עמוס הראל ממציא ספקות וחולשה

לטענת עמוס הראל ב'הארץ', הכוחות בעזה שחוקים מנטלית והציבור בישראל נחלש בתמיכתו במלחמה ומתכרסם בספקות. המציאות, כרגיל, אחרת  

בתמונה: ספקות וחולשה (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

ביום שישי קבע עמוס הראל, הפרשן הצבאי של 'הארץ', שישראל הולכת ונחלשת במלחמה, הן בחזית והן בעורף. ובלשונו:

יש משקל רב לדעת הקהל הישראלית. חלקה מושפע לרעה מן האבדות המתרבות, ולאט־לאט מתפעל פחות מההישגים הנערמים, גם אם דובר צה"ל מדווח בהתלהבות על עוד מבצע מקומי של צוות קרב חטיבתי כזה או אחר. לכך מתווספים קשיים: הצורך לשמר חימוש רב לאפשרות של התפתחות מלחמה אינטנסיבית עם חיזבאללה בצפון; העומס הממושך, הכבד והחריג על מערך המילואים; הנטל הממשי על המשק; שחיקה מנטאלית בקרב הלוחמים ברצועה; והספקות המתחזקים בציבור.

אלא שמה שהראל מציג כעובדה, אינו אלא התרשמות אישית. הנתונים הידועים, כלומר המציאות, מראים תמונה הפוכה.

לגבי ה"שחיקה המנטאלית" של הלוחמים בחזית איננו מכירים נתונים התומכים בגרסתו של הראל.

יתכן שכך התרשם, אבל התרשמות אישית זו עומדת בניגוד גמור להתרשמויותיהם של כל העיתונאים הישראלים שהתלוו לכוחות המתמרנים ברצועה, כולל בסוף השבוע האחרון בעיתונו 'הארץ'. כולם מדווחים על ההיפך הגמור מ"שחיקה מנטאלית", כלומר על מוטיבציה גבוהה להמשך הלחימה.

לגבי הקושי בדבר הצורך לשמר חימוש רב לאפשרות של מלחמה בצפון, גם כאן, הדיווחים הרשמיים מראים דווקא על ההיפך: הזרמת חימושים יציבה מאמריקה, עקיפת הליכים ביורוקרטיים כדי לזרז את העברת התחמושת והבטחה של הנשיא ביידן שאמריקה תעזור לישראל בכל הדרוש לה כדי לנצח במלחמה.

הראל מתאר את העורף כהולך ונחלש: "הספקות המתחזקים בציבור", ה"מושפע לרעה מהאבדות המצטברות" "מתפעל פחות מההישגים".

ובכן, כאן כבר יש כמה וכמה נתונים שנאספו בסקרי דעת קהל מהימים והשבועות האחרונים, והם מציגים תמונה הפוכה:

לפי סקר המכון למדיניות העם היהודי רוב עצום וסוחף (78%) מהישראלים משוכנע שישראל תנצח את המלחמה

לפי סקר המכון לדמוקרטיה שיא של 20 שנה בתחושת השייכות של אזרחי ישראל למדינה, כמו גם אי הסכמה רווחת להפסיק את הלחימה תמורת שחרור החטופים.

גם סקר 'פגוש את העיתונות', מתאר התחזקות סנטימנט הפוך לזה שאותו מתאר עמוס הראל.

לפי הסקר, 36% מכלל המדגם מעיד על עצמו שנעשה ימני יותר בעקבות המלחמה (לעומת 6% שנעשו שמאלנים יותר), כמעט מחצית הציבור (44%) רוצה לחדש התיישבות יהודית ברצועה לעומת קצת יותר משליש (36%) המתנגד לכך, ורק 10% מהישראלים מעוניין במהלך המדיני המשלים אותו דורש 'הארץ', לפיו הרשות הפלסטינית תשלוט ברצועה לאחר המלחמה.

היתכן שאת נתוניו לא אסף עמוס הראל בקרב החיילים בחזית או בקרב העורף הישראלי, אלא במסדרונות מערכת 'הארץ'?

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות