שובו של המאייר הפלסטיני ש(לא) נעצר בישראל בגלל איוריו

שוב עולה הטענה, הפעם בעיתון 'הארץ', כי ישראל עצרה בעבר מאייר פלסטיני רק בגלל קריקטורות שפרסם. בעקבות פניית 'פרספקטיבה', תיקון העיתון את הטעות

 

לפני כשבועיים הפריכה 'פרספקטיבה' את הטענה של הקומיקאי ג'ון סטיוארט כי ישראל עצרה מאייר פלסטיני בשם מוחמד סבאענה בגלל קריקטורות שצייר. הסיבה האמיתית למעצרו היתה שנתפס מעביר כספים לגורמי טרור. היום הסתבר, על פי דיווח של עמירה הס בעיתון 'הארץ' ("מחאה ברשות הפלסטינית על קריקטורה של מוחמד", 4.2), כי סבאענה הסתבך שוב, אבל לא עם ישראל אלא עם הפלסטינים, והפעם – באמת בגלל קריקטורה שצייר:

קריקטורה שפורסמה בתחילת השבוע בעיתון פלסטיני ומציגה באופן חיובי את הנביא מוחמד עוררה גל מחאות ברשתות החברתיות, שדחף את מחמוד עבאס להקים שלשום ועדת חקירה. עוד לפני שעבודתה של הוועדה הושלמה, מיהר אתמול (שלישי) אל חייאה אל ג'דידה, העיתון שבו פורסמה הקריקטורה ביום ראשון, לפרסם התנצלות והודיע על השעיית עבודתם של האחראים לפרסומה, אם כי לא הודיע למי כוונתו. הקריקטורה אף הוסרה מאתר האינטרנט של העיתון, שנתמך על ידי הרשות הפלסטינית.

הקריקטוריסט, אותו מוחמד סבאענה, פרסם גם הוא הבהרה והתנצלות בעמוד הפייסבוק שלו והסביר שלא רצה לפגוע ברגשות הקוראים והמאמינים, שהוא לא צייר את מוחמד הנביא עצמו וכי הוא רק רצה להראות את האור והאהבה שהנביא נותן לעולם.

אלא שגם בדיווח של הס, היא מחזרה את הטענה לפיה סבאענה נעצר בעבר על ידי ישראל רק בשל קריקטורות שפרסם:

אך כל אלו לא עזרו לו, וגם לא העובדה שב-2013 נעצר ונכלא בישראל בשל סדרת ציורים שלו על מצב האסירים הפלסטינים בבתי הכלא הישראליים.

כזכור, 'פרספקטיבה' הביאה דברים של עורך דינו של סבאענה אשר צוטטו באתר "Cartoon Movement", המעניקים הסבר שונה למעצרו:

לפי עורך דינו, מוחמד נאשם בכך שקיבל כספים בירדן עבור אחיו טאמר, חבר בארגון החמאס אשר נמצא כעת בבית כלא ישראלי. מוחמד מכחיש זאת, וטוען שהעביר את הכספים לאדם אחר עוד בהיותו בירדן, בגלל שחשד שהכספים קשורים לחמאס.

אם כן, לא איורים ולא אמנות, על פי הודאתו של סבעאנה עצמו, הוא נעצר בכלל שנתפס מעביר כספים לארגון טרור.

נציין, שדווקא במקרה זה מהדורת' הארץ' באנגלית דייקה יותר מהגרסה העברית:

But that did not spare him the current protests. Nor did the fact that he was arrested and jailed in Israel in 2013. He was arrested after he issued a series of drawings on the condition of Palestinian prisoners in Israeli jails, although the Israeli military said he was detained for contact with figures hostile to Israel in Jordan.

תרגום:

אך כל אלו לא מנעו את המחאות הנוכחיות נגדו. גם לא העובדה שב–2013 נעצר ונכלא בישראל. הוא נעצר בשל סדרת ציורים שפרסם על מצב האסירים הפלסטינים בבתי הכלא הישראליים, אם כי על פי הצבא הישראלי הוא נעצר בשל מגע עם גורמים עוינים לישראל בירדן.

בעקבות פניית פרספקטיבה לעמירה הס, הודתה הס בטעות, ואכן אתר 'הארץ' בעברית הוסיף את המשפט:

בצבא טענו שסבאענה נכלא אז באשמת מגע עם גורמים עויינים לישראל בירדן.

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות