לא מחרים. מפחד

ב-ynet מיהרו לדווח על עוד אמן שמחרים את ישראל. עוד לפני שיבש הדיו, האמן הספיק לפרסם כי לא מדובר בחרם או בצילו של חרם. ו-ynet? אצלם הוא עדיין מחרים.

ב-ynet מיהרו לדווח על עוד אמן שמחרים את ישראל. עוד לפני שיבש הדיו, האמן הספיק לפרסם כי לא מדובר בחרם או בצילו של חרם. ו-ynet? אצלם הוא עדיין מחרים.

                                                                 סליף קייטה

ynet היה כלי התקשורת היחידי אשר דיווח לפני מספר ימים על אמן נוסף אשר הצטרף לכאורה לחרם על ישראל, וביטל את הופעתו הקרובה בארץ הקודש. מדוע אם כך, כאשר התברר שהעובדות שונות, כי המוזיקאי הנודע איננו מחרים את ישראל אלא מפחד על חייו, ynet לא עדכן את הכתבה?

ביום חמישי דווח ב-ynet ("סליף קייטה מבטל את הופעתו בישראל", 22.8) כי המוזיקאי האפריקאי הנחשב סליף קייטה הצטרף לחרם על ישראל וביטל את הופעתו בפסטיבל ירושלים למוזיקה מקודשת. הדיווח של ynet התבסס על הודעה בעמוד הפייסבוק של מארגני הפסטיבל, מקור מוסמך לכל הדעות. אלא, שמספר שעות לאחר מכן פרסם סליף קייטה הודעה משלו ממנה עולה תמונה שונה לחלוטין:

…הסיבה לביטול לא הייתה בהחלטה של מר קייטה אלא על ידי סוכניו אשר "הופגזו" במאות איומים, ניסיונות סחיטה, הפחדות, הטרדות במדיה חברתית והוצאת דיבה, בטענה כי מר קייטה יופיע לא "לצורך שלום אלא בשביל אפרטהייד".

האיומים האלה נעשו על ידי קבוצה בשםBDS אשר איימה גם להמשיך ולהגביר קמפיין "אנטי-סליף", בו כבר החלה במדיה החברתית, ולפעול בהתמדה להרוס את המוניטין והקריירה שסליף בנה במשך 40 שנה, לא רק בפן המקצועי אלא גם בנושא קידום זכויות אדם ולבקנות…

למרות שאנחנו אוהבים את ישראל ואת כל מעריציו של סליף שמה… אנחנו לא מסכמים עם טקטיקת ההפחדה והבריונות של קבוצת BDS, ולפיכך ההנהלה [של סליף] החליטה לנהוג במשנה זהירות כאשר מולה עומדת קבוצה קיצונית, כפי שאנחנו מאמינים שארגון ה-BDSהינו.

סליף, אם כן, לא הצטרף לחרם, אלא פשוט חשש ממעלליהם של הפעילים האנטי-ישראליים נוטפי הריר. הוא אף הודיע כי הוא אוהב את ישראל, וכי יחפש הזדמנות להופיע בה בעתיד.

הפוסט של סליף קייטה פורסם די מהר בידי בלוגרים פרו-ישראלים ברשת, וגם מארגני הפסטיבל קישרו אליו בדף הפייסבוק שלהם. גם 'פרספקטיבה' יצרה קשר עם ynet על מנת שיעדכנו את הדיווח, אך ללא הועיל. נכון לשעה זו, קוראי ynet עדיין אינם יודעים כי הכתבה באתר איננה משקפת את המציאות. ynetהצטיין בכך שהיה היחיד שדיווח (בזמן אמת) על ה"חרם" של סליף קייטה על ישראל. כיצד אם כן לא הצליח למצוא את אותם המקורות בדיוק, אשר פרסמו כי לא חרם הוא הסיפור האמיתי פה, אלא פחד מבריונות של פעילי BDS?

  

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות