בעקבות חשיפת 'פרספקטיבה': יוסי לוי הושעה מכתיבה ב'הארץ'

יועץ התקשורת יוסי לוי פרסם ב'הארץ' טור ביקורת חריף נגד רה"מ, תוך הסתרת שתי עובדות: הוא אולץ לעזוב נגד רצונו את עבודתו בלשכת רה"מ, והוא מכהן כעת כיועץ אסטרטגיה ותקשורת בקמפיין מפלגת העבודה

מומחה אובייקטיבי בעיתון ביום, יועץ למפלגת העבודה בלילה. יוסי לוי (צילום: פלאש 90)

אתמול התפרסם ב'הארץ' מאמר ביקורתי, בוטה ואישי באופיו, נגד ראש הממשלה, בחתימת יוסי לוי.

בהערת הקרדיט תואר הכותב כ"יועץ אסטרטגי, לשעבר יועצו של ראש הממשלה נתניהו".

'הארץ' אפשר ללוי לצלוף בראש הממשלה שרשרת עלבונות אישיים. ("לקחיהו", "נהנתניהו", "משתין מהמקפצה" וכיו"ב)

דבריו הקשים נשמעו כעדות וניתוח חסרי פניות מאת מומחה, המכיר מקרוב את ראש הממשלה.

ורק שני פרטים קטנים ושוליים הסתיר העיתון מקוראיו:

הראשון – יוסי לוי אולץ להתפטר מתפקידו אצל נתניהו, (מה שמזהם כמובן את הארשת ה"אובייקטיבית" בה נעטף מאמרו)

השני – בימים אלה, בהם מפרסם העיתון את ביקורתו הקשה של היועץ האובייקטיבי, מכהן לוי כיועץ תקשורת ואסטרטגיה למפלגת העבודה, הנאבקת בשנים האחרונות בנתניהו ומובילה את האופוזיציה נגדו.

פנינו למו"ל 'הארץ' עמוס שוקן בשאלה מדוע להסתיר מהקוראים פרטים חשובים אלו, שאם היו מתפרסמים היו שמים לאל את המעטה ה"אובייקטיבי" הכוזב, בו עטף העיתון את מאמרו של לוי.

תגובת שוקן: "(דבר עבודתו של לוי במפלגת העבודה) התברר לנו בדיעבד. נציין בדיגיטל (עובדה זו) ונוותר על (המשך) כתיבתו (בעיתון)" (התוספות בסוגריים: ח"ע)

בתגובתו נטל לוי את האחריות לתקלה על עצמו באופן חלקי. הוא אמנם התנצל וקיבל עליו את האחריות לכך שעובדת היותו חלק מרכזי בקמפיין הבחירות של מפלגת 'העבודה' הוסתרה מהקוראים, אך טען, (בצדק מסוים) שהצהיר עליה בטוויטר.

לכך הגיב שוקן בחריפות. בפרסום המשך לחשיפת 'פרספקטיבה' באתר 'העין השביעית', גילה שוקן שערב הפרסום נשאל לוי מה לכתוב בהערת הקרדיט למאמרו, והמשיך להסתיר את העובדה שהוא עובד כיועץ אסטרטגיה ותקשורת לקמפיין מפלגת 'העבודה'. בכך, למעשה, הטעה והכשיל את עורך מדור הדעות אלון עידן. לבסוף הודה לוי באשמה וקיבל על עצמו את מלוא האחריות.

יצוין שגם במערכת הבחירות הקודמת נכשל העיתון כישלון זהה: אז היה זה כותב הטורים ספי רכלבסקי, שבמקביל לכתיבת טורי ביקורת ארסיים נגד ראש הממשלה בעיתון, נטל חלק בקמפיין מפלגת העבודה בלי לדווח על כך לעיתון. רכלבסקי הושעה אז מכתיבה. עכשיו מושעה גם לוי.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. יוסי לוי היקר ! המשך בעבודת הקודש שלך ,בבחינת ״הכלבים נובחים והשיירה עוברת״ .
    חזק ואמץ

  2. יוסי לוי היקר ! המשך בעבודת הקודש שלך ,בבחינת ״הכלבים נובחים והשיירה עוברת״ .
    חזק ואמץ

  3. סבבה שהוא לא יכתוב שם יותר, אבל הוא היה צריך לכתוב שם רק פעם אחת מתוקף תפקידו במפלגת העבודה, המשימה שלו הושלמה בהצלחה. לאור הסדרתיות של המעשים האלה על ידי העיתון הנ"ל, יש כאן לדעתי חשד לעבירות, שראוי שהמשטרה תחקור.

  4. שני שקרים בקטע אחד עלוב
    ראשית לא אולצתי לעזוב
    שנית לא ניסיתי להסתיר אלא הודעתי בפומבי
    שלישית נביחות כלבי המלך מעולם לא הפחידו אותי
    והכי חשוב מעוררי חמלה, תתיחסו לעצם הדברים!

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות