נחום ברנע: תא"ל חירם פוצץ אוניברסיטה בעזה "כי בא לו"

בעיתון שלו עצמו דווקא נכתב לגמרי אחרת

אוניברסיטת אל-אסראא בעזה, רגע לפני השמדתה. צילומסך מיוטיוב

כחלק מהסערה עקב נאומו השנוי במחלוקת של תא"ל דן גולדפוס, נחום ברנע הצטרף למוחים נגד הנאום. בטורו ב'ידיעות אחרונות' הוא טוען כי "האוגדונר איבד שליטה" וכי הנאום שלו "הוא לא פחות משערורייה", ומוסיף:

עם כל הכבוד לרחשי ליבו של קצין מוערך, הלחימה בעזה לא נתנה לו זכות ולא סמכות להביע עמדה בסוגיות פוליטיות. תת־אלוף דן גולדפוס לא שונה בהרבה מתת־אלוף ברק חירם, שהרס אוניברסיטה בעזה כי בא לו להרוס אוניברסיטה

נעזוב לרגע את הביקורת של ברנע על גולדפוס, ונפנה לשקר שהוא השחיל נגד תא"ל ברק חירם, כאילו הוא הרס אוניברסיטה "כי בא לו". פה כבר אין מדובר בטענה לחריגה מסמכות אלא סכנה של ממש: אוגדונר בצה"ל שפשוט בא לו לפוצץ דברים והוא פועל בהתאם.

אך האם אכן פיצוץ אוניברסיטת אל-אסראא שבעזה בידי אוגדתו של תא"ל חירם, נעשה כי "בא לו"? כך נכתב על המקרה ב'ידיעות אחרונות', אותו עיתון שנחום ברנע כותב בו:

תא"ל חירם הורה לפוצץ את אוניברסיטת אל-אסראא שבאזור העיר עזה, כי לפי הממצאים היו במתחם מחבלים ופירי מנהרות.

כלומר, האוניברסיטה היוותה תשתית טרור לכל דבר ועניין. לדברי המג"ד שלחם בגזרה וקיבל מחירם את ההוראה לפוצץ את המבנה, אף הם בקבוצת 'ידיעות אחרונות', האוניברסיטה הושמדה משום ש:

זה מקום שהיה בו אויב, הייתה בו תשתית והיה ממנו איום מאוד ברור. במלחמה – תפקידנו להשמיד אותם. זו אוניברסיטה? זה לא היה נראה כך. החומרים שהיו שם לא היו חומרי לימוד, ואני אומר את זה בלשון עדינה

ועוד נכתב שם על ההערה הפיקודית שקיבל חירם:

ההערה ניתנה לו מכיוון שהחליט על כך על דעת עצמו ולא העביר זאת בצינורות המקובלים – כלומר לא מסר על כך תחילה לאלוף הפיקוד

אף אחד לא העיר לחירם על שהרס אוניברסיטה "כי בא לו". אז למה נחום ברנע טוען שכן? האם הוא אינו סומך על העיתון שלו, או שהשמצות חסרות בסיס הפכו זה מכבר ללחם חוקו?

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות