הסוד הנורא ש'ידיעות' מסתירים מקוראיהם

כיצד מצליח 'ידיעות אחרונות' להסתיר עובדה חשופה ובולטת לעין?

הסוד הנורא ש'ידיעות' מסתירים מקוראיהם (11.10.11)

כל העיתונים היומיים (חוץ מ'מקור ראשון') לא פספסו את הודעת משרד האוצר על שיאני השכר במגזר הציבורי שפורסמה אתמול (10.10.11). רובם גם לא פספסו את העובדה המעניינת (בהתחשב בנסיבות העיתים) שרוב העשירייה הראשונה מורכבת מרופאים, חוץ מעיתון אחד, אליו נגיע בסוף.

הכותרת של 'ישראל היום' היא:

בראש מקבלי השכר: מנהלי מחלקות בסורוקה [כותרת משנה:] בשיאו של משבר המתמחים חושף האוצר: 72% משיאני השכר בשירות הציבורי הם רופאים…

העיתון גם מציין באופן ספציפי את ארבעת שיאני השכר ואת שכרם.

עיתון 'הארץ' רושם בכותרת:

בראש טבלת השכר במגזר הציבורי: רופאים בכירים

'הארץ' מפרט על ארבעת מובילי רשימת השכר ומציין גם כי 40% מאלף שיאני השכר מגיעים מהמגזר הרפואי.

הכותרת של 'מעריב':

בין עשרת שיאני השכר: שמונה רופאים

גם 'מעריב' מפרט על ארבעת הראשונים ברשימה ומציין אף הוא כי 40% מאלף שיאני השכר הם רופאים.

וכיצד דיווח 'ידיעות אחרונות' על ההודעה לקוראיו? כותרת הידיעה היא:

שווה 95 אלף שקל בחודש? [כותרת משנה:] כל בוקר הם הולכים ללמד באוניברסיטה, לנהל את תקציב קופת החולים, לנווט ספינות או לשווק בוטנים. ובסוף החודש הם אוספים מהבנק עשרות אלפי שקלים. סדר היום של שיאני השכר במגזר הציבורי.

העמוד מחולק לארבעה דיווחים על ארבעה אנשים מתוך הרשימה: המקום השלישי (אקדמאי), המקום ה-13 (מנהל כספים בקופ"ח), המקום ה-41 (רב חובל בנמל אילת) ויו"ר מועצת אגוזי האדמה שאפילו לא התברג לרשימת המאה הראשונים. אף אחד מהם אינו רופא והימצאותם של שמונה רופאים בעשירייה הפותחת כלל אינו מוזכר, כמו גם העובדה ש-40% מאלף שיאני השכר הם רופאים.

האמת היא שגם ללא קשר למשבר המתמחים, בדרך כלל נהוג שכשמפרסמים רשימות מעין אלה, מציינים את השלישייה או העשירייה המובילה מכיוון שזה מה שבעיקר מעניין. במקום זאת, 'ידיעות' הלך על הקוריוז. היה כאן צורך בהתאמצות של ממש על מנת להסתיר את העובדה הגלויה והחשופה ביותר בדו"ח מעיני קוראיו.

השאלה היא, למה המאמץ? אם זהו סוג של ניסיון של 'ידיעות' להנפיק איזו אמירה או להביע דעה בין השורות על הדו"ח, או על האוצר, או על משבר המתמחים, הרי שאין באמת קשר בין שכרם של רופאים בכירים לדרישות המתמחים. מנין נבע הרצון להתעלם מאחת הנקודות הבולטות ביותר בדו"ח? ולמה?

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות