עיתון 'פרבדה': "ישראל מזריקה וירוסים מסוכנים לאסירים פלסטיניים"

שוב עלילת דם, הפעם מתוצרת רוסיה, כנגד מדינת ישראל. מי המקור ומה האינטרסים? וחשוב לא פחות – מהי מידת הנזק הצפוי לישראל בעקבות הפרסום חסר האחרויות?

שוב עלילת דם, הפעם מתוצרת רוסיה, כנגד מדינת ישראל. מי המקור ומה האינטרסים? וחשוב לא פחות – מהי מידת הנזק הצפוי לישראל בעקבות הפרסום חסר האחרויות?

                                                               עלילת דם לדוגמא מהעיתונות הערבית

עלילת דם תוצרת 2013? העיתון הרוסי 'פרבדה' מדווח (19.4.13) כי "ישראל מזריקה וירוסים מסוכנים לאסירים פלסטיניים". המקור לדיווח הוא אסירה לשעבר בשם רניה א-סאקה, אשר "חשפה" כי אסירים פלסטינים רבים הסובלים, לטענתה, ממחלות כרוניות כמו סרטן בשלפוחית השתן והפרעות בכבד, מקבלים זריקות של וירוסים מסוכנים לפני שחרורם, על ידי "המשטר" הישראלי.

בהמשך מספר העיתון כי "רוב האסירים מתים לאחר שחרורם מבתי כלא ישראליים". על מנת להרחיב את טענותיה של א-סאקה, נכתב בידיעה כי:

באופן מחשיד, מספר גבוה של אסירים פלסטיניים סובלים ממחלות חשוכות מרפא או נכויות קבועות כתוצאה מהמצב הקריטי ממנו הם סובלים בבתי הכלא בידי המשטר הישראלי. לאחרונה, המכון לסולידריות בינלאומית לזכויות אדם הזהיר כי המשטר הישראלי משתמש ומנצל אסירים פלסטיניים למטרת ניסויים בתרופות החדשות שלו, בניגוד לעקרונות רפואיים ומוסריים בינלאומיים.

העיתון הרוסי מציג את הטענה של א-סאקה כעובדה גמורה למרות שזולת טענותיה, הוא לא מספק כל הוכחה לדבר. כמו כן, הוא לא מבקש תגובה משום גורם ישראלי לגבי טענותיה של הפלסטינית. לבסוף, מתבל העיתון את הטענות הבלתי מוכחות עם עובדות אמיתיות:

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, אשר הביע דאגה עמוקה לגבי מה שהגדיר כ"מצב ההולך ומחמיר" של אסירים פלסטיניים השובתים רעב בבתי כלא ישראליים, הפציר כי יש למצוא פתרון ללא דיחוי.

מזכ"ל האו"ם באמת הביע דאגה עמוקה לשובתי הרעב, אבל ללא שום קשר לטענות ההזויות של האסירה לשעבר. כך, באמצעות התבססות על טענה של אשה אחת, ללא כל הוכחה וללא שום תגובה ישראלית, ובאמצעות שילוב של ציטוטים אמיתיים, יצר העיתון הרוסי עלילת דם מושלמת.

אמנם 'פרבדה', אשר שימש כשופר התעמולה של המשטר הקומוניסטי עד לקריסתו ב-1991, הדרדר וצמצם באופן דרמטי את מספר קוראיו, אולם אין לזלזל בעלילת הדם הנ"ל. עיתון שוודי – לא יותר גדול ולא יותר חשוב מ'פרבדה' – יצר נזק עצום בדעת הקהל כלפי ישראל כאשר פרסם ב-2009 עלילת דם משלו, על פיה ישראל קוצרת איברים של אסירים פלסטיניים. העלילה השוודית חצתה גבולות והגיעה לכל קצוות תבל עד כי אפילו עיתון הגארדיאן הבריטי פרסם כותרת שקרית על פיה "ישראל מודה כי קצרה איברים של פלסטינים". כעבור זמן קצר נאלץ העיתון להתנצל, לתקן ולשנות את הכותרת, אולם לכותרת השקרית כבר נהיו חיים משלה והיא מצוטטת במרשתת 79,400 פעמים על פי גוגל:

עד היום, אגב, יש מי שמעלה את הטענה כי ישראל קוצרת איברים של פלסטינים, כולל בכירים ברשות הפלסטינית.

באופן דומה, הכותרת של 'פרבדה' מצוטטת בוריאציות שונות כבר למעלה מ-46,000 פעם:

במקרה הנוכחי אנו מצויים בסך הכל שלשה ימים לאחר הפרסום המקורי. ניתן להניח כי המספרים עוד יעלו.

ולסיום, חשוב לציין כי רניה א-סאקה – אשר נעצרה בעקבות דקירה של חייל צה"ל במחסום קלנדיה ושוחררה מוקדם בגלל מצבה הרפואי –  התראיינה כבר לפני כחודשיים באתר פלסטיני, שם פירטה את תחלואיה, אולם לא הזכירה אפילו במילה אחת את טענת זריקת הוירוסים. היא בעיקר דיברה על כך שלמרות שעליה לעבור טיפולים רפואיים רבים, הרשות הפלסטינית והחמאס מסרבים לתמוך בה כלכלית. בראיון אחר, היא סיפרה כי עליה לעבור טיפול מיוחד באיטליה וכי אין לה מימון או תמיכה מהרשות הפלסטינית. שוב, היא לא הזכירה את עניין הזריקות. לפתע, לפני מספר ימים, פורסם באתר של החמאס כי הפלא ופלא, א-סאקה מצאה מימון לנסיעה לאיטליה (אלא שאין לה מספיק כסף להוצאות מחיה). הבלוגר Elder of Zion תוהה אם יש קשר בין ה"חשיפה" שלה לגבי הזרקת הוירוסים, לבין העובדה שפתאם יש לה כסף לטוס לחו"ל. האם היא הבינה סוף סוף, כי הדרך הבטוחה ביותר להשיג מימון (ותשומת לב) היא לא על ידי התבכיינות לרשות הפלסטינית, אלא על ידי הטחת האשמות קשות ב"משטר הישראלי"?

כך או אחרת, הזיות של מחבלת פלסטינית ועיתונאות ברמה הכי ירודה שיש השתלבו יחדיו ויצרו פרק נוסף במלחמת התעמולה האינסופית נגד מדינת ישראל.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות