'הארץ' מעריץ מחבלים ומגנה את ישראל על חיסולם

מחבל שנטל חלק מרכזי באחד הפיגועים המחרידים בתולדות הסכסוך, מוצג כאיש רוח נאצל. ישראל, שכנראה חיסלה אותו, מוצגת כמי שהתנקשה בו ללא סיבה

איש רוח תמים שעסק בדוברות ונהרג בידי ישראל ללא סיבה? כנפאני (מתוך ויקיפדיה)

בסוף השבוע הולעטו קוראי 'הארץ' בעוד עלילת בדים פלסטינית שמטרתה להציג את ישראל כמתנקשת באנשי רוח תמימים, כרגיל ללא כל עריכה ובדיקת עובדות.

מאמר שפרסמה חנין מג'אדלה על אודות המחבל רסאן כנפאני, הצליח לשכתב מחדש את שתי תחנות חייו המרכזיות של האיש. פליטותו ומותו.

נתחיל בפליטותו: מג'אדלה טוענת שכנפאני "לא בדיוק עזב (את עירו עכו בנכבה) אלא הועזב". בהמשך היא מוסיפה ש"בעקבות הנכבה הוא ומשפחתו גורשו".

זה לא נכון. במחקר המקיף 'לידתה של בעיית הפליטים' שכתב החוקר בני מוריס, מתוארות בהרחבה קורות המשפחות העכואיות הערביות מהמעמד הבינוני והגבוה, ובתוכן קרוב לודאי גם משפחת כנפאני.

ע"פ מוריס, הן לא גורשו ולא הועזבו. הן עזבו מרצונן בתחילת המלחמה, כיוון ש"סברו אל נכון שגלותם תהיה בת חלוף". (עמ' 383) היות וההתנגדות הצבאית בעכו היתה חלשה יחסית, מי שלא תקף את כוחות צה"ל יכול היה להישאר בה לבטח.

מהסיבה הזו עכו היא עיר עם קהילה ערבית גדולה עד היום. הם פשוט לא גורשו. בדומה, אגב, לעוד ישובים ערביים גדולים בגליל, כדוגמת דבורייה, אכסאל, שפרעם, נצרת ועוד.

למג'אדלה כנראה קשה עם העובדה שהאליטה הערבית לא גורשה אלא עזבה מרצונה, אז היא ממציאה גירוש שלא היה ולא נברא.

נמשיך אל נסיבות מותו: מג'אדלה מתארת

סופר ומחזאי, חבר הארגון הפלסטיני החזית העממית לשחרור פלסטין ודובר לשעבר של הארגון… שהוא עצמו לא עסק בטרור

היא כמובן משקרת גם כאן. בימי שיא הפעילות של ארגון הטרור 'החזית העממית לשחרור פלסטין', שימש כנפאני לא רק כדובר הארגון אלא גם כחבר מפקדה, והצדיק וגיבה פעולות טרור חמורות כחטיפת מטוסי נוסעים ופיצוץ מטוסים אחרים.

יותר מזה, אם אכן היתה זו ישראל שחיסלה אותו, היתה לה סיבה טובה לכך. "הסופר והמחזאי" התמים לא היה רק "דובר". בין יתר תפקידיו המבצעיים בצמרת ארגון הטרור, הופקד כנפאני על הקשר עם ארגונים קיצוניים אחרים בעולם. במסגרת תפקידו, היה זה הוא שתכנן את גיוס הטרוריסטים היפנים, חברי ארגון הטרור 'הצבא האדום היפני', לטבח המחריד בשדה התעופה בלוד, בו נרצחו 22 אזרחים.

לפי הדיווחים בעיתונות לאחר ההתנקשות, כנפאני לא רק תכנן את הפיגוע, הוא אף פגש מס' פעמים את הטרוריסטים לפני הטבח והעביר להם הוראות שונות, מסמכים וכסף, באמצעותם הגיעו לביירות. הוא גם הצטלם איתם.

כך שאם אכן נהרג בהתפוצצות מכוניתו בידי ישראל, במסגרת נקמתה באחראים לטבח בנמל התעופה לוד, הרוויח את מותו ביושר.

והוא לא מת כ"סופר", לא כ"מחזאי" וגם לא כ"דובר". הוא מת כטרוריסט.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות