נחום ברנע פתי מאמין לכל דבר

אם אתה מנהיג פלסטיני ומחפש עיתונאי ישראלי לספר לו סיפורי מעשיות רצופי שקרים בהתאם לאינטרס התעמולתי שלך, נחום ברנע הוא האיש שלך

זאב טורף שנחום ברנע מלביש בעור כבש. נאסר אל קדווה (צילום:יוטיוב)

ביום שישי האחרון פרסם נחום ברנע שיחה שקיים עם המנהיג הפלסטיני הגולה ואחיינו של יאסר ערפאת – נאסר אל קדווה.

בשיחה מניח ברנע לאל קדווה לדבר בחלקת לשון על כך שצריך להתקדם לפתרון, וגם ש"לישראל יש דרישות ביטחוניות שצריך לטפל בהן".

ברנע לא מעלה בדעתו להתעניין איך מתיישבים הדיבורים האלה עם ההכרזות שלו רק לא מזמן לפיהן "ישראל היא האויב", וגם ש"אין לגעת בנשק של ההתנגדות בעזה. אין לגעת בו. קיומו משרת את האינטרס הלאומי שלנו".

אבל נתמקד בקביעה שקובע אל קדווה, אותה כמובן מקבל ברנע ללא עוררין, ולפיה:

לעובדה שאיראן נמנעה מהתערבות ישירה במלחמה, לא היא ולא הפרוקסים שלה, יש תוצאות. ההשפעה של איראן במרחב הפלסטיני ירדה במלחמה

בכך מנסה אל קדווה, בשפת נופת צופים השמורה לראיונות אצל עיתונאים ישראליים פתאים שיפרסמו מיד כל דבר הבל שישמעו ובלבד שהוא לטובת הפלסטינים ונגד ישראל, להציג את הפלסטינים כמי שמנותקים מאיראן ומבינים ש"לישראל יש דרישות ביטחוניות שצריך לטפל בהן".

אבל הוא משקר פעמיים. וברנע, כדרכו, בולע את שקריו בשקיקה ואץ רץ לפרסם אותם בעיתון בלי לחשוף אותם.

נחשוף אותם אנחנו.

לגבי השקר הראשון, לפיו "איראן נמנעה מהתערבות ישירה במלחמה, לא היא ולא הפרוקסים שלה".

נזכיר: איראן מעורבת במלחמה עד צוואר באמצעות הפרוקסים שלה.

לגבי חזית הדרום – דו"ח של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) קובע ששני הארגונים הנלחמים בישראל מדרום – חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני,הם שניהם פרוקסים מובהקים. לפי הדו"ח איראן מממנת אותם, מחמשת אותם, מאמנת אותם ומעניקה להם מטריה מדינית.

לגבי חזית הצפון – האם באמת יש צורך להסביר את האופן המובהק בו משמש חיזבאללה, המשתתף במלחמה באופן פעיל מראשיתה, כפרוקסי של איראן?

איך בכלל יכול עיתון התופס עצמו כמכובד, לפרסם טענה כה מדהימה בחוצפתה ובשקריותה בלי לסתור אותה מיד?

ולגבי השקר השני, לפיו "ההשפעה של איראן במרחב הפלסטיני ירדה במלחמה".

מטרת הטענה כאמור – ליצור מראית עין של בידול בין הפלסטינים לבין איראן, במטרה להציגם כמי שבוחרים בדרך של השלמה כלשהי עם קיומה של ישראל.

אבל הבידול הזה שקרי. ההיפך הוא הנכון.

מילא נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שהגדיר את איראן "מדינה שכנה ואחות", הרי גם אל קדווה עצמו התבטא באופן דומה באפריל ,2021 כשהתראיין לערוץ אל מיאדין, המזוהה עם החיזבאללה, ואמר בפירוש את ההיפך:

איראן אינה האויב של הפלסטינים, היא מרכיב מרכזי באזור, עלינו להתייחס אליה בהתאם לכך והיחסים שלנו איתה חייבים להתבסס על דו שיח חיובי ובונה

מדוע מחליט ברנע לראיין אותו?

ומדוע הוא מניח לו לשקר במצח נחושה לקוראי ידיעות אחרונות בלי לחשוף את שקריו?

ומדוע בוחר העיתון לפרסם את התעמולה האנטי ישראלית השקרית הזו?

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות