כמה זמן אפשר לשקר?

השופט גולדסטון ממשיך לטעון שאף גוף לא הפריך את ה"עובדות" מהדו"ח אותו כתב. נו באמת.

כמה זמן אפשר לשקר? (6.5.10)

ביום רביעי עיתון "ידיעות אחרונות" פרסם סוג של פרומו לכתבה גדולה יותר אשר תתפרסם בסוף השבוע במגזין "שבעה ימים". הנושא: עברו של השופט גולדסטון בדרום אפריקה כשופט אשר דן אסירים שחורים למוות בתקופת האפרטהייד.

מערכת "הארץ" כנראה נלחצה מהפרסום השלילי העתידי על כבוד השופט והחליטה להקדים תרופה למכה. עקיבא אלדר ערך ראיון טלפוני עם גולדסטון אשר פורסם, לא פחות, בעמוד 2 של העיתון. אלדר המודאג אפשר לגולדסטון להתבטא נגד הפרסומים נגדו, ועל הדרך כמובן, להצדיק שוב את הדו"ח אותו כתב לאחר מבצע עופרת יצוקה.

זה יפה שעיתון "הארץ" דואג ליחצ"נות של גולדסטון, עוד לפני שהכתבה עליו פורסמה ב"ידיעות". האמת היא שההצדקות שלו, כגון העובדה שהוא נשבע למלא אחר חוקי המדינה והרצון שלו "להלחם מבפנים", לא כל כך משכנעות.

אבל מה שכן נמאס, זה לקרא שוב את הטענות השקריות של גולדסטון:

"לא הופיעו עובדות שמזימות פרט חשוב כלשהו שאושר בדו"ח. הועלו הרבה טיעונים שוליים, אבל אף אחד – לא ממשלת ישראל ולא שום גורם אחר – הפריך את הממצאים העיקריים".

טיעונים שוליים? שום גורם לא הפריך? אתה רציני?

פעם אחר פעם הוצגו לראווה רשימה ארוכה של בעיות בנוגע לתוכן הדו"ח, אופן איסוף העדויות, וכן – גם בנוגע לדעות הקדומות של אנשי הוועדה.

כמה עוד נצטרך לשמוע את הטענות שאף גוף לא הפריך את ממצאי הדו"ח? ומה צריך לקרות כדי שנצפה מעיתונאי בכיר כמו עקיבא אלדר לעשות שיעורי בית ולהקשות קצת על מרואיינו? טוב, למה שיקשה עליו אם לקראת סוף הראיון, מלקק גולדסטון בחזרה לאלדר ואומר לו שהוא עצוב על מה שנראה כהתקפה על הדמוקרטיה הישראלית בגלל קריאות "לסגור את 'הארץ'"?

"הארץ" עשה שירות לגולדסטון, גולדסטון עשה שירות ל"הארץ". יופי של עיתונות.

קריאה מומלצת: האתרwww.goldstonereport.org  מאגד את מרב החומרים, המאמרים והניתוחים שנעשו על דו"ח גולדסטון (בשפה האנגלית).

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות