'הארץ' מטעה את קוראיו באשר לעמדת ארה"ב כלפי יהודה ושומרון

'הארץ' שוב מנצל את חוסר ההתמצאות של קוראיו בפרטי הסכסוך כדי לתאר לכם תמונת מצב כוזבת, אנחנו שוב כאן כדי לתקן

לארה"ב דווקא אין שום בעיה. ישוב ביהודה ושומרון. צילום: פלאש 90

במאמר שפורסם לפני ימים אחדים ב'הארץ' ("כשהסיפוח יפסיק לזחול האסון ידהר", 27.4) מנבא הכותב שאול אריאלי שסיפוח יהודה ושומרון יגרור אסון "בתחומי הביטחון, הכלכלה, היחסים המדיניים, המערכות המשפטיות ואיומים פנימיים חברתיים, אשר יטילו צל כבד על תדמיתה ועל מעמדה במשפחת העמים", ואף עלול להביא לקריסה של המדינה.

אחת המשענות המרכזיות שלו לתחזית אימים זו, היא אי ההסכמה העמוקה בנושא עם מעצמת העל של העולם, ארה"ב, שלדבריו לא תקבל את המציאות החדשה. כך אריאלי:

ארה"ב תמשיך לראות בה (ב"גדה", ח"ע) שטח כבוש שתושביו הפלסטינים מוגנים על פי אמנת האג ואמנת ז'נווה הרביעית

עולה מכאן שלא רק שארה"ב ראתה בעבר ורואה בהווה ביהודה ושומרון "שטח כבוש", היא גם תמשיך לראותו ככזה בעתיד.

האמנם נכונה קביעה יסודית זו של ה"מומחה" אריאלי על ההיבט הבינלאומי של הסכסוך?

התשובה היא כמובן שלא. הנה העובדות על מעמדם החוקי של שטחי יהודה ושומרון בעיני ארצות הברית:

כבר לפני שנתיים ביצעה ארה"ב את התפנית, כשהסירה מפרסומיה הרשמיים את ההגדרה "שטח כבוש", בנוגע ליהודה ושומרון.

יותר מזה, גם 'הארץ' וגם אריאלי זוכרים היטב, זה היה רק לפני חמישה חודשים, אבל מסתירים מהקוראים, שטענתם שארה"ב תמשיך לראות את השטח ככבוש גם אם יסופח, היא שקר.

לאחר שמשל קרטר בשנות השבעים קבע שההתנחלויות אינן חוקיות וממשל רייגגן בשנות השמונים הפך את ההחלטה וקבע שהן כן חוקיות, התייצבה עמדה אמריקנית משותפת לממשלים דמוקרטיים ורפובליקנים, לפיה ארה"ב אינה קובעת עמדה בשאלת חוקיות ההתנחלויות. אלא שלפני כחמישה חודשים, שינה הממשל את העמדה המסורתית ויישר קו עם ממשל רייגן. ובלשונו של מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו:

הקמת התנחלויות ישראליות אזרחיות בגדה המערבית אינה כשלעצמה בלתי תואמת את המשפט הבינלאומי

כלומר היא חוקית. כלומר השטח עליו הוקמה אינו כבוש. כלומר 'הארץ' ואריאלי אינם אומרים אמת.

'הארץ' אמור לספק לקוראיו את תמונת המציאות כפי שהיא. תחת זאת, לפחות בכל הקשור לסכסוך הישראלי פלסטיני, הוא בוחר, פעם אחר פעם, לספק לקוראיו תעמולה ושקרים, שבינם לבין העובדות אין שום קשר. חבל.

הצגנו לאריאלי את העובדות כהווייתן ושאלנו אותו מדוע שיקר לקוראי 'הארץ'. הוא בחר שלא להגיב

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. מארגון שמבקר את התקשורת נדרשת לכל הפחות יושרה בתיקונים אותם הוא מפרסם. אתר "פרספקטיבה" חוטא פעם אחר פעם בפרסומים מוטים אף יותר מאשר הכתבות אותם הוא כביכול מבקר, לפעמים גם עד כדי שקרים. על התנצלויות ותיקונים כמובן אין מה לדבר.

    הממשל האמריקאי התנגד לאורך השנים לבניה להתנחלויות ורק לאחרונה שינה את דעתו בעניין כשהוא עדיין מכנה התנחלויות "התגרות מיותרת" ומתכנן על הקמת מדינה פלסטינית באיו"ש. אני מופתע שיש עדיין שוטים שקונים את דברי השנאה שלכם לאחיכם ב"הארץ" (שהפכה כבר לאובססיה של ממש).

  2. במקום לחפש ולקשקש על כתבות בהארץ אולי תלחצו ותבקשו מהמולך בבלפור להפסיק לעשות במכנסים ולהכריז על סיפוח. בתור תושב בצפון ים המלח אני לא צריך את ההכרזות האלה שניתנות לעט מצוקת בחירות.אולי עד שאדון ביבי יחליט על סיפוח דפקטו שישחרר תקציבים לפיתוח ולחיזוק ההתיישבות וישחחר את כל החסמים חבניה

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות