'הארץ': טבח חמאס בעוטף ואלימות ישראל ביו"ש מתועבים באותה מידה

כדי לבסס את הטענה שבכותרת, משקר 'הארץ' פעמיים: פעם ראשונה בהכחשת חומרת הטבח בעוטף, ופעם שניה בהצגת אירועי אלימות ערבית ביו"ש כאירועי אלימות יהודית

אלימות ישראל והחמאס מתועבת באותה מידה? גופות ישראלים שנשרפו חיים בעוטף עד ללא היכר. [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]

ביום שישי האחרון פרסם 'הארץ' מגילה מייגעת מאת איש שמאל בשם סלבוי ז'יז'ק, המוגדר על ידי העיתון "מחשובי הפילוסופים ומבקרי התרבות בימינו".

מטרת המאמר – להסביר לקוראי 'הארץ' מדוע מתקשה השמאל העולמי לגנות את פשעי חמאס בשבעה באוקטובר באופן ברור, ותחת זאת מוצא להם צידוקים והנמקות לרוב.

בסופו של דבר מגיע ז'יז'ק לליבת הטיעון שלו:

אין זה ראוי לסווג את הסבל שנגרם ליהודים שנטבחו ליד עזה ואת הסבל שנגרם לפלסטינים בגדה המערבית כמתועב יותר או מתועב פחות

כלומר, מה שעשו מחבלי חמאס בעוטף בשבעה באוקטובר הוא תגובה מידתית, ולכן הוגנת, למה שעושה ישראל לפלסטינים ביו"ש, שהרי מדובר במעשים מתועבים באותה מידה.

כדי לבסס את שקר הזהות בחומרת המעשים, משקרים ז'יז'ק ו'הארץ' פעמיים:

פעם אחת בהקטנת חומרת מעשי מחבלי חמאס בעוטף, ופעם שניה בניפוח ואף המצאת האלימות הישראלית כלפי ערביי יו"ש

לגבי ההשוואה הנואלת מהצד החמאסי – האם ישראל כרתה איברים של פלסטינים ביו"ש בעודם בחיים? האם ביצעה מעשי אונס קבוצתיים בנערות ובילדות פלסטיניות? האם טבחה מבלים במסיבה וילדים במיטותיהם? האם שרפה אנשים כפותים בעודם בחיים?

לא לחינם העיד מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, לאחר שנחשף לזוועות העוטף: "אני הייתי זה שתכנן את המלחמה בדאעש לראשונה. אז אני מכיר את דאעש היטב, וזה גרוע ממה שראיתי עם דאעש."

איך בכלל יתכן ש'הארץ' מעז להדפיס ולפרסם קביעה שמה שעשה חמאס לא יותר מתועב ממה שעושה ישראל?

ובאשר להשוואה מהצד הישראלי – כדי לטעון לאלימות ישראלית מקבילה, מפנה ז'יז'ק – כמה מפתיע – לדיווחים ב'הארץ'.

מה שמבהיר את המובן מאליו: את ידיעותיו על ישראל שואב ז'יז'ק האנטישמי הבזוי ממה שהוא קורא על ישראל ב'הארץ', ועל התוכן הזה הוא מבסס את השקפותיו המכוערות והשקריות.

ואכן, בחינת הדיווחים עליהם הוא משעין את השוואתו השערורייתית, מעלה שגם הם בעצמם שקרים שפרסם 'הארץ'.

למשל הדיווח על התקרית בכפר קוסרה, בה לטענת 'הארץ' מתנחלים הרגו כך סתם ארבעה פלסטינים.

גם לו אכן היו ישראלים הורגים ארבעה פלסטינים, היה זה מגוחך, שקרי, מרושע ומתועב להשוות זאת לטבח בעוטף. אבל גם זה לא נכון.

מה שבאמת קרה בקוסרה, הוא שהארבעה יצאו מקוסרה, התקרבו לישוב 'אש קודש' ותקפו בירי סיור של התושבים והצבא בפאתי הישוב. הם אכן נהרגו מאש כיתת הכוננות והצבא והחמאס נטל אחריות על התקרית ופרסם כרוזים עם תמונותיהם, שכן הם היו אנשיו.

כדי לחזק את טיעון ההשוואה, מפנה ז'יז'ק לעוד דיווח ב'הארץ', לפיו גם מסע ההלוויה של ארבעת המחבלים הותקף על ידי המתנחלים.

גם זה שקר. מה שקרה בהלוויה, הוא שבמהלכה התפרעו חלק ממשתתפיה ותקפו את כוחות צה"ל. החיילים חשו בסכנת חיים ממשית, ירו במתפרעים והרגו שניים מהם.

צה"ל חקר את התקריות האלה והחליט שבשתיהן הכוחות נהגו כשורה ואיש לא הועמד לדין.

אז מה היה לנו פה:

'הארץ' קובע שהטבח בעוטף ומדיניות ישראל כלפי ערביי יו"ש מתועבים באותה מידה.

כדי לנמק זאת, הוא מפנה אל דיווחי שקר שלו עצמו על תקריות אלימות בהן הותקפו אזרחים וחיילים ישראלים על ידי מחבלים, ומציג אותן כאלימות ישראלית הזהה בחומרתה לטבח בעוטף.

שקר על גבי שקר. זו השיטה

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות