המספרים של גדעון

גדעון לוי מציין שנה למבצע עופרת יצוקה בדרך היחידה שהוא מכיר – הכפשת מדינת ישראל ושימוש בהגזמות מופרכות.

גדעון לוי מציין שנה למבצע עופרת יצוקה בדרך היחידה שהוא מכיר – הכפשת מדינת ישראל ושימוש בהגזמות מופרכות.

 

תזכורת: כבר לפני שנה, עם תחילת המבצע כתב לוי:

בארבעה ימים הם הרגו 375 בני אדם. לא הבחינו ולא יכלו להבחין בין איש חמאס לילדה, בין שוטר תנועה למשגר קסאם, בין מאגר תחמושת למרפאה, בין הקומה הראשונה לשנייה בבית מגורים מאוכלס בצפיפות בעשרות ילדים. על פי הדיווחים כמחצית מהרוגיהם היו אזרחים תמימים.

לוי כנראה לא קרא את הידיעה שפורסמה באותו יום על ידי "הארץ", עיתון הבית שלו, שם צוטט מקור מהאו"ם, ארגון אשר לא חשוד באהבת ישראל יתרה:

מאז שבת, 374 פלסטינים נהרגו במתקפת האוויר הישראלית על מנהיגי חמאס בעזה. מרבית ההרוגים הינם אנשי כוחות הביטחון של חמאס, אולם האו"ם אומר שלפחות 64 אזרחים נהרגו.

כלומר 17% מההרוגים היו אזרחים ולא "מחצית" כפי שלוי שרבט ללא ביסוס.

 

גם היום, שנה לאחר המבצע ממשיך לוי להפריח נתונים בלתי מבוססים לאוויר. בטורו "שנת החרפה" (הארץ, 27.12.09) כותב לוי כי בתיהם של 325,000 תושבים נפגעו.

 

מהיכן לוי מקבל את המספרים שלו? על פי מרכז אל-מיזאן לזכויות אדם, ארגון לא ממשלתי אנטי-ישראלי, המספר האמיתי הוא פחות משליש ממה שלוי טוען. שימו לב לטבלה 23 מעמוד 25 של הדו"ח של אל-מיזאן "מתקפת עופרת יצוקה במספרים":

עפ"י הדו"ח של הארגון הפלסטיני, 2,362 בתים אשר אכלסו 22,053 עזתים נהרסו לחלוטין, ואילו 8,522 בתים אשר אכלסו 86,836 דיירים נהרסו חלקית, כלומר ניזוקו (בעמ' 20 של הדו"ח מוסבר ש"הרס חלקי" מכוון ל"יחידות דיור אשר ספגו נזק כבד אך הן ברי תיקון"). מכאן, אפילו אם נתייחס להגדרה הרחבה ביותר של "בתים פגועים", המספר הגבוה ביותר של דיירים אשר בתיהם נפגעו הוא 108,889 – כאמור פחות משליש ממספרו של לוי.

"ביום השנה להתקפה על עזה, מעטים העורכים מאזן אמיתי ונוקב שלה," כותב לוי בטורו. להכפיש את ישראל מותר כנראה, במסגרת חופש הביטוי. אולם אם מר לוי, המחשיב עצמו עיתונאי, רוצה לבסס את דעותיו על עובדות, מוטב כי יעשה קצת יותר שיעורי בית. אולי אז ה"מאזן" שייצא לו יהיה באמת אמיתי.

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות