'מעריב': עובדי אונר"א חויבו לטבוח ביהודים

לטענת רן אדליסט, חמאס הכריח אותם להשתתף בטבח. מדובר כמובן בהבלים

זירת הרצח בפסטיבל נובה. כל מי שהשתתף בטבח עשה זאת בהתנדבות ומרצונו החופשי. צילום: יונתן סינדל/פלאש90

לאחרונה נחשף כי לפחות 12 מעובדי אונר"א (UNRWA) סוכנות האו"ם שנועדה לסייע לפליטים הפלסטינים ולהנציח את מצב פליטותם, השתתפו באופן פעיל בטבח בעוטף עזה בשבת השחורה. הגילוי עורר סערה רבתי: ממשלת ישראל קוראת לסגור את הארגון, מדינות רבות ובראשן ארה"ב עצרו את המימון לסוכנות, ומזכ"ל האו"ם הודיע שפתח בבדיקת המידע החמור.

אבל על רן אדליסט כל זה לא עושה רושם. בטורו ב'מעריב', הוא כותב שמדובר במזימה של ממשלת הימין להשחיר את אונר"א ואנשיה על לא עוול בכפם. צריך להבין את מצבם הסבוך של הסוכנות ועובדיה ברצועת עזה, שם היו נתונים למרות החמאס:

בעזה עבד הארגון תחת שלטון חמאס. ברור לחלוטין שאנשיו נתונים למרות חמאס שהגדיר את יחסיו עם ישראל כמלחמה. בהתחשב באופיו הרצחני של הארגון הדתי ועוד במלחמה, אין ספק שעובדיו מגויסים למלחמה בישראל, בין שהם רוצים בכך ובין שמסרבים, כלומר מחוסלים. כחלק מ"ניקוי" עזה מהשפעות זרות לקראת שליטה ביטחונית (בטח ביטחונית), יש לממשלת ישראל עניין להשחיר את אונר"א כסייעני חמאס…

כלומר, לפי אדליסט "אין ספק" שלעובדי אונר"א לא הייתה ברירה אלא להתגייס לשורות הזרוע הצבאית של חמאס, לעבור את הגדר בבוקר השבעה באוקטובר ולטבוח ביהודים. חמאס החיל עליהם גיוס חובה למלחמה בישראל, ואם היו מסרבים להתגייס – הם היו מחוסלים. אחרי הכל, מדובר בארגון דתי ורצחני שהטיל ברצועה שלטון דיקטטורי.

הבעיה היא שזה פשוט לא נכון. חמאס הוא אכן ארגון דתי, רצחני ודיקטטורי. אך הוא אינו מפעיל גיוס חובה לשירותיו, וההתגייסות אליו היא כל כולה על בסיס התנדבותי. למעשה, הארגון מתגאה בתנאים הקשים (בעיקר הקפדה מחמירה על מצוות האסלאם) שהמועמדים לגיוס צריכים לעמוד בהם אם ברצונם להשתלב בו – ורבים מהם אינם מתקבלים. ככלל, חמאס מנהל את מאמצי הגיוס שלו דרך רשתות הסעד והתמיכה החברתית שהוא מנהל, המסגדים ומוסדות החינוך ברצועת עזה. אין שם גיוס כפוי, ומי שלא מעוניין להתגייס מוזמן להמשיך בחייו.

במלים אחרות, כל מי שהשתתף השבעה באוקטובר עשה זאת בהתנדבות מלאה ומרצונו החופשי. גם אם הוא עובד באונר"א.

מדוע אם כן טוען רן אדליסט ש"אין ספק" שעובדי אונר"א גויסו בכפייה להילחם ולרצוח בשורות החמאס, ושסירוב היה עולה להם בחייהם? האם הוא מנסה להלבין את אונר"א על בסיס מידע שגוי בעליל?

פנינו אליו ושאלנו אותו.  הוא בחר שלא להשיב לנו.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות