'הארץ': דגל אש"ף לא מבטא התנגדות לישראל

לפי מאמר המערכת של העיתון, תיאור דגל אש"ף כדגל אויב הוא "חטא", והטענה שהוא מבטא התנגדות לישראל אינה נכונה ומעידה על "לאומנות יהודית"

הנפת דגל הידידים בידי ישראלים בהפגנה בתל אביב (צילום: גילי יערי פלאש90)

מאמר המערכת של 'הארץ' מיום שני האחרון, ביקר בחריפות את הקטטה האלימה שפרצה בהפגנה בקפלן בין 'אחים לנשק' לבין 'הגוש נגד הכיבוש', במהלכה אסרו אנשי 'אחים לנשק' על אנשי 'הגוש נגד כיבוש' להניף שלט בגנות "טרור המתנחלים".

אבל בכך לא הסתפקו חברי מערכת 'הארץ'. היתה להם עוד טענה, יותר מעניינת, בנוגע לדגל אש"ף.

וכך נכתב במאמר המערכת:

בתגובתם על האירוע הוסיפו "אחים לנשק" חטא על פשע. "לא נקבל הנפת דגלי אויב", מסרו והוסיפו, ש"המחאה נגד ההפיכה המשטרית היא מחאה פטריוטית של אוהבי המדינה, ולא של אלה המתנגדים לקיומה". יש לקרוא פעמיים כדי להבין, שחתום עליה לא איתמר בן גביר או לאומן יהודי אחר, שנגדו ונגד הניסיון לעצב את המשטר בישראל בדמותו, המחאה יוצאת לכאורה

כלומר – תיאור דגל אש"ף כדגל אויב הוא "חטא", והצגתו כדגל המביע התנגדות למדינה, היא "לאומנות יהודית" בסגנון עדות איתמר בן גביר.

האמנם הצגת דגל אש"ף כדגל אויב היא בבחינת "חטא"?

האמנם הטענה שהוא מבטא התנגדות למדינה היא "לאומנות יהודית"?

מזה שנים מנהל 'הארץ' קמפיין להלבנת דגל אש"ף (הם לעולם לא קוראים לו כך, רק 'דגל פלסטין') ואף להכשרת הנפתו בהפגנות – מעשה שמשמעותו הבעת הזדהות – תוך פסילת הטענה שהוא מבטא התנגדות למדינה, ואף ביזויה והלעגתה (למשל כאן, מסגורה כלאומנות יהודית בן גבירית)

אבל את העובדות אי אפשר לשנות.

ההנהגה הפלסטינית עצמה מגדירה את ישראל כאויב. כנראה עוד לא שמעה שמבחינת מערכת 'הארץ' מדובר בחטא, בהשמצה לשווא של הפלסטינים.

והטענה שדגל אש"ף מבטא התנגדות למדינה אינה "לאומנות יהודית", אלא קריאה פשוטה של האמנה הפלסטינית הרשמית, בה מובעת התנגדות למדינה בצורה הבוטה והאלימה ביותר האפשרית.

למעשה, ההתנגדות למדינה מוגדרת בה כ"דרך היחידה" המתחייבת ואף כ"חובה לאומית". ולא סתם התנגדות, אלא התנגדות אלימה, בדרך של מאבק מזוין, עד לשחרורה המלא, מהים עד הנהר.

את מערכת 'הארץ', כל זה לא מעניין. יש להם יעד תעמולתי – לברוא לקוראים, הישראלים במהדורה בעברית אבל בעיקר לקהילה הבינלאומית במהדורה באנגלית, מציאות מדומיינת, בה מבטא דגל אש"ף התנגדות מוגבלת, רק להתנחלות ביהודה ושומרון, לא לעצם קיום המדינה.

ולמען השגת היעד התעמולתי הזה, יסבול הנייר כל דבר שקר.   

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות