בנושא החרמת ישראל, מומלץ לדייק בפרטים

'ישראל היום' קובע ששבע מתוך תשע האוניברסיטאות הציבוריות בקליפורניה החליטו להחרים את ישראל. בפועל האוניבסיטאות לא החליטו להחרים, אבל פאניקה כנראה מוכרת יותר. 'ישראל היום': אין תגובה

קריאה להחרים את ישראל באוניברסיטת ריברסייד.

 

לקוראי 'ישראל היום' יש בהחלט סיבה לדאגה ולעגמומיות. על פי העיתון, ("הולכים נגד החרם", 9.9) כמעט כל האוניברסיטאות הציבוריות בקליפורניה, שבע מתשע, הן אנטי ישראליות במובהק. כך ב'ישראל היום':

זה מה שקורה, למשל, במדינת קליפורניה, האוחזת באחת הכלכלות הגדולות באמריקה. לא פחות משבע מתוך תשע האוניברסיטאות הציבוריות הפועלות בתחומה אימצו קו אנטי־ישראלי מובהק, וזאת לאחר שהפכו למעוז של ארגוני ה־BDS

ויש גם דוגמאות:

קחו לדוגמה את אוניברסיטת ברקלי, הנחשבת לפוליטית ורדיקלית. בהצבעה שהתקיימה בה כבר לפני שנתיים, הוחלט להחרים את ישראל. שנה לאחר מכן הצטרפה לחרם זה אוניברסיטת UCLA, ובאוניברסיטת קליפורניה בדיוויס (אזור חקלאי בצפון המדינה) החליטו על הימנעות מהשקעה בישראל בהצבעה דומה…את התמונה העגומה משלימות האוניברסיטאות הבאות: סן דייגו, ארווין, ריברסייד וסנטה קרוז

מה מבין הקורא הסביר? שהאוניברסיטאות עצמן החליטו להחרים את ישראל. האומנם?

לא. באוניברסיטאות הנזכרות אכן העבירו ארגוני סטודנטים החלטות ברוח החרמת ישראל, אולם אלו הובילו להצהרות רשמיות מצד המוסדות האוניברסיטאיים, הדוחות את הצעות הסטודנטים באופן ברור ונחרץ. הצהרות ארגוני הסטודנטים נשארו ברובן סמליות בלבד.

חזרה לדוגמאות בכתבה: באוניברסיטת ברקלי, החליט ארגון הסטודנטים להחרים חברות המקיימות יחסי מסחר עם צה"ל. בתגובה פרסם נשיא האוניברסיטה הודעה כי הוא מאוכזב מההחלטה וכי ההחלטה "לא מקדמת את השלום".  ב-UCLA החליט ארגון הסטודנטים החלטה דומה. תגובת נשיא האוניברסיטה: האוניברסיטה מתנגדת לכך. כנ"ל בסן דייגו ובאוניברסיטת ארווין (תגובת הנשיאה "הצעות מסוג אלו לא יישקלו"). באוניברסיטת ריברסייד  הצביעו הסטודנטים על הצעה דומה פעמיים, ותגובת ההנהלה הייתה כי האוניברסיטה מחרימה רק מדינות אשר הממשל האמריקאי מכריז שהן מבצעות ג'נוסייד. גם בסנטה כרוז הצביעו הסטודנטים פעמיים, וזאת לאחר שנשיא האגודה הטיל ווטו על ההצעה הקודמת.

בפועל, אין כיום אף מוסד אקדמי בארה"ב שאימץ מדיניות של החרמת ישראל. יוזמות הסטודנטים דווקא מובילות להצהרות בדבר שלילה מוחלטת של ניסיונות החרם. לעת עתה, מוגבלים החרמות להצהרות של איגודי סטודנטים ולמספר קטן של איגודים אקדמאיים מקצועיים, וכאמור אין מגמה שסותרת את המצב הזה.

ניתן לראות את כל ההחלטות ותוצאות ההצבעות באתר של עמותת "עמך".

יצויין כי על פי הדו"ח החדש של ארגון "Israel on Campus Coalition", מספר האירועים של הבי.די.אס, נמצא בירידה תלולה בקמפוסים בקליפורניה בשנת 2015.

ICC

'ישראל היום' בחרו שלא להגיב

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות