ה'וושינגטון פוסט' מפיץ עלילת דם אנטישמית

ובכך, העיתון האמריקני החשוב מדגים את תפקידה המכריע של התקשורת להחדרת האנטישמיות לתרבות המערב

מאת שון דורנס

האנטישמיות בעולם מצויה בנסיקה חדה. למרבה הצער, אחד העיתונים האמריקניים הגדולים ביותר מסייע ללבות את להבות השנאה. ה'וושינגטון פוסט' מתגאה ב"עיתונות אמיצה" שהוא מספק, ושהוא מציג את האמת על בעלי הכוח והשררה. חבל שהוא גם ממחזר דימויים אנטישמיים.

כך אירע לאחרונה כשהעיתון דיווח על הקריאות בעולם להפסקת אש בעזה, ואגב כך העלה את הטענה עתיקת היומין שיהודים גונבים איברים מלא-יהודים. כפי שחוקרת CAMERA ריקי הולנדר הראתה, "לעלילות דם ותיאוריות קונספירציה היה תפקיד טראגי בהיסטוריה היהודית", והיה להן תפקיד חשוב בעידוד אלימות נגד יהודים. כעת, ניתן למצוא אותן מודפסות על עמודי ה'וושינגטון פוסט':

בכירים פלסטינים אמרו ביום שלישי שישראל החזירה את גופותיהם של 80 אנשים שהיא תפסה במהלך המלחמה בעזה דרך מעבר כרם שלום. לשכת התקשורת של ממשלת החמאס מסרה כי ישראל לא זיהתה את הגופות או אמרה מאיפה היא לקחה אותן. הוטלו בהן 'מומים', הלשכה הצהירה, והיו אינדיקציות "ברורות" לכך שאיברים "נגנבו" מהגופות.

ה'פוסט' הוסיף כי "לא ניתן היה לאמת את הטענות באופן עצמאי".

כפי ש-CAMERA כבר התריעה בעבר, אין זו הפעם הראשונה בה ה'וושינגטון פוסט' מדפיס את טענות חמאס – המוכר בארה"ב כארגון טרור הקורא לג'נוסייד של היהודים והשמדת ישראל – כמות שהן. למעשה, חזרה על מספרי ההרוגים שחמאס מפרסם היא מזמן הרגל מושרש של העיתון, למרות הראיות הרבות המצביעות על כך שהטענות הן בלתי מהימנות.

אך כשהעיתון הפיץ ללא ביקורת עלילת דם אנטישמית מימי הביניים, הוא חצה קו אדום והדגים שבדומה לחמאס, נראה כי אין תחתית לשחיתות ולקפריזיות שלו.

החלטת ה'פוסט' להדפיס את התעמולה של חמאס עומדת בניגוד לאופן בו העיתון מתייחס לעתים קרובות להצהרות מאת בכירי צה"ל. אנו ב-CAMERA כבר הראינו כיצד טענות צה"ל מתקבלות בחשד גלוי, הצהרותיו מתקבלות באי-אמון, ואפילו בבוז. חמאס, לעומת זאת, זוכה לאמון.

ה'פוסט' אינו מדברר ללא ביקורת טענות של דעאש או אל-קאעידה. אך כשהמטרה המרכזית של ארגון טרור היא מדינת ישראל, כמו במקרים של חמאס, הג'יהאד האסלאמי או חיזבאללה, היחס משתנה וטענותיהם זוכות לכבוד ואמון. אנו מכנים תופעה זאת "הסטנדרט הכפול של ארגוני טרור".

האנטישמיות נכנסת לתוך הזרם המרכזי בתרבות המערב. כלי תקשורת מובילים רבים – כולל כאלה שמתגאים במלחמתם בגזענות ודעות קדומות – שותפים לכך. ייתכן שהדמוקרטיה מתה בחושך, כסיסמת ה'פוסט', אך האנטישמיות עוברת נורמליזציה על ידי מוסדות שהיו פעם מפוארים. ל'וושינגטון פוסט' יש תפקיד בכיר בתהליך הזה.

המאמר פורסם לראשונה באנגלית באתר CAMERA. עיבד ותרגם לעברית: שלומי בן מאיר

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות