ההכרה שלא היתה

לפיד הודיע שהסכם הגז הוא הישג מדיני כי "לא בכל יום מכירה מדינת אויב בישראל". התקשורת אימצה בהתלהבות את דבריו, ביודעה שאינם נכונים

בתמונה: הדיווח אודות ההסכם ב'הארץ'. שימו לב לכותרת הגג

"לא בכל יום מכירה מדינת אויב בישראל".

המשפט הזה, שאמר יאיר לפיד לתקשורת במטרה להציג את הסכם הגז הימי שחתם מול ארה"ב כ"הישג מדיני" ולא רק כלכלי, הוצג לציבור על ידי רוב כלי התקשורת אמנם כציטוט, כלומר בתוך מרכאות, אבל ללא כל הסתייגות, כלומר מוביל אל ההבנה שמדובר בעובדה. 'הארץ', ynet, חדשות 12, חדשות 13, וואלה!, כולם התגייסו להציג את ההסכם כהסכם במסגרתו מכירה לבנון בישראל, בכך שהבליטו את הודעת ראש הממשלה משל היתה אמת שאין עליה עוררין.

אבל לא מדובר באמת, וכלי התקשורת יודעים זאת היטב.

נסראללה הבהיר שלבנון לא הכירה בישראל.

נשיא לבנון מישל עאון הצטרף כשהודיע שההסכם "לא מסמל כל סוג של נורמליזציה". בטח לא הכרה, שהיא המשכה של נורמליזציה בה מסרבים הלבנונים אף להתחיל.

אפילו המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין ראה לנכון להדגיש שההסכם אינו מהווה הכרה בישראל.

יותר מזה, נשיא לבנון אף הדגיש שההסכם אינו מול ישראל אלא "דרך צד שלישי", בדיוק כדי להימנע מההכרה בישראל.

ואכן, כל צד חתם על הסכם מול ארה"ב, לא אחד מול השני, בדיוק מהסיבה הזו.

חלק מכלי התקשורת, למשל 'וואלה!', חדשות 13, ynet ו 'הארץ', אף נמנעו מלהזכיר בדיווחיהם החגיגיים את העובדה הלא חשובה, לפיה הצד הלבנוני והאמריקני מדגישים שלא מדובר בהכרה.

למה אם כן בחרה התקשורת לא להבהיר שהודעתו של לפיד אינה נכונה ותחת זאת הציגה ברובה לציבור את ההסכם כהישג מדיני הכולל הכרה לבנונית בישראל?

אותה תקשורת שמיהרה ללעוג ל'הסכמי אברהם', בתארה אותם כעסקת נשק, כהישג של רבין מלפני 30 שנה, או כהתפתחות לא חשובה מול מדינות שלא היו איתנו במלחמה?

ולמי נתונה המחויבות הסופית שלה, לאמת העובדתית או לסדר היום שהיא רוצה לקדם?

יענה כל אחד לעצמו את התשובות.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. המושג של תקשורת ראשי תיבות שקר עובדה קיימת יש להוריד יש להוריד את אותיות ת ו ת נקבל אחרי הורדה של אותיות אמצע של התקשורת לקבל שקר בגלל זה אני לא רואה חדש
    ו לא ערוץ 11 ולא 12 ולא 13
    רק 14

  2. המושג של תקשורת ראשי תיבות שקר עובדה קיימת יש להוריד יש להוריד את אותיות ת ו ת נקבל אחרי הורדה של אותיות אמצע של התקשורת לקבל שקר בגלל זה אני לא רואה חדש
    ו לא ערוץ 11 ולא 12 ולא 13
    רק 14

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות