הבהרה?

אריה גולן: אני לא יודע אם אשדר הבהרה, זה מלאכותי בעיני. כשזה יעלה פעם הבאה אבהיר את העניין

תודה לגולש אורין רחום Oryan Rachum, שהאזין ליומן הבוקר והעביר לנו את ההערה.

עדכון: גם בן כספית, ב'מעריב', חוזר הבוקר על הטענה השקרית.  בן כספית מסרב להגיב

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. אולי תראיינו את גדי בלום סוף סוף,אולי חפץ לחץ עליו?

  2. אריה גולן ממונה כאן פעם אחר פעם לדרגת עיתונאי,
    אבל:
    1) הוא עסקן "גוש שלום", איננו עיתונאי
    2) הוא זדוני, לא רשלן
    3) הוא מפריח לגלי האתר, ולא לבאר

    והשאר ללא שגיאות
    לא שלושה ולא שלוש

  3. נמאס מטרור התקשורת. ה'רשלנים' האלה (גם אם בנוסף הם באמת רשלנים) יודעים היטב מה כדאי להם. הם הורידו את התואר 'עתונאי' לאשפה. אריה גולן חי היטב מהצהבה של חיינו ומאבקינו הקיומיים. אין לו רחמים, הוא אוהב רק את חשבון הבנק.

  4. מנסה להזכר בהתנצלות על אמירה שקרית אחרת . שהיה בנגמש עם אריק שרון במלחמת יום כיפור…..!!!!!
    ועוד יותר על התנצלות על עיוות מכוון של האמירה " מנשקי קמיעות", שלצורך הקמת ציבור על דברי גרבוז, שאמר מנשקי קמיעות, ציטטו אותו ולא התנצלו כי אמר מנשקי מזוזות. והוא ותומכיו ידעו גם ידעו כי זה עיוות ולא התנצלו….! אז כל נאה דורש שיהיה גם נאה מקיים.

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות