נתקעת בלי עובדות? השתמש בסיסמא

 

מאד פשוט להפריח סיסמאות לאוויר, במיוחד אם הם נשמעים טוב וכמעט בלתי אפשריים להפרכה למי שאינו מצוי בפרטים.

זה בדיוק מה שעשה יצחק לאור בטור שפרסם בעיתון "הארץ" ("11 שנים למות השמאל" ,18.9.11) בו האשים את מדינת ישראל והשמאל הציוני בבניית מה שהוא מכנה "הפרויקט הקולוניאלי הגדול בעולם".

כך כתב:

עד אוקטובר 2000 הפרה ישראל את הסכמי אוסלו כאשר המשיכה להתנחל, לבנות כבישים עוקפים ולעבות את ההתנחלויות.

כאמור, לאור מפריח סיסמאות חבוטות מבלי לתת לעובדות לבלבל אותו. זאת מכיוון שבשום מקום בהסכמי אוסלו לא נכתב שישראל צריכה להפסיק לבנות או לעבות התנחלויות ולבנות כבישים עוקפים. אנו מזמינים את לאור או מי מעורכי 'הארץ' להוכיח לנו כי אנו טועים ולהביא את הסעיף הרלוונטי מהסכמי אוסלו, אולם זו תהיה משימה קשה מכיוון שאין סעיף כזה. הקוראים הרבים שמן הסתם לא מודעים לעובדה הזאת זוכים למנה נוספת של מידע שקרי כחלק מאסכולת "ישראל תמיד אשמה".

במסגרת אותה אסכולה, הוסיף לאור טענות נוספות כנגד מדינת ישראל בנוגע למהומות שהחלו בשנת 2000:

ההנהגה [הישראלית] סחפה את הישראלים להאמין שהפלסטינים הכריזו מלחמה, אף שבעין פשוטה אפשר היה לראות את ההיפך […]

אף אדם הסוקר היום את האירועים אינו מתייחס עוד ברצינות למה שנאמר לנו: "הם רצו מלחמה". הם לא רצו מלחמה. הם רצו מדינה ולא חשבו לוותר.

לאור חוזר בדבריו על פרדיגמה שנשחקה מרוב שימוש לפיה ההתפרעויות האלימות ופיגועי הטרור שזכו לכינוי "אינתיפאדת אל-אקצא" פרצו בתגובה להתנהגותה ומעשיה של ישראל, או במילים אחרות "ישראל אשמה בכל". למרות שגישת ההלקאה העצמית זוכה לפרסום פעם אחר פעם, 'פרספקטיבה' חוזרת ומדגישה כי העובדות הנתמכות על ידי ציטוטים, התבטאויות ומעשים של הפלסטינים עצמם, מוכיחות שמלחמת הטרור שהחלה בשנת 2000 תוכננה מראש ללא קשר למדיניות זו או אחרת של מדינת ישראל. 

בין הציטוטים הרבים שהבאנו בעבר נמצא נאום מראשית 2001 של שר התקשורת של הרשות הפלסטינית, עימאד אל-פלוג'י, במחנה הפליטים עין אל-חילווה שבלבנון, שם הוא אמר בין השאר את הדברים הבאים:

כל מי שחושב שהאינתיפאדה פרצה בגלל ביקורו של שרון המתועב במסגד אל-אקצא טועה, גם אם הביקור הזה היה הקש ששבר את גבם של הפלסטינים. האינתיפאדה הזו תוכננה מראש, מאז שובו של הנשיא ערפאת מהמו"מ בקמפ-דייויד.

 

אך למרות ההוכחות הרבות, לאור ודומיו ממשיכים לצייר את ישראל כאשמה התמידית.

בטורו, יצחק לאור מטיל אחריות בלעדית על ישראל ובעצם מאשים אותה באלימות המופעלת כלפיה. במקום לבדוק את העובדות הוא העדיף להשתמש בסיסמאות כמו האמירה שישראל הפרה את הסכמי אוסלו, ובכך גם להטעות את קוראי 'הארץ' וגם לתת נשק נוסף לפעילי הדה-לגיטימציה בהתקפותיהם על ישראל.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות