הבי.בי.סי מבקש מהציבור הבריטי את חידוש רישיון השידור, ונאלץ להשיב לטענות על סיקור עוין לישראל

הדר סלע, מעמותת BBC Watch, (עמותה אחות של 'פרספקטיבה' המנטרת את ה BBC), מדווחת על פעילותה בבריטניה, לנצל את הליך חידוש רישיון השידור כדי לכפות על הבי.בי.סי. סיקור מאוזן והוגן יותר של ישראל

בי-בי-סי. נצמדים להנחיות לפי החשק והאמונה הפוליטית?

 

מאת הדר סלע

אחת לעשור, מחייבות התקנות הבריטיות את ה בי.בי.סי. ארגון התקשורת הגדול והמשפיע בעולם, לחדש את החוזה שלו עם הציבור הבריטי המממן את פעילותו באמצעות אגרת הטלוויזיה והרדיו. במסגרת זו, מוצעת למוזמנים מטעם ועדה מיוחדת של הפרלמנט הבריטי, העוסקת במתן הרישיון, אפשרות להופיע בפני הועדה. במקביל, מתקיים הליך של "התייעצות ציבורית", בפני ועדת מומחים מטעם רשות שלטונית בריטית המקבילה למשרד התרבות שלנו, באשר לחידוש החוזה לעשר שנים נוספות. במשך חודשיים נקרא הציבור להגיש לועדה מסמכים ולהציע הסתייגויות מפעולת הבי.בי.סי.

עשר שנותיו האחרונות של הבי.בי.סי. עומדות בפני סיום, ואנו, בעמותת BBC Watch, עמותת האחות של 'פרספקטיבה', יזמנו אירוע בפרלמנט הבריטי, אליו הוזמנו מי שהנושא נוגע להם. אירח אותנו חבר הפרלמנט מייק פריר. ניצלנו אירוע זה כדי להעיר את הערותינו, באשר לליקויים בסיקור ישראל והמזה"ת, בתחנות הרדיו והטלוויזיה של הבי.בי.סי, ובאתרי תוכן נוספים שהוא מפעיל. היה לנו הכבוד לארח בדיון את הברונית רות' דיץ', חברת בית הלורדים ולשעבר חברה בוועד המנהל של הבי.בי.סי., שצידדה בטיעון שלנו.

היתה לי הזכות להופיע בפני משתתפי הדיון בשם העמותה, ולהציג בפניהם המלצות מעשיות לתיקון הליקויים בסיקור הרשת את הסכסוך, תולדותיו והנעשה בישראל.

המלצותינו התרכזו בשלושה תחומים עיקריים:

התחום הראשון הוא תחום הדיוק ההיסטורי. הרשת הבריטית נוטה לפרסם אי דיוקים בוטים בכל הנוגע להיסטוריה של הסכסוך. הצעתנו המעשית כללה, בין היתר, את צמצום הישענות הרשת על עמדות אקדמאים הידועים בנטייתם השלילית כלפי ישראל, ולגוון את מקורות המידע שלהם. הצבענו על מוקד מיוחד שבו באה לידי ביטוי בעיה זו והוא אתרי תוכן שמפעילה הרשת, בעיקר לשימושם של מורים ומחנכים בריטיים, העושים בתוכן שימוש לימודי.

התחום השני הוא תחום הגשת התלונות, שאינו מוסדר ברשת די הצורך. בין היתר, הצענו גם להקים דף תיקונים מיוחד באתר, בו יפורסמו כל התיקונים שמפרסמת הרשת על דיווחיה.

התחום השלישי הוא כל נושא האנטישמיות. כרגע אין לרשת הגדרה ברורה למהי אנטישמיות ואי הידיעה מוביל לפרסום תכנים עם גוון אנטישמי. הצענו שהרשת תאמץ באופן רשמי ומחייב הגדרה קיימת למהי אנטישמיות. (יש הגדרה טובה של מחלקת המדינה האמריקנית ועוד הגדרה טובה של ה EUMC (הועדה האירופית לניטור). הצענו שהרשת תערוך סדנאות חינוך בנושא לעורכים, לכתבים ובעיקר לחברי המערכת האחראים על סינון תגובות הגולשים המתפרסמות באתר.

לאחר ההופעה בפני הועדה מטעם הפרלמנט, ערכנו מרתון כנסים קהילתיים בערי בריטניה השונות, בהן הסברנו בפני חברי הקהילות היהודיות את ההזדמנות שנקרתה לנו וביקשנו מהם לעמוד בקשר עם חברי הפרלמנט, ולהבהיר להם את החשיבות שבאימוץ כל הצעותינו.

הועדה קיבלה מאיתנו את החומרים שהעברנו לה בצורה מסודרת והיא לומדת אותם כעת, לקראת הכרעתה בדבר חידוש החוזה בשנה הקרובה. אני יכולה לומר (בזהירות) שאני אופטימית באשר לתוצאות הסופיות של הופעותינו בפני הועדה ובפני הקהילות היהודיות.

 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות