שהם סמיט מציגה: שקרים שסיפרתי לבתי

שהם סמית מתוסכלת מהכעס של בתה על רצח בת שבע נגרי ז"ל. כדי לשכנע אותה שהטרור מוצדק, היא משקרת, פעמיים, לה ולכל קוראי 'הארץ'

בתמונה: "נער חמוד שנרצח על ידי צה"ל אחרי שלא עשה רע לאיש" (מתוך הודעת האבל של ארגון הג'יהאד האסלאמי על מותו של המחבל עותמן אבו חרג')

ביום שישי האחרון ביטא 'הארץ' אהדה ברורה כלפי הטרור הפלסטיני.

שיערב ויבושם למי שאוהד את הטרור הפלסטיני, אבל אם הוא נשען על עובדות לא נכונות, ראוי להעמיד דברים על דיוקם.

שהם סמית, כותבת בתסכול ב'הארץ על שיחה עם בתה. היא מתוסכלת מכך שלאחר הוצאתה להורג של בת שבע נגרי ז"ל לעיני בתה בת השש, מגלה בתה עוינות כלפי הטרור הפלסטיני.

זה קשה לסמית, ובמאמרה היא מנסה למרוח את בתה בשקר יסודי כדי להצדיק את הטרור:

"את מבינה", אני מנסה בפעם האלף, "שהפיגוע הזה לא היה מתרחש אם ישראלים לא היו מתעקשים לגור בשטחים ולהסתובב בהם? שאנשים שחיים תחת שלטון צבאי, בלי זכויות אדם, שכל יום הורגים בהם, שאין להם שום עתיד, בסוף, מרוב ייאוש ותסכול, לוקחים רובה והורגים מישהו?"

זה השקר הראשון. ככל שיחזור השקר הזה, לפיו ההתנחלויות וה"כיבוש" הן הגורם לטרור, כך נחזור ונזכיר, גם לבת של שהם סמית:

בניגוד למה שאומרת לך אמא, לא ההתנחלויות הן הגורם לטרור אלא עצם קיומם של חיים יהודיים כאן.

הטרור הפלסטיני נגד היהודים בארץ החל לפני זמן רב, ללא כל קשר להתנחלויות שיעלו על הקרקע למעלה ממאה שנה מאוחר יותר.

אפשר לספור מאירועי רצח יחידים כבר מלפני למעלה מ 170 שנה, כשבשנת 1851 רצחו פלסטינים בירושלים את אברהם שלמה זלמן צורף במכת חרב מאחור על ראשו, כשהלך ברחוב בירושלים העתיקה. וזאת בגלל שהחזיר לידי היהודים את חורבת רבי יהודה החסיד.

אפשר לספור גם מהתחלת הטרור הערבי המאורגן, שאת הופעת הבכורה שלו ערך בפרעות תר"פ, 47 שנים לפני ה"כיבוש". אז גם התקבע דפוס הפעולה של הטרור לעשורים הבאים – רצח יהודים אקראיים ברחוב, אונס נשים וילדות, ביזה והרס של חנויות ובתים.

אפשרות נוספת היא לספור מהקמת ארגוני הטרור הפלסטיניים שעוסקים עד היום ברצח אזרחים חסר אבחנה. גם הם הוקמו שנים לפני שעלתה על הקרקע ולו התנחלות אחת, וכמובן ללא קשר לעניין.

יש גם אפשרות רביעית, והיא לבדוק את האמנות הרשמיות של ארגוני הטרור הפלסטיניים, ולראות את המוצהר בהן באופן מפורש: מטרת המאבק אינה סיום הכיבוש אלא חיסול מדינת ישראל כולה.

ומכאן לשקר השני. כך פותחת סמית את מאמרה:

עוד נער נרצח. אני מתבוננת בפניו היפות, בחיוך הדק מתחת לחתימת השפם. נער יפה עם כובע גרב מהסוג שחובשים נערים בשבט הצופים של בתי — מהסוג שהיא תתאר כחמוד, cool. היה יכול להיות חבר שלה.

הוא לא יהיה חבר שלה. מראש לא היה לו סיכוי. עד אתמול הוא חי מעבר להרי החושך, והיום הוא מת. צה"ל ירה לו כדור בראש.

בסיום המאמר היא מוסיפה גם את שמו:

הבוקר, למראה פני הנער עת'מאן אבו ח'רג', שוב לא יכולתי להתאפק. הראיתי לה את התצלום: "זה נער בגילך. נער שלא עשה רע לאיש".

"חמוד" ש"נרצח" על ידי צה"ל אחרי ש"לא עשה רע לאיש"?

"הנער" שלא עשה רע לאיש היה מחבל בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, שאף נקבר עם סרט הארגון לראשו.

לפי מקורות פלסטיניים הוא אף היה "מומחה ביצור והנחת מטענים".

בהודעת האבל שפרסם הג'יהאד האסלאמי, הוא מתואר כ"לוחם ביחידת ההרתעה" שנפל בקרב "עם האויבים" בג'נין, יחד עם "מוג'האדין" נוספים מארגונו.

מה יש להגיד – Cool  זו אכן הגדרה הולמת.

ובכן, בתה של שהם סמית, אמא יש רק אחת, אבל לא הכל צריך ללמוד ממנה.

למשל לא את הסימפתיה לקנאים אסלאמיסטים הרואים כציווי דתי רצח אזרחים חסר אבחנה, רק בשל היותם יהודים.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. מאז יציאת מצרים ועד היום קמו כמוה ולא נשאר מהם זכר למעט אותו האיש יש"ו ותלמיד הרב מוחמד ראו תוצאות מעשיהם היום כלום לא השתנה

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות