גלי צה"ל: מה שקורה עכשיו באמריקה?

בגלי צה"ל קבעו באופן גורף כי בארה"ב מותחים ביקורת על נאום נתניהו. באמת? אולי אם רק קוראים את ה'ניו יורק טיימס'

נתניהו בקונגרס (פלאש 90)

 

מי שהאזין ליומן הבוקר של גלי צה"ל הבוקר (4.2), קיבל את הרושם שנאום נתניהו התקבל בארצות הברית באופן שלילי גורף. בכותרות היומן שהוקראו בתחילת התוכנית, התייחס המגיש, אסף ליברמן, לשתי תגובות בלבד: הביקורת שהטיח הנשיא אובמה בנאום, לפיו אין בו כל חדש ולנתניהו אין הצעה טובה יותר, והביקורת שהטיח עיתון ה'ניו יורק טיימס', לפיה מדובר ב"תיאטרון פוליטי נצלני".

בכותרות המשדר ששודרו מחדש בשעה שבע וחצי, הובא שוב ציטוטו הביקורתי של אובמה, כשהפעם התווסף לו גם ציטוט של מנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, ננסי פלוסי, לפיו "כמעט בכתה במהלך הנאום מרוב זעם".

בכותרות ששודרו מחדש ב-7:45, כבר קבע המגיש באופן נחרץ:

בארצות הברית מותחים ביקורת על הנאום, הניו יורק טיימס קרא לו "תיאטרון פוליטי נצלני", הנשיא אובמה אמר "הנאום לא חידש דבר, נתניהו לא הציע חלופות לשיחות הגרעין."

האם הקביעה לפיה בארה"ב (כלומר בכל ארה"ב) מותחים ביקורת על הנאום היא סבירה ומאוזנת? הנה כמה עמדות שהובעו בבימות תקשורתיות לא פחות חשובות מה'ניו יורק טיימס' בעקבות הנאום, ואשר מעמידות את קביעת גלי צה"ל בסימן שאלה:

כותרת מאמר המערכת בעיתון ה'וושינגטון פוסט':

אובמה צריך לספק תשובות אמתיות לטיעוני נתניהו

כותרת מאמר המערכת בעיתון ה'וול סטריט ז'ורנל': "אתגר נתניהו". כותרת המשנה:

ראש הממשלה מחסל את ההסכם המתגבש עם איראן

המאמר, מתחילתו עד סופו, מדגיש את חשיבות דבריו של נתניהו ומבקר את הנשיא אובמה גם לגבי תגובתו לנאום וגם לגבי התנהלותו מול איראן.

כותרת מאמר המערכת בעיתון ה'וושינגטון טיימס':

ההבדל שבין ביטחון להישרדות

גם מאמר זה מביע אהדה לטענה הישראלית, ומתייחס לפער הדחיפות של הגרעין האיראני בין ישראל, שלא יכולה להרשות לעצמה את השגת היכולת הגרעינית בידי איראן, לאמריקה שעליה האיום אינו קיומי.

רשת CNN מציגה באתרה קובץ ניתוחי מומחים את נאום נתניהו, המציג תמונה מאוזנת למדי בין מומחים שרואים את הנאום לחיוב למומחים הרואים אותו לשלילה.

ואילו רשת החדשות השמרנית Fox News, שהיא גם הרשת הנצפית ביותר באמריקה, נעמדה כצפוי לימינו של נתניהו, וכינתה את נאומו "נאום היסטורי".

 

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות