'מעריב' (שוב) מבעיר את ירושלים

האם מישהו ב'מעריב' פירומן? רק כך ניתן להסביר את הכותרות שליוו ידיעה של יוסי אלי מהיום.

כבר בעמוד השער ניתנה הכותרת:

אתר מורשת יהודי – בסילוואן

ומתחתה כותרת המשנה:

חשש שהתוכנית, שמקדמות עמותת אלע"ד ועיריית ירושלים, תצית עימותים בעיר

הקוראים מופנים לעמוד 7. שם כבר מופיעה כותרת באותיות גדולות יותר:

המיזם שמאיים להצית את ירושלים

 וכותרת העל שבראש העמוד מזהירה:

פרוייקט תיירות חדש בסילוואן עלול לגרום לעימותים בבירה

נדמה שתושבי ירושלים צריכים להתחיל ולהיזהר ביציאתם מהבית ולהתכונן לעימותים הממשמשים ובאים. אם יש לכם תחושת דז'ה וו, אתם לא לבד. לפני כשנה פרסם 'מעריב' בעמוד השער (אשר היה צבוע אדום) את הכותרת:

מתח גבוה – כוננות בירושלים

ולידיעה עצמה אשר התפרשה על עמודים 2 ו-3 ניתנה הכותרת:

עבודות חשאיות של רשות העתיקות מאיימות להבעיר אש בירושלים

אז היה מדובר בהבערה, היום בהצתה. אז היה מדובר בכוננות, היום בחשש. כמו היום, גם אז מדובר היה בפעילות של עמותת אלע"ד. לפני שנה – ניקוי תעלת ניקוז רומית הנמתחת מתחתית עיר דוד לכיוון הכותל המערבי. היום – בניית מרכז מבקרים חדש מעל אתר החפירות בחניון גבעתי אשר מצוי מול הכניסה הראשית של עיר דוד. לפני שנה אף הגדילו ב'מעריב' והוסיפו פרשנות של בן כספית אשר התריע כי בעקבות החפירה יחזרו על עצמן המהומות שהתרחשו בעקבות פתיחת מנהרת הכותל.

למותר לציין כי מהומות לא פרצו, אש לא בערה בירושלים והתעלה פתוחה כיום לציבור הרחב. ובכל זאת, כמו לא למד לקח, שוב מתעקש 'מעריב' להצית ולהדליק את ירושלים כמו נביא זעם זעוף.

נציין כי המקום בו מעוניינים לבנות מרכז מבקרים הינו שטח חפירות, לא שטח מגורים. לפני שהפך לאתר חפירות, חניון גבעתי היה – כשמו – חניון. אף בית לא נהרס ואף משפחה לא פונתה כשהחלו לחפור באתר. גם מהומות לא היו. בניית מרכז המבקרים באתר לא אמורה להשפיע לרעה על אף תושב מקומי, יהודי או ערבי.

אבל זה כנראה לא סנסציוני מספיק עבור עורכי 'מעריב', היחידים בכל הסיפור הזה שבכוח מנסים באמת להדליק את ירושלים.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות