על ראש הגנב עודה בשאראת בוער הכובע בשאראת לועג לישראלים – מרוב שאתם אוטומטיים, הייתם מאשימים את הפלסטינים גם ברעידת אדמה וגם במבול. רגע, זה לא מזכיר לכם משהו? גדעון שביב | 28.11.16 | שתף צייץ שתף שלח לחבר הדפס עודה בשאראת קובל (בצדק!) על האשמת ערבים בהצתות ללא הוכחות, במאמר אירוני שפרסם ב'הארץ', (היהודים לא הרעילו בארות, זה סופי!, 28.11). עד כאן אין טענות. אבל לפסקה הבאה, בה בשאראת מסביר שהיהודים מאשימים אוטומטית את הערבים מתוך נקיפות מצפון על היותם הצד הפוגע בסכסוך, בכל זאת רצינו להגיב. כך בשאראת: אם אתה חש עמוק בפנים, למרות פני הקורבן שאתה עוטה על עצמך, שאתה פוגע בשכנך, הרי גם אם תתרחש רעידת אדמה, תאשים אותו שהוא שיחק בזדון באיזה כפתור תת קרקעי, ואם יהיה מבול משמים, שיסגור את כבישי המדינה, תאמר שהוא השאיר בכוונה את הברז במרומים פתוח. אכן, "על ראש הגנב בוער הכובע". דווקא הסיפורים על רעידות אדמה ומבולים, מר בשאראת, נשמעחם לנו מוכרים. למשל הסיפור הנ"ל שפורסם בממר"י בשנת 2011, על טענות של נציג עמותה פלסטינית, לפיה "ישראל מתכננת להרוס את מסגד אל אקצה באמצעות רעידת אדמה מלאכותית": או בשנת 2013, מפי שר הדתות של החמאס: זה לעניין רעידות האדמה. ומה באשר "להשאיר בכוונה את הברז במרומים פתוח"? גם כאן נזכרנו איך רק לפני שנתיים האשימו הפלסטינים את ישראל שפתחה סכר בדרום כדי להציף את עזה, סיפור שפורסם גם בארץ וגם בחו"ל, עד ש'פרספקטיבה' ו-'קאמרה' הזכירה לעולם כי אין סכרים ישראלים סביב עזה:
להאשים ערבים בהצתות האופן אוטומטי זה לא בסדר, אבל כשיש כל כך הרבה ראיות נסיבתיות (ריבוי שריפות באיזורים שונים, מוקדים שפורצים בו זמנית במספר מקומות, קירבה ליישובים יהודיים ופחות ליישובים ערביים…) אז ההאשמה היא לא מאוד קלושה. מעניין איך הגיב עודה לשריפת משרדי בצלם… הגב