עיתונאית אנטישמית תומכת טרור נוספת פוטרה מרשת פראנס 24

הדבר התגלה לאחרונה, במהלך דיון בפרלמנט הצרפתי שהתקיים לאחר חשיפת CAMERA, עמותת האם של 'פרספקטיבה'

כתבת שניה פוטרה מתפקידה במחלקה הערבית של רשת פראנס 24. זאת לאחר שארגון ביקורת התקשורת CAMERA, עמותת האם של 'פרספקטיבה', חשף בחודש מרץ כי כמה עיתונאים המועסקים על ידי הרשת הצרפתית הביעו תמיכה בטרור ובאנטישמיות בחשבונות הרשת החברתית שלהם בשפה הערבית.

במהלך דיון שאלות פרלמנטרי סוער ב-18 ליולי, חברי הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב וקרולין ידן עימתו את France Médias Monde, חברת האם של פראנס 24, עם הממצאים המטרידים של חקירת המחלקה הערבית של CAMERA.

מנכ"לית France Médias Monde, מארי-כריסטין סרגוסה השיבה לחקירה הפרלמנטרית בטענה ששלושה עיתונאים בשפה הערבית – ליילה עודה, שאריף ביבי ודינה אבי-סאאב – התבקשו לחתום על הקוד האתי של החברה.

הקוד האתי קובע כי על העיתונאים לדחות "כל הסתה לביצוע פשע, לאלימות, שנאה, גזענות, אנטישמיות, מיזוגניה, הומופוביה, שנאת זרים ואת כל הצורות של אפליה, אי-סובלנות ודעות קדומות".

עודה וביבי חתמו על המסמך. אולם אבי-סאאב סירבה לחתום, מה שהוביל לפיטוריה מן החברה, לפי עדותה של סרגוסה.

באופן מוזר, אבי-סאאב עודנה מציגה את עצמה כעובדת של פראנס 24 ברשתות לינקדאין, טוויטר ופייסבוק. זו אחריותה של רשת פראנס 24 להבטיח שהיא תסיר את הייחוס הכוזב מחשבונותיה הפרטיים, לטענת CAMERA.

סירובה של אבי-סאאב לחתום על הקוד האתי מדגים כי היא עומדת מאחורי הפרסומים שלה ברשתות החברתיות, בהן היא היללה התקפות רקטות על האוכלוסייה האזרחית בישראל ושיבחה פשעי מלחמה עם התגית "התנגדות".

בפוסטים שלה היא גם האדירה את הטרוריסט עומר אבו לילה כ"שאהיד", והשוותה את ההפצצה הישראלית של גורדי שחקים ריקים בעזה (תושביהם התפנו לאחר שקיבלו התראה מצה"ל) להתקפות הטרור של ה-11 בספטמבר בארצות הברית. באחד מפרסומיה בפייסבוק, אבי סאאב אמרה כי היא "מקווה" שישראל "תושמד".

פיטוריה של אבי-סאאב מרשת החדשות הצרפתית הופכים אותה לעובדת השנייה שפוטרה משם כתוצאה של חשיפת CAMERA. בחודש מרץ, פראנס 24 פיטרה את העיתונאי הלבנוני ג'ואל מארון מכיוון שבין השאר, הוא הביע הערצה לאדולף היטלר ותמיכה ברצח אזרחים יהודים.

מנכ"לית France Médias Monde אמרה שהכתבת בירושלים לילה עודה השתתפה בסמינר הכשרה ב-3 ביוני, בו היא עברה הדרכה אודות "ההבדל בין עיתונאות לאקטיביזם".

"בעוד אנו מלאי הערכה שפראנס 24 פיטרה את שני העיתונאים, אנו מטילים ספק בכך שמישהי כמו עודה יכולה להשתנות לטובה באמצעות חתימה על קוד אתי או השתתפות בהכשרה אודות עניינים רגישים", אמרה אנדריאה לוין, מנכ"לית CAMRA.

לוין הצביעה על כך ששלושה שבועות לאחר שעודה השתתפה בהדרכה, עודה התייחסה למותו של טרוריסט כ"עלייה השמימה" לגן עדן, ציוץ אותו היא מחקה רק לאחר ש-CAMERA תרגמה והתריעה עליו.

"אנו רואים כי העיתונאים במחלקה הערבית של פראנס 24 אוחזים בדעות אנטישמיות נלהבות ובהשקפות פוליטיות קיצוניות המושרשות באופן עמוק", לוין אמרה. "בניגוד למה שעשויה לחשוב הנהגת פראנס 24, התמיכה של עודה בטרור ובאנטישמיות היא איננה 'אקטיביזם' פוליטי רגיל, ואין זה סביר להניח כי ניתן לפוגג אותה באמצעות דרישה ממנה להישמע לסטנדרטים אתיים מקצועיים".

"נראה כי פראנס 24 מודעת לכך שישנה בעיה חמורה שיש לתת עליה את הדעת", הוסיפה לוין. "זה חשוב. אנו מקווים שהנהגת הרשת תבין את מלוא ההשלכות – שהימצאותם של פעילים אנטישמיים במחלקה הערבית של הרשת תערער את יושרתה של הרשת כולה – כפי שאנטישמיות עושה לעתים קרובות כל כך, כשלא מגנים אותה ונאבקים בה".

בדיון פרלמנטרי נפרד שהתקיים בשבוע שעבר, חבר הפרלמנט חביב ציטט ממצאים מחשיפת המחלקה הערבית של CAMRA ותהה אודות היעדר התגובה מצידה של הממשלה, בהינתן שמשכורות העיתונאים מפיצי השנאה ממומנות על ידי משלמי המיסים הצרפתים.

המאמר פורסם לראשונה באנגלית באתר CAMERA. תרגם לעברית: שלומי בן מאיר.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות