'הארץ': המדינה מבצעת "שוד ממלכתי מאורגן" של קרקעות

'הארץ' מנצל את חוסר ההיכרות של הציבור עם ההליכים המובילים להכרזה על קרקעות כ"אדמות מדינה", כדי לטפול על ישראל עלילה. הנה, בקצרה, האמת

קרקעות מדינה עליהן הוקם מאחז אביתר (צילום: נאסר אישתייה פלאש 90)

ביום שלישי האחרון הטיחה עמירה הס ב'הארץ' אשמה חמורה במדינה, שלטענתה מנהלת "שוד ממלכתי מאורגן" של קרקעות. כך הס:

ההתנחלויות עצמן נבנו על אדמות פלסטיניות במסגרת השוד הממלכתי המאורגן הקרוי, כדי לסבר את אוזניהם של שופטי בג"ץ, "הכרזה על אדמות מדינה", או "אדמות סקר",

פסק דין שניתן בשנת 1979 הידוע כ'בגצ אלון מורה', אסר על המדינה להקים התנחלויות על קרקע שהופקעה מבעליה הפלסטינים בנימוק של "צרכים ביטחוניים". כל ההתנחלויות שהוקמו לאחר מכן, שהן למעשה כולן, הוקמו על אדמות מדינה, שהוכרזו לאחר הליך "סקר".

ומהן "אדמות מדינה"? האם ההכרזה עליהן היא "שוד ממלכתי מאורגן"?

ובכן, כל מי שמצוי בחומר המשפטי, (הנה כאן, מעמ' 14 ואילך) ועמירה הס בוודאי מצויה בו, יודע היטב שטענתה, לפיה הכרזה על אדמות סקר ואדמות מדינה היא "שוד ממלכתי מאורגן", היא שקר גס.

נסביר:

הליך ההכרזה על אדמות סקר בשלב ראשון ועל אדמות מדינה בשלב הבא, לא הופך קרקע מקרקע פרטית לקרקע בבעלות המדינה. יעוד ההליך הוא רק לזהות איזו קרקע היא ממילא אדמת מדינה, לפי החוק. כלומר הליך ההכרזה אינו הליך הפקעה. הוא הצהרתי ולא יוצר, והוא כלי בידי המדינה לעזור לה לזהות קרקע שהיא שלה ממילא.

קרקע פרטית המדינה ככלל לא מפקיעה (אלא לצרכי ביטחון) ובטח שלא לצרכי הקמת התיישבות. מה הופך קרקע לפרטית? שלושה פרמטרים עיקריים, ירושת החוק העות'מאני והירדני: שטר בעלות מתועד בטאבו, הוכחה לעיבוד רצוף של הקרקע לאורך 10 שנים לפחות, או במקרה של קרקע שלא עובדה ואין עליה שטר בעלות, תיעוד ששולמו מסים בגין בעלות עליה.

שטחי יהודה ושומרון זרועים אדמת בור טרשית לא מעובדת ומרוחקת ממקומות ישוב ערביים. על אדמות אלה הוכרז הליך 'סקר', כלומר המדינה הודיעה למוכתרי הכפרים הסמוכים על כוונתה להכריז על אדמות אלה כאדמות מדינה והזמינה תושבים להציג לה, כאמור, שטרי בעלות, הוכחות לעיבוד רצוף, או תיעוד תשלומי מסים על החלקות שלבעלות עליהן הם טוענים.

החלקות שלגביהן הוצגו המסמכים נשארו פרטיות ולא הוכרזו כאדמת מדינה. הקרקעות שלגביהן לא נמצאה תביעת בעלות כפי החוק, ושהמדינה ווידאה שהן נקיות מטענות בעלות, הוכרזו כאדמות מדינה.

"שוד ממלכתי מאורגן"? וממי בדיוק שדדה המדינה את הקרקע?

מותר לעמירה הס ול'הארץ' לשאוף לכך ששטחי יהודה ושומרון יועברו לריבונות פלסטינית. ואף להטיף לכך. רק לא באמצעות שקרים. כל הליך הכרזה על אדמות סקר ומדינה, מתנהל בקפדנות על פי החוק, תוך ביקורת שיפוטית מחמירה של בגצ.

למה, אם כך, מאשים 'הארץ' את המדינה בשוד מאורגן? כי בכל הנוגע לסכסוך הישראלי פלסטיני, 'הארץ' אינו עיתון אלא עלון תעמולה בשירות הפלסטינים.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות