גדעון לוי מגדיר מחדש "קיצוניות"

לפי גדעון לוי, המחבל שפצע קשה שני שוטרים באמצעות נשק מאולתר במז' ירושלים, לא נחשב לקיצוני בעיני סביבתו והפתיע אותם במעשהו. דף הפייסבוק שלו מעמיד את הדברים בסימן שאלה

המחבל שפצע קשה שני שוטרים בנשק מאולתר. "עקב אחרי החדשות אבל לא היה קיצוני"

מאת טל רפאל

ביום שישי האחרון שיתף גדעון לוי את קוראי 'הארץ' בסיפורה העגום של משפחת המחבל פואד תממי, שפצע קשה, באמצעות נשק מאולתר, שני שוטרים ברחוב סלאח- א-דין בירושלים. (החוק טרם חוקק, אבל הגירוש הראשון של משפחת מחבל כבר אירע, 18.3)

חלק מבני המשפחה, ששהו בעיסאוויה באופן בלתי חוקי, גורשו לשטחי יו"ש, ולוי מתאר בהרחבה את העוול שנגרם להם, בהיותם "חפים מכל פשע".

לוי מדגיש: איש מבני המשפחה ומסביבתו הקרובה של המחבל, לא ידע על תוכניותיו:

בבית החלו להתקבץ השכנים והקרובים. בערב באו שוטרים שערכו חיפוש, בעיקר בחדרו של פואד. הם לא מצאו דבר כנראה. הם שאלו את בני הבית אם ידעו על כוונותיו של פואד. לאיש לא היה מושג… אמה (סבתו של המחבל -ט.ר) אומרת ששום מפגע לא יספר מראש לבני משפחתו על תוכניותיו, לכן ברור שלא היה להן מושג

לוי מדגיש דבר נוסף – בעיני סביבתו המחבל לא נחשב לקיצוני:

מייסא אומרת שפואד מעולם לא התבטא בקיצוניות. "הוא עקב אחרי החדשות, אבל הוא לא היה קיצוני

האם תממי מעולם לא התבטא בקיצוניות?  האומנם יתכן ש"לא נדע לעולם", כפי שכתב לוי, מה הניע את המחבל לפגע?

אספנו עבורכם מקבץ מהפוסטים שפרסם המחבל בעמוד הפייסבוק שלו החל מלפני שנה וחצי ועד שעות ספורות לפני הפיגוע. הדף חדל לפעול ביום הפיגוע, אך חזר לפעול לפני כמה ימים, ככל הנראה על ידי קרוב משפחה.  הדף גדוש דברי הלל לשהידים, תמונות של כלי נשק ועוד.

ישפוט  הקורא האם היה פואד תמימי קיצוני או לא, והאם התכנים שבחר לפרסם, עשויים היו להסגיר את כוונותיו.

 

תמימי 1

 


תמימי 2

 

 

בתמונה:  כרזה ליום השנה להרצחו של יחיא עיאש, "השהיד הגדול "

 

תמימי 3

 

תמימי 4

 

תמימי 5

 

תמימי 6

 

 

ועוד ועוד. כך כתב המחבל שלושה ימים לפני הפיגוע:

תמימי 7

 

 

(תרגום חופשי: שואל הילד: למה האנשים הכי טובים מתים במהירות? עונה האב: אם היית בחצר, איזה פרח היית קוטף? עונה הילד: את הפרח היפה ביותר)

ביום הפיגוע, שעות ספורות לפני שיצא לרחוב סלאח א-די והחל לירות לעבר אנשי כוחות הביטחון, הוא פרסם את שני הפוסטים הבאים:

תמימי 8

 

 

תמימי 9

 

הפוסט הראשון הוא ציטוט של פסוקים מהקוראן, לפיהם השהידים אינם מתים, אלא נחשבים חיים אצל אללה ויזכו לשכר. "אל תחשוב כי הנהרגים לשם אלוהים מתים המה. לא, כי חיים הם, ואצל אלוהים פרנסתם. הם שמחים בברכה אשר הרעיף אלוהים עליהם, ויגילו באלה אשר טרם חברו להם ונורו מאחור, ביודעם כי לא ייפול פחד עליהם ולא יצטערו" (תרגום של אורי רובן לסורה, פסוקים 169-170).

הפוסט השני הוא מעין צוואה, "עשרת הדיברות לשהיד", שכתב במקור המחבל שביצע את הפיגוע באוטובוס בארמון הנציב לפני כחצי שנה. בין היתר נכתב שם כי הוא מקדיש את מותו למולדת, והוא יראה את כולם בגן עדן.

תודה רבה לאייל קשאן ולשמוליק מיארה על הסיוע בתרגום

 

 

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. גדעון לוי, ניזון וחי מהשמצת ישראל, חיילי צהל, ויהדות. האיש מצא דרך מאד כלכלית להתקיים מרביצה ברפש. העובדה שמדינת ישראל מאפשרת לפרזיטים, מוצצי דם ורווי שנאה כמו גדעון לוי להמשיך זה תעודת עניות לחברה הישראלית.

  2. הכל נכון ואתם באמת עושים עבודה נהדרת, אבל למה לכל הכתבות שלכם יש רק גוון ימני? בעבר אמרתם שיש גם וגם וקיים איזון, אם כך היכן הוא (כי אנחנו לא מצאנו גם וגם)?

    • מה זאת אומרת גוון ימני? עיתונאי שמסלף או מסתיר עובדות ראוי לביקורת, והרי גם על העיתון "ישראל היום" שנחשב לימני נמתחת ביקורת כשצריך.
      אולי תחושתכם, של ביקורת חד צדדית, באה בגלל שרובם המוחלט של כלי התקשורת בישראל, עושים "טעויות" בצורה שתמיד מוציאה אותנו כקלגסים ואת האויב כקורבנות. ראוי להדגיש, ביקורת על עיתונאי שלא מבצע את עבודתו נאמנה, אינה יכולה לקבל את התווית הפוליטית של שמאל או ימין, וגם לא מן הנמנע שכותב הביקורת אף שותף לדעות הפוליטיות של נשוא הביקורת. לסיכום: תעבדו, אל תבכו.

    • בבקשה:תכתבו כתבות עם גוון שמאלני.למה לא? נשמח להגיב ולענות לכם מקרוב.קדימה.

  3. 1. תגובת גדעון לוי?
    2. מה עם כל אלו לא חריגים וקיצוניים בסביבתו? מה עם גדעון לוי צודק בפרט הזה, אבל מאשר בלי כוונה הכללה ימנית קיצונית?

  4. גדעון לוי אינו עיתונאי, אלא חולה עם שנאה עצמית תהומית, אנטישמי בנשמה שככל הנראה היה בגלגול הקודם איזה צורר ליהודים. כותב שטויות, חצאי עובדות ואין לו שמץ של מושג על מה הוא כותב.

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות