דברים שאזיליה בנקס סיפרה על ישראל, ולא הספקתם לשמוע

הזמרת האמריקנית נחרדה מ"היחס הגזעני" שקיבלה בישראל. דברים נוספים שפלטה תוך כדי סיפורי הזוועה, ומחקה מיד, מאירים את אמירותיה באור שונה לגמרי

אזיליה בנקס מופיעה בישראל (צילום: ויקיפדיה)

זמרת ההיפ הופ האמריקנית אזיליה בנקס, הופיעה השבוע בתל אביב, ושמחת מעריציה היתה רבה. אלא שיומיים לאחר הופעתה, שחררה הזמרת הודעה דרמטית, לפיה "לעולם-לעולם-לעולם" לא תחזור להופיע בישראל.

בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלה, האשימה בנקס את הישראלים בהאשמות חמורות. היא טענה כי חוותה גזענות, סיפרה שרב הציע לה תשלום עבור שירותי מין ואנשי הביטחון בשדה התעופה הקשו עליה בשל צבע עורה. עוד טענה בנקס כי חברת התעופה "הגזענית" איבדה את התיק שלה בכוונה, כי "אישה יהודיה זקנה" התייחסה אליה בגזענות בשל ויכוח על מקום התיקים של השתיים, ועוד כהנה וכהנה האשמות חמורות ומשונות למדי.

מגוון כלי תקשורת דיווחו על טענותיה של בנקס, והלב נמלא זעזוע אל מול שלל החוויות המפוקפקות שהיא נאלצה לעבור.

אלא שכפי שהראתה אתמול עיתונאית ה'ג'רוזלם פוסט' להב חרקוב, שעות לאחר ציוצי ה"גזענות הישראלית", שיגרה בנקס עוד מספר אמירות שהעמידו באור אחר את טענותיה. את הציוצים מחקה בנקס זמן קצר לאחר פירסומם, וייתכן שבשל כך הם לא נכנסו לדיווחים השונים.

כך במסגרת שיחתה עם הרב, הוסיפה בנקס הערה על היהודים השולטים על העולם:

כשסיפרתי לו שהסיבה לכך שיהודים מנהלים את העולם היא שהם שרדו את הרדיפות וחזרו עם נקמה… ולא בגלל שהם נבחרו כעם הקדוש של אלוהים… הוא הציע כסף תמורת מין.

עוד היא ציינה כי דווקא האוכלוסיה השחורה היא זו שמשלמת את המחיר על ההשתלטות היהודית:

עכשיו ב-2018, אנחנו, ה"כושים" משלמים על חטאינו כשליהודים יש שליטה מלאה על כל תעשיות הבידור האפרו-אמריקאי בארה"ב. מהיפ הופ ועד כדורסל וספורט –  היהודים הם הבעלים והמנהלים של כל זה…

גם על התחום הכלכלי שולטים היהודים, ובאמתחתה של בנקס הסבר מלומד לכך:

במשך זמן ארוך… היה בלתי חוקי עבור נוצרים וערבים מוסלמים לגעת בכסף. להיות בנקאי היה חטא. זו הסיבה לכך שליהודים היה יתרון בניהול כל העולם הפיננסי.

גם בעניין שורשיו של העם היהודי מפגינה בנקס בקיאות:

לאחר שהפירמידות נבנו…. המצרים והרומאים שלחו אותם (את היהודים -ט.ר) לגווע ברעב במדבר. אך היה להם נביא (משה) שהוביל אותם לארץ המובטחת. הגזע היהודי המקורי היה צאצא של המצרים השחורים והיוונים/הרומאים הלבנים. גזע המולאטו המעורב היה נחשב לטמא ולכן הם קיבלו יחס של מעמד נחות והשתמשו בהם כעבדים לבניית הפירמידות.

בנקס גם ציינה שבישראל היא חשה אווירה אפלה ("של וודו"), דבר שזעזע אותה ונטע בה את התחושה שהיא צריכה "לעוף מפה".

את הציוצים הללו כאמור, בנקס מחקה, אך נראה שטענותיה בדבר הגזענות הישראלית מקבלות כעת הקשר חדש. אנחנו כאן כדי להשלים את התמונה.

 

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. ציחומי מסך זה ישן ולא אמין, היום משתמשים באתרים כמו archive.is

  2. סביר להניח שה״רב״ שהיא פגשה הוא סתם יהודי דתי או חרדי. לא-יהודים רבים חושבים שכל יהודי דתי הוא ״רב״.

  3. סביר להניח שה״רב״ שהיא פגשה הוא סתם יהודי דתי או חרדי. לא יהודים רבים חושבים שכל יהודי דתי הוא ״רב״.

    • תגובה לאנונימי ולאסתר שובל מהפייסבוק:
      דבריה ההזויים של הזמרת כפי שמוצגים כאן, והגאווה שבה היא מפגינה את הבורות שלה, מביאים אותי למסקנה שמדובר בעלילה של אנטישמית הזויה, ואם הבנתי נכון זו "השלמת התמונה" אליה רומז המאמר בסופו. בכל מקרה אם אכן היה אדם כזה, היא הייתה יכולה לנקוב בשמו או לצלם את פניו, כפי שנהוג ברשתות החברתיות בימינו.
      עלילות דם, לא צריכים לפחד לקרוא לילד בשמו.

    • תגובה לאנונימי ולאסתר שובל מהפייסבוק:
      דבריה ההזויים של הזמרת כפי שמוצגים כאן, והגאווה שבה היא מפגינה את הבורות שלה, מביאים אותי למסקנה שאין 'רב' או 'יהודי דתי' ושמדובר בעלילה של אנטישמית הזויה, ואם הבנתי נכון זו "השלמת התמונה" אליה רומז המאמר בסופו. בכל מקרה אם אכן היה אדם כזה, היא הייתה יכולה לנקוב בשמו או לצלם את פניו, כפי שנהוג ברשתות החברתיות בימינו.
      עלילות דם, לא צריכים לפחד לקרוא לילד בשמו.

  4. למה התרגום שבחרתם ל-negros [-שחורים, מלטינית niger] הוא דווקא הכינוי התנכ"י כושים [-המתעלם לחלוטין מצבע ומתייחס רק לשמו של האדם שהארץ נקראת על פיו ולכן זהה לחלוטין ל"אמריקנים"], ובנוסף שמתם אותו במרכאות?

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות