טעות בזיהוי, טייק 2

תמול העלינו את השאלה האם 'מקור ראשון' גילה דעות קדומות כאשר פרסם תמונה עם הכיתוב "מחבלים פלסטינים מתפללים בכלא”, שעה שמדובר היה בתמונה של תושבים פלסטינים מפגינים שלא בשטח של כלא כלשהו. חלק מהמגיבים באתר, טענו שמדובר בסך הכל ברישול, וש'פרספקטיבה' הגזימה קצת בפרשנות.

f15_makor logoאתמול העלינו את השאלה האם 'מקור ראשון' גילה דעות קדומות כאשר פרסם תמונה עם הכיתוב "מחבלים פלסטינים מתפללים בכלא”, שעה שמדובר היה בתמונה של תושבים פלסטינים מפגינים שלא בשטח של כלא כלשהו. חלק מהמגיבים באתר, טענו שמדובר בסך הכל ברישול, וש'פרספקטיבה' הגזימה קצת בפרשנות.

 

 

ובכן, היום ישנה דוגמא נוספת. בכתבה "עיראק: מוסול נפלה בידי כוחות אסלאם קיצוני" (11.6) מופיעה התמונה הנ"ל:

makor_2

 

אותה תמונה בדיוק הופיעה גם ב'ידיעות אחרונות', אלא ששם התיאור קצת שונה:

makor_2_yediot_2

אם כן, האם מדובר באזרחים נמלטים או באנשי אל-קאעידה, שני דברים הפוכים לחלוטין זה מזה? חיפוש באתר סוכנות הידיעות AFP החתומה על הצילום, מראה כי הצדק עם עיתון 'ידיעות אחרונות':

makor_2_afp

הכיתוב:

Iraqi families fleeing violence in the northern Nineveh province gather at a Kurdish checkpoint in Aski kalak, 40 kms West of Arbil, in the autonomous Kurdistan region, on June 10, 2014. Suspected jihadists seized Iraq's entire northern province of Nineveh and its capital Mosul, the country's second-largest city, in a major blow to authorities, who appear incapable of stopping militant advances.

תרגום:

משפחות עיראקיות הנמלטות מהאלימות במחוז נינווה הצפוני מתאספות במחסום כורדי… באיזור אוטונומי כורדי 40 ק"מ מערבית לארביל. גי'הדיסטים כבשו את כל נינווה, המחוז הצפוני של עיראק, ואת עיר בירתה מוסול, העיר השניה בגודלה במדינה, תוך הנחתת מכה קשה לרשויות אשר נראה כי הן אינן מסוגלות לעצור את ההתקדמות הצבאית.

המצולמים הם, אם כן, אזרחים נמלטים ולא אנשי אל-קאעידה. אם תהיתם לגבי החייל על המשאית, הרי שמדובר בכוחות ביטחון עיראקיים, וזאת לאור צילומים נוספים שצולמו על ידי AFP, כמו גם לאור העובדה שמדובר בשטח כורדי, לשם אנשי אל-קאעידה טרם הגיעו.

כיצד קורה שפעמיים באותו שבוע, העורך הגרפי של 'מקור ראשון' מגדיר בטעות אנשים חפים מפשע כמחבלים? ושאלה לא פחות חשובה: האם העורך הגרפי של 'מקור ראשון'  מטריח עצמו לקרא את תיאורי התמונות לפני שהוא עושה בהם שימוש?

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות