גדעון לוי והמרטיר הדגול והנעלה עיסאווי

ביום חמישי האחרון נצבט ליבם של קוראי 'הארץ' בבושה ובכאב. מאמר מאת גדעון לוי, (מכתב מרוח רפאים, הארץ, 11/4/2013) ערך להם התוודעות עם אחד העוולות היותר זדוניים וערלי לב, שמעוללת המדינה לאחד, סאמר עיסאווי. בתחילת המאמר מפאר לוי "קבוצה של ישראליות מופלאות" המבקרות את אותו עיסאווי בבית חולים ברחובות, בו הוא מאושפז עקב שביתת רעב בה הוא מתמיד כבר שמונה חודשים. הישראליות המופלאות "פותחות את דלתו עם פרחים מושטים" ו"קוראות לעברו מילות עידוד", כיוון ששביתת הרעב מחלישה את גופו  (אך לא את רוחו, שנותרת איתנה.)

ולמה שובת עיסאווי רעב? כיוון ש"לטענת השלטונות", כדברי לוי, הפר את תנאי שחרורו, לאחר ששוחרר בעסקת שליט.

לוי עולה על גדותיו, באופן חריג אף ביחס לעצמו, ברגשנות הרבה שהוא מרעיף על אותו עיסאווי, שמכתב שנתן בידיה של אחת הישראליות המופלאות, הועבר ללוי והוא מביאו במאמרו כמעט כלשונו. וכך מקדים לוי את ציטוט מכתבו של רוח הרפאים האומללה עיסאווי:

שלשום פרסם עיסאווי מכתב לישראלים. זה אחד המסמכים המצמררים שקראתי מעודי. מתוך תחושת הזדהות עמוקה, ובושה עמוקה לא פחות, אני מבקש לנצל את הבימה הזאת שלי כדי לפרסמו בכמה קיצורים נדרשים.

ומכאן ועד לסוף המאמר מצטט לוי ממשנתו של סאמר עיסאווי, שבניגוד ל"טענות השלטונות", זוכה מלוי לאמון מלא; משנה הכוללת בין היתר משפטים כגון "אמות מסופק, לא אסכים שיגרשו אותי מאדמתי וממולדתי… לא תיכנסו לרוחי המסרבת להיכנע", ועוד ועוד דברים נוקבים ומפלחי לב עד שדמעות נקוות בזוויות העיניים והבושה והחרטה חונקות את הגרון. "ואת האיש הזה", מוכיח אותנו מצפן המוסר והנאורות בסוף מאמרו, "מתעקשת ישראל לא לשחרר. מותירה אותו למות".

רק דבר אחד, פעוט ובלתי חשוב, שכח גדעון לוי לציין במאמרו, והוא מיהו אותו סאמר עיסאווי, ועל מה נדון ל 26 שנות מאסר. לא לחינם השמיט לוי את פועלו של לוחם החירות המעונה מבית החולים קפלן. אם היה מפרט, היו נראים הסופרלטיבים המפוארים ששזר לראשו לאורך כל המאמר, נלעגים ומטופשים (במקרה הטוב). ולכן, כשירות לקוראים, נוסיף אנו מיהו סאמר עיסאווי המסרב לאכול, ובאילו סעיפים הורשע על ידי בית המשפט:

בשנת 2002 הורשע עיסאווי בחברות בארגון טרור, בביצוע מספר ניסיונות רצח של ישראלים, באחזקת אמצעי לחימה, בסחר באמצעי לחימה ובאימונים צבאיים. את פועלו זה ביצע הארכי מחבל עיסאווי, עימו כאמור חש לוי "הזדהות עמוקה", בימי הדמים של האינתיפאדה השניה, במהלכה נרצחו ללא אבחנה 1,115 ישראלים ועוד כ 8,000 נפצעו.  

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות