גם הניו יורק טיימס משמש במה לתעמולה פלסטינית

בפעם השניה בתוך שבעה ימים הצליח מחמוד עבאס להחדיר תעמולה שקרית לתודעת צרכני התקשורת, באמצעות כלי תקשורת ממוסדים ורציניים.


בפעם השניה בתוך שבעה ימים הצליח מחמוד עבאס להחדיר תעמולה שקרית לתודעת צרכני התקשורת, באמצעות כלי תקשורת ממוסדים ורציניים.


מנצל היטב את התקשורת הממוסדת. עבאס (פלאש 90)

הראיון שהעניק מחמוד עבאס לעיתון הניו יורק טיימס, בו הציג את עמדות הפלסטינים במו"מ עם ישראל, מוכיח שיו"ר הרשות הפלסטינית מבין היטב כיצד לנצל כלי תקשורת ממוסדים על מנת לייצר מסרים מעוותים ושקריים הנשענים על שכתוב ההיסטוריה. הוא גם ממחיש ביתר שאת את הידרדרותו של העיתון הנחשב לחשוב בעולם.

 
במהלך הראיון התבקש עבאס להתייחס לנושא ההכרה בישראל כמדינה יהודית:

 

On recognition of Israel as a Jewish state, Mr. Abbas said, “This is out of the question,” …He presented a 28-page packet he has been distributing widely that included a 1948 letter signed by President Harry Truman in which “Jewish state” was crossed out and replaced by “State of Israel”…

 

תרגום:

 

לגבי הכרה בישראל כמדינה יהודית, מר עבאס אמר, "זה לא בא בחשבון"… הוא הציג חוברת בת 28 עמודים אותה הוא מפיץ ביד רחבה, הכוללת מכתב מ-1948 החתום על ידי נשיא [ארה"ב] הארי טרומן, בו נמחקו המילים "מדינה יהודית" והוחלפו ב"מדינת ישראל"…

 

כזכור, רק לפני שבוע הצליח מחמוד עבאס להכניס את סיפור המכתב של טרומן גם לעיתון 'הארץ'. הוא כנראה מבין שעיתונאים לא יוותרו על סיפור פיקנטי שכזה, המתיישב היטב עם הנרטיב אותו הוא מנסה למכור לעולם. אלא שכפי שכבר הסברנו בפירוט, שינוי המילים בוצע מסיבות טכניות ולא פוליטיות, מה גם שבראשית המכתב מגדיר טרומן את ישראל כמדינה יהודית.

 

בעבר, כאשר הניו יורק טיימס כתב על אותו המכתב, הוא גילה אחריות כלפי קוראיו, וטרח להביא גם את ההסבר למחיקת המילים, הסותר את הפרשנות המרומזת של עבאס. הפעם זה לא קרה, והעיתון האמריקאי העניק ליו"ר הרשות הפלסטינית במה חופשית לפזר תעמולה שקרית ללא שום איזון, הסבר או פרשנות.

 

חוסר העקביות שבין הכתבה מלפני כמה שנים לכתבה מהשבוע משקפת נאמנה את השינוי לרעה שחל בניו יורק טיימס, אשר עדיין נחשב לאחד ממקורות המידע האמינים והמקצועיים ביותר בעולם. הודות לו, מחמוד עבאס יכול לזקוף לעצמו עוד נקודה בקרב על דעת הקהל, על חשבון האמת ההיסטורית.


למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות