עכשיו רק חסר שיבוא החתן

איך קורה שבבית הלבן מתקיים דיון על רצועת עזה בלי אף נציג פלסטיני? מהכותרת והידיעה ב'הארץ' ניתן היה לחשוב שמישהו החליט להתעלם ממושא הדיון. בעקבות פנייתנו הידיעה תוקנה

"הבית הלבן יקיים דיון מיוחד במצב ברצועת עזה, בלי נציג פלסטיני", נכתב בכותרת ב'הארץ' (12.3.2018)

 

בכותרת המשנה הוזכרו המשתתפים בפגישה: הנציג האמריקאי ג'ארד קושנר והנציג הישראלי האלוף יואב (פולי) מרדכי.

על פניו, מדובר בעניין תמוה למדי. האם לא שכחו להזמין מישהו לדיון המיוחד? כיצד מקיימים דיון ברצועת עזה ללא נציג פלסטיני?

בירור קצר מעלה שהפלסטינים הוזמנו גם הוזמנו. אז מה קרה?

ב-10 למרץ הודיע חבר הוועד הפועל של אש"ף, אחמד מג'דלאני שהרשות הפלסטינית דחתה את הזמנת ארצות הברית להששתף בדיון בנוגע למצב הכלכלי ברצועת עזה.

ב-Times of Israel  דיווחו בהרחבה על דבריו של מג'דלאני לרדיו "קול פלסטין" ועל נימוקו לדחייה:

בשיחה עם רדיו קול פלסטין, האשים חבר הוועד הפועל של אש"ף, אחמד מג'דלאני, את ארה"ב בניסיון להחליש את הרשות הפלסטינית ואמר כי אין צורך בדיון כי עזה היא "סוגיה פוליטית ולא הומניטארית".

"ארצות הברית יודעת היטב שהסיבה לטרגדיה של רצועת עזה היא המצור הישראלי הבלתי צודק, ומה שנדרש הוא טיפול פוליטי בסוגיה זו", טען.

מג'דלאני אמר ל"קול פלסטין" כי פגישת הבית הלבן בנוגע לרצועה… היא חלק ממאמציה הרחבים של וושינגטון לבודד את רצועת עזה מהגדה המערבית "ולחסל את הפרויקט הלאומי הפלסטיני".

בתקשורת הישראלית דווקא דווח על החרמת הדיון על ידי הפלסטינים, כך גם בידיעה נפרדת ב'הארץ'.

אז מדוע הדבר נשמט מהידיעה בדבר קיום הדיון?

בעקבות פנייתנו ל'הארץ' נוספה לידיעה הפסקה הבאה, שמבהירה את הענין:

ברשות הפלסטינית מסרו אתמול כי אין בכוונתם לשלוח נציגים לדיון בבית הלבן. חבר הוועד הפועל של אש"ף, אחמד מגדלאני, אמר ל"הארץ" כי מדובר בניסיון כושל של האמריקאים להציג את סוגיית עזה כעניין הומניטארי ולהתעלם מהמשך המצור ומהקשר בין המצב ברצועה לבין העברת השגרירות האמריקאית לירושלים וההכרה בה כבירת ישראל. "ההנהגה הפלסטינית עומדת על ההחלטה לנתק קשר עם הממשל מאז הצהרת טראמפ, וזה יימשך כל עוד אין שינוי בעמדה ביחס לירושלים ופתרון שתי המדינות", אמר מגדלאני.

גם בידיעת ההמשך שפורסמה לאחר פנייתנו בדבר הידיעה החסרה, הוזכרה ההחרמה הנעלמה בכותרת:

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. עקרונית כדאי שיבוא הערבים לפגשה חשובה לשיפור מצבם,
    מעשית עדיף שלא כי עזה לא ממש מעניינת אותם, ומצב ה"אזרחים" הפלסטינים בכלל. לא מזיז להם אלא אם זה פוגע בישראל כי אז אפשר ליצעוק אם המצב ישתפר לא יהי את מי להאשים.

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות