האם אנחנו יותר מוגנים משרה?

מתוך אוקיינוס המלל סביב פרשת שרה נתניהו וליליאן פרץ, מצאנו לנכון להביא כלשונו מכתב למערכת עיתון הארץ מה-21.1.10. דווקא מכתב מאזרחית מהשורה שאינה מעורבת בפוליטיקה המלוכלכת סביב פרסום הפרשה, מצליח לדייק ולזקק בפשטות ובחדות את גרעין הבעיה. לשיפוטכם.

"איני מכירה את שרה נתניהו, וגם לא את בעלה, ראש הממשלה. מעולם לא בחרתי בליכוד. אין לי, ולא היה לי מעולם, קשר כלשהו, אישי או אידיאולוגי, עם משפחת נתניהו. למרות זאת אני מבקשת למחות על ההתקפה הפומבית על אשת ראש הממשלה.

"פרשת שרה והעוזרת אינה הסיפור כאן, אלא הקלות הבלתי נסבלת שבה מתאפשרת היום הטלת דופי באדם, בלא כל בדיקה, בערוצי התקשורת למיניהם. אזרחי מדינת ישראל חשופים לדברי בלע נגדם – באין מגיב ובאין מגן: חולים ממורמרים מכפישים רופאים ואחיות, אזרחים כועסים משמיצים משרתי ציבור, תלמידים והוריהם יוצאים נגד מורים ועובדי הוראה, חיילים והוריהם תוקפים מפקדים בצבא, צרכנים חברות מסחריות.
"האינטרנט הביא אכן ליתר דמוקרטיזציה, בכל שאפשר לכל אדם להביע את דעותיו וטענותיו. אך התוצאה הנלווית לכך היא שכל אחד "שבוי" של אלה שהוא מעניק להם שירות. למותקף קשה להחזיר בהתקפה שתהדוף את ההד הציבורי ותשנה את הרושם הקשה שהותירה המתקפה המילולית עליו.

"יש היום אפשרות להשתמש לרעה באמצעי התקשורת, המבטיחים חשיפה המונית. בעידן זה חובה על ערוצי התקשורת למיניהם, ובכלל זה אתרי האינטרנט, לשמור על אתיקה עיתונאית, זהירות ואחריות.

"העליהום הציבורי על אשת ראש הממשלה מעורר בי עצה ובושה, על כך שנהפכנו ליברה אוכלת יושביה. ייתכן שמה שאומרת ליליאן פרץ נכון. יש להניח לבית המשפט לעשות את המוטל עליו ולהכריע בסוגיה. לנוכח המציאות העגומה, עלול כל אחד מאתנו למצוא את עצמו ביום מן הימים במקום הרע הזה".

ד"ר אורנה מרקוס בן-צבי
תל אביב

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות