יש עמותות ויש עמותות ימין

 

עיתון "ידיעות אחרונות" ועיתון "הארץ" הציגו לפני מספר ימים (27.10.2011) דוגמא נוספת למוסר כפול וחוסר איזון. שני העיתונים עסקו בקביעתו של בג"ץ כי עמותת אלע"ד תוכל להמשיך להפעיל את הגן הלאומי עיר דוד שבירושלים.

כותרת הידיעה ב'ידיעות אחרונות' היתה:

ובגוף הידיעה נכתב:

בג"ץ אישר לרשות הטבע והגנים להמשיך להעניק מעמד מיוחד לעמותת הימין אלע"ד…

עמותת עיר עמים, המיוצגת על ידי עו"ד מיכאל ספרד עתרה לבג"ץ בטענה שהעברת ניהול הגן לידיה מנוגדת לחוק…

ואילו עיתון "הארץ" דיווח:

בית המשפט העליון דן בעתירת עמותת עיר עמים ועותרים נוספים נגד ההסכם שמאפשר לעמותת הימין להפעיל את הגן הלאומי עיר דוד שבסילוואן.

לקשיי ההבנה שבינינו חוזרים הכתבים על העובדה כי עמותת אלע"ד הינה עמותה המזוהה עם הימין. כמובן שאין עם עובדה זו כל בעיה, רק חבל שהם לא טרחו לציין בפני הקוראים כי עמותת עיר עמים הינה עמותה המזוהה עם השמאל אשר גם לה אג'נדה פוליטית בדיוק כפי שנטען כלפי עמותת אלע"ד.

בין פעילויותיה, עמותת עיר עמים עורכת סיורים פוליטיים בירושלים, ולמרות שהיא מתיימרת להיות "על-מפלגתית", חבר בארגון אמר לעיתון הג'רוסלם פוסט כי הקבוצה מבקשת לקדם אג'נדה פוליטית ולא נוצרה כדי לקדם דו קיום. 

בין השאר, הדריכה העמותה חיילי צה"ל ברחבי ירושלים אך ביקשה מהם להוריד את מדיהם כדי לא להתגרות בתושבים הפלסטיניים, עובדה שהובילה לביטול הסיורים על ידי שר הביטחון אהוד ברק. בנוסף, פועלת העמותה כנגד בניה יהודית מעבר לקו הירוק בירושלים, כולל בשכונות וותיקות כגילה.

בפרסומי העמותה נכתב:

פרויקט אגן העיר העתיקה והפעילות בסילוואן הם מהלך חסר תקדים, גס ודווקני לנכס אזורים אלו לריבונותה של ישראל, תוך כפיית הנרטיב היהודי-ישראלי על הנרטיביים הדתיים, הלאומיים והתרבותיים של "האחר" הפלסטיני, הנוצרי והמוסלמי וגימוד הביטוי הפיזי של נוכחותו, הכולל סממני אמונה וזיכרון.

עתירת עיר עמים לבג"ץ היא עתירה פוליטית; העמותה תומכת בחלוקת העיר ולא ממש חותרת לכך שאיזור עיר דוד יישאר בשליטה יהודית. חשוב לציין כי זכותה המלאה לעשות כן. אולם בדיווחיהם, גם 'ידיעות' וגם 'הארץ' העניקו לעיר עמים מעמד של משקיף מהאו"ם ובכך שלפו את הקונטקסט מהדיווח.

דיווח שמציין רק את האג'נדה הפוליטית של עמותה אחת בעוד הוא מעלים עין לחלוטין מהאג'נדה הפוליטית ההפוכה של עמותה שנייה, הינו בלתי מאוזן, בלתי ניטראלי ובעל מוסר כפול.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות