'הארץ': הרש"פ מתנגדת לטרור ולכן היא פרטנר

כטובע בקש נאחז 'הארץ' באמירה של עבאס נגד חמינאי, ועל גבה השחוח וכנגד אינספור אינדיקציות הפוכות, הוא קובע שהרש"פ מתנגדת לטרור. אין גבול לעיוורון

האמנם 7 באוקטובר "הנכיח בענק את ההבדל בין הרשות לחמאס"?

ביום שישי התבסס בעמודי הדעות של 'הארץ' הנראטיב ולפיו הרשות הפלסטינית ומחמוד עבאס הם פרטנרים של ישראל לשלום, כיוון שהם מתנגדים לטבח ה 7 באוקטובר, רואים אותו כסותר את האינטרס הפלסטיני ודבקים ב"מסלול דיפלומטי".

כך קרולינה לנדסמן:

מקורם של הסלידה של נתניהו מעבאס, ושל הבוז שהפגין כלפיו מאז ומתמיד וגם כיום, אינו בכך שעבאס אינו פרטנר, אלא בדיוק להיפך: מכיוון שהוא כן פרטנר.

המאמץ למחוק את ההבדל בין הרשות לחמאס הוא למעשה תגובה להבדל ביניהם, שהנכיח את עצמו בענק ב–7 באוקטובר

והחרה החזיק אחריה גם עמוס שוקן:

מבחינת עבאס המלחמה שהחל בה חמאס סותרת את האינטרס הפלסטיני.

כרגיל – בעיה אחת עם דברי לנדסמן ושוקן: מדובר בהבלים ובדמיונות חסרי אחיזה במציאות.

במציאות, תחת מנהיגותו של עבאס, תנועתו מהללת ומשבחת בגלוי את טבח השבעה באוקטובר, משלמת כסף למשפחות מבצעיו, קוראת בגלוי לחקותו, ואף הכניסה אותו לתוכנית הלימודים של מערכת החינוך ברש"פ.

גם הוא עצמו, לא רק תנועתו, לא הצליח לגנות את טבח השבעה באוקטובר, בו אגב נטלו חלק גם אנשיו ואף התגאו במעשיהם הברבריים, אלא רק לפלוט כעבור שישה ימים תמימים, תחת לחץ בינלאומי כבד, משפט סתמי לפיו "אנו מגנים רצח והתעללות באזרחים משני הצדדים".

כך שפער מהותי ואמיתי בין עבאס לתנועתו באשר ליחסם לטבח 7 באוקטובר אינו קיים.

וגם אם היה קיים, הוא חסר משמעות משדתי סיבות נוספות:

הסיבה הראשונה – העמדה הקובעת היא עמדת התנועה על מוסדותיה ואנשיה, לא עמדתו המגומגמת של היו"ר המבודד המזדקן העומד בראשה.

הסיבה השניה – ממילא עמדת יו"ר הרשות, כמו גם עמדת הרשות עצמה, חסרות חשיבות נוכח הפופולריות הנמוכה לה זוכה הרש"פ ברחוב הפלסטיני. שהרי מזה שנים, לפי כל הסקרים חמאס מביס אותה ללא תנאי.

אז מה זה בכלל משנה מה עמדת עבאס, שבעצמו לא באמת מסתייג מהטבח שתנועתו גאה בכך שהשתתפה בו ומהללת אותו וקוראת לחקותו ומצרפת אותו לתוכנית הלימודים?

וגם אם נניח שהיה בוחר להתנגד לטרור ולא לשלם עבורו לפי מפתח של כגודל הרצחנות גובה התגמול, את מי בכלל מעניינת עמדתו? הרחוב הרי נגדו. ומה שחשוב הוא הרחוב, כי עבאס היום כאן ומחר אינו עוד.

תגובת קרולינה לנדסמן:

ישראל צריכה להגיד כן לדיפלומטיה ולא לטרור. מרגע שהמציאה את המונח "טרור דיפלומטי" היא (נתניהו) חותר תחת האפשרות להיאבק בכיבוש (ולצורך הדיון מוכנה שתתייחס "רק" לשליטה על עם אחר ולא על אדמותיהם).

לא לחמאס זה כן לעבאס או ל"עבאס" לרשות הפלסטינית לשלושים שנות שיתוף פעולה בטחוני שלפי מערכת הבטחון הישראלית ישנו חי ועובד.

שלום, מזכירה לך, עושים עם אוייבים. על ישראל לומר לא לטרור וכן לדיפלומטיה. לצערנו ישראל של נתניהו אמרה (במעשיה) את ההיפך.

תגובת עמוס שוקן: הרחוב בצדק סופר רק את החמאס. נתניהו שכנע את הפלסטינים שעבאס לא ישיג להם כלום. רק החמאס.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות