מתברר שהפלסטינים הם חסידי אומות העולם

חברת הקונגרס המוסלמית רשידה טליב טענה שאבותיה הפלסטיניים הקימו ליהודים מקלט מפני השואה. כלי התקשורת בעולם הזדרזו להעמיד את העובדות על דיוקן

חברת הקונגרס המוסלמית אמריקנית רשידה טליב, טענה השבוע שהיו אלה הפלסטינים שסיפקו ליהודים מקלט בטוח אחרי השואה, ונאלצו לשם כך לחוות זוועות על בשרם. כך אמרה השבוע בפודקאסט באתר Yahoo (סביב דקה 28):

There’s always kind of a calming feeling I tell folks when I think of the Holocaust, and the tragedy of the Holocaust, and the fact that it was my ancestors — Palestinians — who lost their land and some lost their lives, their livelihood, their human dignity, their existence in many ways, have been wiped out, and some people’s passports. And just all of it was in the name of trying to create a safe haven for Jews, post-the Holocaust, post-the tragedy and the horrific persecution of Jews across the world at that time. And I love the fact that it was my ancestors that provided that, right, in many ways. But they did it in a way that took their human dignity away and it was forced on them

ובעברית:

כאשר אני חושבת על השואה ועל הטרגדיה על השואה, העובדה שהיו אלו אבות אבותיי – הפלסטינים – שאיבדו את אדמתם, חייהם, פרנסתם וכבוד האדם שלהם, הקיום שלהם המונחים רבים,  נמחקו…  בשם הנסיון ליצור מקלט בטוח ליהודים, לאחר השואה… ואני אוהבת את העובדה שהיו אלו אבותיי שבמובנים רבים סיפקו זאת. אך הם עשו את זה בצורה שנטלה את כבוד האדם שלהם וזה נכפה עליהם

טליב היא אחת משתי הנשים המוסלמיות הראשונות שנבחרו לבית הנבחרים האמריקאי. היא תומכת BDS מובהקת ומתנגדת לפתרון שתי המדינות. באפריל השנה פרסמה טליב תמונות סלפי נלהבות עם שניים מחבריה וצירפה להן מילות תמיכה נלהבות: הראשונה זהרה בילו, מארגון "קייר" (CAIR) סן פרנסיסיקו התומכת בטרוריסטים הפועלים נגד ישראל וקוראת בגלוי להשמדת המדינה היהודית. השני, חסן שיבלי, נציג ארגון "קייר" (CAIR)  בפלורידה הידוע בעמדותיו האנטי-ישראליות ותומך בחיזבאללה וחמאס.

אלא שמאז דבריה של טליב בדבר הקשר בין הקרבת הפלסטינים למקלט הבטוח של היהודים לאחר השואה, רבו המבקרים ובודקי העובדות (Fact-Checkers) בתקשורת האמריקנית שמיהרו לסתור את דבריה ולספר את הסיפור האמיתי.

מגזין טאבלט היהודי-אמריקאי, הביא את סיפוריהם של שלושה ניצולי שואה, "נצר אחרון", שלאחר שעלו ארצה נטבחו בידי צבאות ערב במלחמת העצמאות: עטרה אברמסון, ניצולת אושוויץ שנפלה במערכה על גוש עציון, יעקב גולדווסר שכל משפחתו נספתה בשואה שנפל בשיירה לירושלים ואברהם אשר, שניצל בשואה הודות לעבודתו במפעל נקניקיות ונפל בקרב בקיבוץ יחיעם.

וכך מסתיים המאמר:

היו עוד 433 ניצולי שואה שנרצחו באכזריות על ידי פלסטינים וירדנים. הללו התנגדו באופן אלים ליצירת מקלט בטוח ליהודים במולדתם ההיסטורית והרוחנית. הניסיון לשכתב מחדש את חוויותיהם המתועדות היטב הוא מעשה ההופך אותם שוב לקורבנות, מעשה אנטישמי ובלתי נסלח.

מגיש ה-CNN ג'ון קינג ציין:

[טליב] התעלמה מכך שמנהיגים פלסטיניים בזמנו קשרו עצמם להיטלר ושמלחמה כוללת היתה דרכו של העולם הערבי להגיב להכרזת העצמאות הישראלית, היא לא יכולה לשכתב את ההיסטוריה".

אהרון דיוויד מילר, שהיה יועץ לשישה מזכירי מדינה אמריקנים  לענייני המשא המתן במזרח התיכון, הוסיף אף הוא באותו משדר כי המנהיגים הערבים שהאמינו שהכוחות הגרמניים יגיעו לאזור לאחר שהביסו את כוחות בעלות הברית בצפון אפריקה, שקלו להשמיד את כל היהודים באיזור.

במגזין "האטלנטיק" האמריקני פירסם ההיסטוריון בני מוריס רשימה ארוכה עובדתית היסטורית על מצבם של היהודים לאחר השואה, ואף הרחיב בעניין סיועו הישיר של חאג' אמין אל חוסייני לצבא הגרמני. חוסייני, שקרא בפומבי להרוג את היהודים, סייע לגנרליים פרו-נאצים בפתיחת מרד אנטי-בריטי בעיראק ב -1941 (שהוביל לפוגרום גדול נגד יהודי בגדאד, הפרהוד) ובגיוס מוסלמים לצבא הגרמני ולאס אס.

גם בניו יורק פוסט פרסמה העיתונאית להב חרקוב, טור שכולו הפרכת דבריה של טליב. חרקוב הציגה את סיפורו הרב אברהם שלמה זלמן צורף שהותקף על ידי ערבים ב-1851 על רקע לאומני. "צורף היה הראשון מבין רבים שנרצחו", היא כתבה, "ערבים טבחו יהודים בירושלים, חברון, צפת ומקומות רבים נוספים, עשרות שנים לפני הקמת מדינת ישראל".

חרקוב אף הדגישה את פגישתו של חאג' אמין אל חוסייני עם היטלר ואת הבטחתו של היטלר שלאחר כיבוש דרום קווקז, מטרתה היחידה של גרמניה תהיה להשמיד את היסוד היהודי המתגורר במרחב הערבי בחסות הבריטים.

וכך סיימה חרקוב את דבריה:  

טליב רומזת שהפלסטינים באופן כלשהו הם הקורבנות האמיתיים של השואה. רבים ממתנגדי היישות הישראלית עושים שימוש בטקטיקה הזו (וזו אף התמה העומדת במרכז עבודת הדוקטורט של נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס).

ומה לגבי רשידה טליב?

בציוץ בטוויטר היא טענה ש"דבריה הוצאו מהקשרם" , וש"האמת תמיד תנצח".

נקווה.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות