"רק מפני שהוא פלסטיני"

מאמר שפורסם ב'הארץ' תוקף את ישראל בבוטות קיצונית, בעקבות פרסום תיעוד חקירת ילד פלסטיני. פרט אחד קטן לא נמצא מספיק חשוב להיכלל במאמר, והוא מיהו אותו ילד ומדוע נחקר

 

לב מי לא נשבר מרחמים ונפש מי לא התכווצה מבושה וממבוכה, למקרא מאמרו של זוהיר אנדראוס ב'הארץ' (אני יודע מה זו חקירה ישראלית, 19.11).

המאמר מביע את זעזועו העמוק של אנדראוס, מסרטון "מצמרר ובלתי אנושי" בו נראית חקירת ילד בן 13 בידי השב"כ, "רק מפני שהוא פלסטיני". הסרטון ה"מקומם" מתעד "התעללות נפשית", (הכוונה להרמות קול מצד החוקר על הילד, היושב על כיסא מולו. אין מגע פיזי). הילד הנחקר "מנסה להתגונן בלא הצלחה", ו"קרוב לוודאי נגרם (לו) נזק בלתי הפיך", כתוצאה מ"התנהגותו הברוטלית של החוקר".

"רגשות הנקמה", מזהיר אנדראוס, "ילוו אותו (את הילד) עוד שנים רבות, כי הוא בסך הכל ילד".

"קשה לאדם, כל אדם, שלא לחוש סולידריות עם הילד", מסכם אנדראוס וקובע שהחקירה המתועדת היא "תבוסה מוחלטת לחברה הישראלית, המתהדרת בהיותה דמוקרטית."

קרוב לארבע מאות מילה מכיל ה'אני מאשים' של אנדראוס, אותו הדפיס 'הארץ' כלשונו, ורק פרט אחד קטן לא מוזכר, אף לא במילה אחת ולא ברמז קל שבקלים, והוא מיהו אותו ילד. ואם 'הארץ' נמנעים מלהזכיר פרט זה, נשלים אנו לקוראי העיתון את התמונה:

הילד בחדר החקירות לא יושב שם "רק מפני שהוא פלסטיני", אלא מפני שביצע את פיגוע הדקירות בפסגת זאב, במהלכו נדקרו שני ישראלים כמעט למוות. אחד מהם, ילד בן 13 שרכב על אופניו, התנדנד ימים ארוכים בין חיים ומוות, כתוצאה מהדקירות שספג. החוקר צועק על הילד מפני שהוא מיתמם בטענה שאינו זוכר את מה שאירע, בעוד מצלמות האבטחה מציגות אותו רץ ברחוב בסכין שלופה, תר אחר קורבנו. בהמשך החקירה הודה הילד במעשיו.

עורכי מדור הדעות של 'הארץ' נמנעו מלהגיב

 

 

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. אני רואה שלקחתם את השם "השומר" ו"Alexander Zaid" כדי להונות את הציבור. אתה הרי בטוח שאין זכות קיום לישראל וליהודים, וש"הערבים מופלים כי הם ערבים". שאלה, למה אתה "סובל" פה? אה אתה עובד ב'תעשיית השלום'. יפה, תקדם את הפיגועים (בצדם תוספת שכר) כי בעתיד הנראה לא יהיה למממנים שלך כסף מיותר והעסק שלך יתפרק.

    • כמו שאתה רואה , החברים הפשיסטים שלך מחקו לי את התגובה, ובכך הוכיחו אותה כנכונה.

      אתה ופשיסטים שכמותך מסמנים את סוף הפרויקט הציוני:

      או שתהפכו את המדינה לדו לאומית ואז ישראל תפסיק להיות הבית הלאומי של העם היהודי
      או שתהפכו אותה למדינת אפרטהייד ואז היא תפסיק להיות דמוקרטיה ליברלית כפי שמנהיגי הציונות שאפו ליצור.

      אז מי שבוגד בחלום הצויני – זה אתה והחברים הפשיסטיים שלך מלה-פמיליה, שהרצל , כצנלסון, וז'בוטינסקי היו מעיפים אתכם מכל המדרגות.

      • אני שמאל קלסי ממשפחת שמאל וותיקה, מפא"י, ואני בטוח שאתה שונא את מפא"י כי שמאל אתה לא. מה שעוללתם לשמאל זה נורא, אין שום קשר ביניכם לשמאל. וכי בלי השטחים אתה מוכן שישראל תתקיים? השטחים הם תירוץ טוב. תביעתכם למדינת כול אזרחיה, כלומר מדינה ערבית במקום ישראל זה פשיזם. אולי אינך מבין ש'כול אזרחיה' זה ערבית, אולי כן. אין לי עניין, סליחה, בבעיותיך הפסיכולוגיות. אתם מציגים את מייסדיי המדינה כמו בסרט אימה הכי ירוד.

  2. יש להוסיף עובדה נוספת:
    הילד לא הוכה, ולא עונה. האפרוח הזה בסך הכל חטף קצת צעקות.
    עיתון הארץ, בפרט מדור הדעות שלו הפך להיות משכן קבע לעיתונאים אנטי ישראלים בכל הגדרה אפשרית. חלקם, פליטי אתרים אחרים, בהם הם נחשבו כסמנים קיצוניים.
    בעיתון הארץ הם הופכים להיות הקו המרכזי.

  3. מדור הדעות של "הארץ" הוא אסופת השקרים הגדולה ביותר בתקשורת הישראלית. זה רעל שמטופטף לאט לאט לתוך המוח הנאיבי של הקוראים. תמשיכו את העבודה הטובה שלכם כדי לחשוף זאת!

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות