כמה יהודים מתגוררים מעבר לקו הירוק?

מסתבר שרבים מדי מסתבכים עם המספרים

מאיפה צצו עוד 200 אלף? מעלה אדומים (פלאש 90)

במוסף "ישראל השבוע" של 'ישראל היום' הצטרף דרור אידר לרשימה ארוכה של אנשים (הכוללת גם את ראש הממשלה) הטועים לגבי מספר הישראלים החיים מעבר לקו הירוק.

במאמרו תוקף אידר את שר החוץ אביגדור ליברמן, ובין לבין מציין כעובדה את מספר המתיישבים היהודים ביו"ש:

אני די משוכנע שברגע האמת ליברמן לא יגן על ארץ ישראל. שימו לב לתוכניתו המדינית ששווקה בכותרות ענק ב"ידיעות". הוא חזר שם על הסיסמה הריקה "שלמות העם עדיפה על שלמות הארץ". וואלה. אז מה הוא מתכוון לעשות עם 700 אלף מתיישבים יהודים מעבר לקו הירוק (כולל ירושלים)?

כבר לפני שנה נדרשה 'פרספקטיבה' לסוגיה זו בעקבות פרסומים נוספים ושגויים לגבי מספר הישראלים החיים מעבר לקו הירוק. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2013 התגוררו ביהודה ושומרון כ-356.5 אלף ישראלים. הלשכה אינה מפרסמת נתונים נפרדים בנוגע למזרח ירושלים (אותה אינה מחשיבה כחלק מיהודה ושומרון), אך מכון ירושלים לחקר ישראל מפרסם נתונים משלו המבוססים על פרסומים רשמיים. הנתונים העדכניים נשארו אלה שפורסמו בשנת 2012, ועל פיהם, במזרח ירושלים התגוררו בשנת 2011 כ-190 אלף יהודים (הספירה כוללת גם כ-10,000 לא יהודים).

סך הכל יוצא שמעבר לקו הירוק מתגוררים כ-546.5 אלף אזרחים יהודים ישראלים, כך שדרור אידר (700 אלף) ניפח את המספר בכ-22%.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. 500000 אידיוטים מחזיקים 8000000 אזרחים כבני ערובה.
    אתם ציונים?אז בואו לגליל,ולנגב.
    רודפי בצע,קונים את "האידאולוגיה " שלכם בכסף.

  2. חמש מאות אלף , שש מאות אלף, או שבע מאות אלף ? מה זה משנה ? איש לא יכול לפנות אותם , ארץ ישראל השלמה היא עובדה מוגמרת !

  3. ספק אם במזרח ירושלים חיים 190 אלף איש- כי דרור אידר מדבר על כל מזרח ירושלים כחלק מהציניות של התגובה שלו- כולל רמות, פסגת זאב, הר חומה ועוד. דרך אגב- גם חלקים ממבשרת ציון ועוד יישובים הם מעבר לקו הירוק (למרות ש"שלום עכשיו" עוד לא "עלו" על זה).
    אז מה הספירה הנכונה? תלוי איך סופרים.

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות