משרד פרסום "מעריב"

"מעריב" לא מותיר מקום לספק לגבי עמדתו ביחס למחאת הדיור.

קלמן ליבסקינד טען בטורו ב"מעריב" בסוף השבוע (22.7.11) כי מחאת הדיור היא למעשה קמפיין עיתונאי. אין שום פרופורציה, כותב ליבסקינד, בין כמות המוחים לבין הכיסוי התקשורתי שהם מקבלים, במיוחד כשמשווים אותם למוחים ומפגינים אחרים מהשנים האחרונות.

ואז הגיע מוצאי שבת, ועימו הפגנה מרשימה של כ-20,000 איש אשר השמיטו את השטיח מתחת לתזה של ליבסקינד. הבוקר, ראיין אותו ירון דקל בתכניתו "הכל דיבורים" ברשת ב' וביקש ממנו פחות או יותר לאכול את הכובע.

אך יש לדייק בדברים. אם השאלה היא האם אלפי אנשים תומכים במאבק להוזלת מחירי הדיור, ובכלל במאבק של מעמד הביניים, יש להניח כי התשובה היא חיובית. אך אם השאלה היא האם העיתונות שימשה כפרסומאית של אותה חבורה נחושה בשדרות רוטשילד, במקום פשוט לדווח עליה, כפי שמוטל על העיתונות לעשות, מספיק לפתוח את עיתונו של ליבסקינד מאותו סופשבוע ולעיין בכותרות כדי לקבל תשובה.

בעמוד 5 של החדשות, נמרחו על פני עמוד שלם תמונות של אנשים שונים תחת הכותרת הענקית "פני המחאה". אין ציטוטים, אין ראיונות, אין כלום. סתם עמוד שלם של תמונות. לְמה האייטם הזה טוב? מה הערך העיתונאי שלו? לפחות ב"ידיעות אחרונות" (גם בעמודי החדשות) הפגישו בין אנשי האוהלים לבין הרופאים המתמחים אשר גם הם יצאו לרחובות השבוע. היה שם תוכן, היה מלל, היה איזה ניסיון לחבר בין המאבקים.

האם ייתכן כי "מעריב" ניסה למצוא כל סוג של סטריאוטיפ ישראלי (אשכנזי, מזרחי, גבר, אשה, צעיר, מבוגר, תל-אביבי, מהפריפריה, דתי, חילוני), על מנת לאפשר לקוראיו לזהות את עצמם עם מי מהמצולמים ולחוש "שייכים" למאבק?

טורו של בן כספית כבר לא הותיר מקום לספק. באותיות גדולות בכותרת המשנה הוא כתב:

משהו קורה ברוטשילד. המחאה מתפרצת. גם אם אתם לא צעירים, הרי יש לכם ילדים צעירים, ויש לכם מדינה. אז בואו במוצאי שבת להפגנה.

האם תפקידו של עיתון הוא לקרא לקוראיו להצטרף להפגנה כלשהי, מוצדקת ככל שתהיה? האם לא מדובר אכן בשירותי פרסום בחינם? ושאלה מחשידה יותר – מתוך שלל המחאות וההפגנות שהיו במקומותינו, מדוע זוכה דווקא זו לשירותי היח"צנות של "מעריב"?

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות