הו מרואן ברגותי הגיבור, מה עשו לך הציונים

הערצת הטרור הפלסטיני אינה בגדר דבר חדש בהארץ'. אבל הלבנת פשעי הרוצח כפי שהופיעה בעיתון בראשית השבוע, מרשימה אפילו ביחס למופעים קודמים

בתמונה: "חתיך" ש"נקלע" לסיטואציה "בניגוד לנטיותיו" ולמרבה הצער "משלם" על כך במאסרי עולם (צילום: גיל יוחנן, פלאש90)

בתחילת השבוע פורסמה ב'הארץ' רשימה משתפכת ומלאת סופרלטיבים ותשבחות למנהיגי האינתיפאדה.

במיוחד התעכבה הכותבת, עמירה הס, על הרוצח מרואן ברגותי, אותו תיארה כקורבן, שלרוע מזלו:

משלם במאסר העולם על התקוממות שהתחילה כעממית וספונטנית, ונחטפה על-ידי הזרועות החמושות של הארגונים הפלסטיניים

הס אף הוסיפה שברגותי

נקלע, בניגוד להבנתו ולנטיותיו, לתחרות הזכרית שהתפתחה בין הזרועות החמושות השונות, ובינן לבין צה"ל

כלומר מבחינת עיתון 'הארץ', מרואן ברגותי ה"חתיך", ו"בעל הצחוק המידבק", כפי שמציגה אותו הס בהתחנחנות מביכה, "משלם" על התקוממות ש"נחטפה", ובכלל "נקלע" לכל העניין "בניגוד להבנתו ולנטיותיו".

כלומר, הוא איננו מחולל של הנסיבות אלא קורבן שלהן.

זוהי הצגה שקרית של האירועים וניסיון מגונה להצדיק טרוריסט שעסק בהתלהבות ובנחישות בניהול והוצאה לפועל של רצח חסר אבחנה כלפי יהודים באשר הם. נזכיר בקצרה את מעשיו של ברגותי, כפי שתוארו על ידי בית המשפט:

ברגותי הנהיג את ארגון הטרור 'התנזים', שרצח יהודים בעיקר בירי, ואת יחידת המתאבדים שלו – 'גדודי חללי אל אקצא', שרצחה יהודים באמצעות פיגועי התאבדות באתרים אזרחיים הומי אדם. ברגותי סייע למפקדי החוליות באספקת מימון נשק וחומרי נפץ לפיגועים, אישר מראש את ביצועם, ולא נמנע מכך גם כשנוכח שוב ושוב שהפיגועים שהוא מוציא לפועל מכוונים כלפי אזרחים ישראלים בתוך הקו הירוק. הוא עודד את אנשיו להמשיך בכך ושיבח אותם על מעשיהם.

על "התקוממות" זו, אליה "נקלע בניגוד להבנתו", ואשר "נחטפה" על ידי "הזרועות החמושות" (שהוא היה אחד הבכירים במנהיגים ובמפקדים שלהן), "משלם" ברגותי המסכן בחמישה מאסרי עולם על מעשי רצח שהורשע בהם, ובעוד 40 שנות מאסר על מעשה רצח שלו, שלמרבה האכזבה לא צלח.

איזו תועלת צומחת לעיתון ישראלי לכסות בצורה כזו על פשעיו של רוצח ההמונים הזה?

נטייתו של 'הארץ' להלבין, להצדיק ואף להעריץ את הטרור הפלסטיני, אינה חדשה.

בעבר כבר נקבע בו שהאלימות הפלסטינית הרצחנית וחסרת האבחנה כלפי יהודים באשר הם, היא "אחת המאופקות בהיסטוריה", ושירי הרקטות שלהם על גני ילדים בעוטף עזה הוא "מוצדק" ולכן "קשה להאשים" אותם על כך.

פיגוע בו שני צעירים פלסטינים יצאו לרחוב עם סכינים במטרה לרצוח יהודים (פצעו אנוש וקשה ילד וצעיר), תואר ב'הארץ' כ"בושה למדינה, אות קין על מצח החברה הישראלית, כתב אישום מוסרי". זכור גם רוגל אלפר, המבקש למפרע סליחה מהטרוריסט הפלסטיני שירצח אותו באקראי, באומרו לרוצחו מראש כי הוא מבין את הרצח ואף מתפלא שלא קרה קודם לכן, בשל "חלקי הדל בעוולות הכיבוש", והיו כמובן עוד רבים.

התקדמנו. לא עוד הצדקת הרוצחים עצמם ב'הארץ', גם הצדקת מפקדי ארגוני הטרור ששלחו אותם לרצוח.

אין עורכים ב'הארץ'.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות